Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:50:56 GMT

احمدوند: ارز واردات کاغذ در دسترس قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۵۲۵۹

احمدوند: ارز واردات کاغذ در دسترس قرار گرفت

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، یاسر احمدوند درباره وضعیت کاغذ و اقداماتی که در این حوزه انجام شده‌است، گفت: با پیگیری رئیس جمهور ارز واردات کاغذ در دسترس قرار گرفت و فرآیند واردات کاغذ انجام شد. همچنین با پیگیری یکی از پرونده‌ها در دادگستری، توانستیم کاغذ را دریافت کنیم.

به گفته او تخصیص صورت گرفته به ناشران، اینکه چرا به برخی ناشران کاغذ داده شده و چرا به برخی داده نشده، به صورت شفاف اعلام خواهدشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: همه مسائل در درگاه ناشران کاملا مشخص است، آن‌ها با مراجعه به درگاه خود می‌توانند درباره میزان کاغذی که به آن‌ها اختصاص داده شده‌است و چرایی فقدان آن اطلاعات کسب کنند. میزان کاغذ مصرف شده در دوره‌های قبل هم اعلام خواهد شد.

احمدوند با اعلام اینکه اعضای کمیته اعطای کاغذ به ناشران تغییر کرده‌است، ادامه داد: موضوع‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آن‌ها حمایت خواهدکرد و قوانین دراین حوزه کاملا مشخص است. وظیفه داریم از ناشرانی که فعالیت قانونمند انجام می‌دهند حمایت کنیم. در دوره قبل جدولی اعلام شد که قطعی و نهایی نیست و رسیدن به آمار واقعی دچار ابهام است، مشغول رسیدگی ابعاد واقعی آن هستیم، مجموعه بازرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این کار را انجام می‌دهد. اگر تخلفاتی شده باشد، از راه قانونی پیگیری خواهدشد.

تخصیص کاغذ فقط بر اساس تولید کتاب اتفاق نمی‌افتد. بلکه کیفیت کتاب، اینکه برای نخستین بار منتشر می‌شود و ... در این مساله تاثیرگذار است

به گفته او تخصیص کاغذ فقط بر اساس تولید کتاب اتفاق نمی‌افتد. بلکه کیفیت کتاب، اینکه برای نخستین بار منتشر می‌شود و ... در این مساله تاثیرگذار است.

سابقه ناشر در تخصیص کاغذ در نظر گرفته می‌شود

علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درباره موضوع‌هایی که در تخصیص کاغذ در نظر گرفته می‌شود، بیان کرد: در جلسه تخصیص کاغذ موضوع و عنوان کتاب، حجم کار ناشر، اینکه تیراژی که اعلام کرده چقدر واقعیت دارد، تعداد مخاطب‌های او، قیمت کتابی که عرضه می‌شود و... مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او ناشرانی را که کتاب را در بازار جهانی پیدا و آن را ترجمه می‌کنند به عنوان ناشر تولید اولیه نامگذاری کرد و ادامه‌داد: این در حالی است که برخی از ناشران تولید ثانویه دارند و پرفروش‌های دیگر ناشران را باز تولید می‌کنند. این موارد در سابقه ناشران در گرفتن کاغذ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ناشران باید بیش از ۸۰ درصد از کاغذ را در تولید کتاب شمارش داشته‌باشند تا کاغذ را در بازار آزاد نفروشند

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با تاکید بر اینکه ناشران باید اقدامات خود با کاغذ یارانه‌ای را شرح دهند، ادامه‌داد: برای این منظور شاخص عددی در نظر گرفتیم. ناشران باید بیش از ۸۰ درصد از کاغذ را در تولید کتاب شمارش داشته‌باشند تا کاغذ را در بازار آزاد نفروشند.

زیرساخت‌های سامانه توزیع کاغذ تقویت می‌شود

سامانه توزیع کاغذ به منظور ارتقاء نرم افزاری مجددا از هفته آینده (هفته سوم خرداد ماه ۱۴۰۱) در دسترس خواهدبود.

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، سامانه توزیع کاغذ به منظور تقویت و ارتقاء نرم‌افزاری از هفته آینده (هفته سوم خرداد ماه ۱۴۰۱) در دسترس متقاضیان قرار خواهدگرفت.

ناشران متقاضی دریافت کاغذ می‌توانند از هفته آینده با مراجعه به سامانه توزیع کاغذ به نشانی paperds.ir  درخواست خود را ثبت کنند و از همان طریق نیز پیگیری کنند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازار کاغذ یاسر احمدوند کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ناشران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازار کاغذ یاسر احمدوند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازار کاغذ یاسر احمدوند کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ناشران خانه کتاب و ادبیات ایران سامانه توزیع کاغذ تولید کتاب تخصیص کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

چندی قبل بانک مرکزی هم اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکت های مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست می تواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را شفاف کند و از این طریق می توان یک برآورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکت ها در دست داشت.

کد خبر 847365 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم وزارت دفاع بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟