Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@04:13:02 GMT

نواقص کشتارگاه دام خلخال برطرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۵۴۰۴

نواقص کشتارگاه دام خلخال برطرف می‌شود

به گزارش ایرنا ، سید جواد یحیی‌زاده روز یکشنبه در بازدید از کشتارگاه نیمه‌صنعتی دام خلخال واقع در منطقه الماس این شهرستان با اشاره به توجه جدی مسئوللن امر به اهمیت سلامتی مردم در تهیه گوشت قرمز در تنها کشتارگاه نیمه‌صنعتی جنوب استان اردبیل اظهار کرد: استانداردهای تعریف شده در مسیر تولید گوشت قرمز از ابتدا تا انتها باید بطور جدی و کامل رعایت تا از هرگونه آلودگی زیست محیطی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر این کشتارگاه فاقد کوره لاشه‌سوزی بوده و همچنین با توجه به مشاهده برخی نواقص در چرخه تولید گوشت قرمز در این محل کشتارگاه نیازمند رفع کمبودها و برطرف شدن ناهماهنگی‌ها در مسیر کشتار دام تا مرحله توزیع و همچنین دفع بهداشتی و اصولی پساب حاصل از کشتار دام در این کشتارگاه است.

فرماندار خلخال اضافه کرد: پروسه کشتار دام و ذبح شرعی دام سبک و سنگین در این کشتار کاملا با نظارت کارشناس مذهبی و مسئولیت اداره دامپزشکی شهرستان به صورت بهداشتی کنترل و نظارت روزانه انجام می‌شود.  

فرماندار خلخال گفت: سلامتی مردم شهرستان خط قرمز ماست و نیاز است که دامپزشکی شهرستان و اداره گاز با توجه به فصل گرما و آغاز مسافرت و نیاز مردم به گوشت قرمز در سریع‌ترین زمان اقدام لازم را برای راه اندازی کوره لاشه‌سوزی و امحا خونابه و شیرابه حاصل از لاشه‌های کشتار شده در این کشتارگاه را انجام دهند.

یحیی زاده خاطرنشان کرد: با هرگونه موارد مربوط به کشتار غیرشرعی و یا غیربهداشتی و در ساعات غیرکاری کشتارگاه از سوی نیروهای دامپزشکی مستقر در محل کشتارگاه و همچنین متخلفان برخورد قانونی و جدی خواهد شد.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال افزود: بیشترین آلودگی در کشتارگاه‌ها در بحث دفع و امحا لاشه‌های آلوده بوده که تاکید شد در ۱۵ روز آینده شرکت گاز شهرستان خلخال با واگذاری سریع اشتراک گاز، در راه‌اندازی کوره لاشه سوزی سرعت عمل بخرج دهد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها گوشت قرمز خلخال استان اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوشت قرمز خلخال استان اردبیل گوشت قرمز خلخال استان اردبیل بهداشت و سلامت گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۵۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان رضوی، جواد ستوده اظهار کرد: محیط بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، از پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان خبر دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریمان بیان کرد: در بررسی‌های مقدماتی محیط بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

وی افزود: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول