Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@05:28:09 GMT

عید غدیر همانند عاشورا تبدیل به یک فرهنگ مردمی شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۵۵۱۲

عید غدیر همانند عاشورا تبدیل به یک فرهنگ مردمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر یک شنبه در جلسه ستاد بنیاد بین المللی غدیر در خراسان شمالی اظهار داشت: عید غدیر باید مثل فرهنگ عاشورا که مردم خود را وقف امام حسین (ع) کرده اند، پررنگ و گسترش یابد و در این راستا تلاش کنیم که جزو مبلغان احیاگر این سنت تاریخی باشیم.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) عید غدیر را با فضیلت ترین عید امت اسلام می‌داند، چرا که در این روز بهترین ولی خدا حضرت علی (ع) به جانشینی ایشان برگزیده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بجنورد ادامه داد: بنیاد غدیر به عنوان سیاست گذار و هدایت کننده تلاش می‌کند با هماهنگی سایر ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی به برنامه‌های دهه ولایت و امامت جهت معنوی و اجتماعی دهد؛ از این رو ضرورت دارد همه دستگاه‌ها به این نهاد معنوی کمک کنند.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه ولایت حضرت علی (ع) انتخاب و انتصاب الهی بود، خاطرنشان کرد: عقل بشر از دریافت مقام معنوی امامت کوتاه است، از این رو عید غدیر باید بیش از پیش احیا شود و با توسعه قلمرو آن، به صورت یک فرهنگ در آید.

امام جمعه بجنورد گفت: مدیران ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی می‌توانند با پررنگ کردن برنامه‌های غدیر در ایام دهه امامت و ولایت، غبار مظلومیت و غربت را از چهره غدیر بزدایند.

وی ادامه داد: برنامه‌های دهه ولایت امسال نیز همانند سنوات گذشته ادامه داشته و طرح‌هایی نظیر سفره غدیر و بازسازی واقعه غدیر باید پررنگ‌تر از گذشته برگزار شود.

نوری اضافه کرد: طرح اطعام خانوادگی باید از هم اکنون توسط رسانه‌ها تبلیغ شود تا هر کسی به اندازه نیاز خود در این ایام نذری دهد.

نمایده ولی فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: سازمان تبلیغات و هیأت‌های مذهبی باید از تمامی ظرفیت‌ها برای برگزاری برنامه‌های معنوی و پرشور در دهه ولایت استفاده کنند و در این زمینه حساسیت بیشتری خرج دهند.

کد خبر 5502218

منبع: مهر

کلیدواژه: عید غدیر خم غدیر خم امام جمعه بجنورد رضا نوری ساختمان متروپل بوشهر کرمانشاه آلودگی هوا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ویروس کرونا متروپل آبادان ابادان شهادت امام صادق ع اردبیل گرد و خاک احتکار نماهنگ سلام فرمانده عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل «برمودا» به یکی از نماد‌های شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد را دارد

پیمان جبلی در آخرین شب ضبط برنامه تلویزیونی «برمودا» شبکه نسیم با میزبانی از امیر دریادار سیاری، در جمع عوامل این برنامه حضور یافت و با بیان اینکه این برنامه با پشتیبانی یک اتاق فکر قوی طراحی شده است، گفت: برمودا در زیست‌بوم رسانه‌ای متنوع و رقابتی کنونی توانسته توفیق بزرگی را رقم بزند و تبدیل به اعتبار، نماد و یکی از ویژند‌های سیما و شبکه نسیم شود.

وی افزود: موفقیت برنامه، مسئولیت تیم تولید را سنگین‌تر می‌کند تا در فصل‌های بعد به توقعات و انتظارات مخاطبانش که بالاتر رفته، پاسخ دهند و با ریل‌گذاری درستی که انجام شده، محتوای مدنظر را به افکار عمومی منتقل کنند.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه برمودا، قابلیت ساخت فصل‌های متعددی خواهد داشت که با اتکا به اتاق فکری قوی می‌تواند بدرخشد، گفت: این نکته را نیز باید مورد توجه قرار داد که برنامه نباید روی دور تکرار بیفتد و این رویش و زایش باید تداوم داشته باشد.

وی تحول رویکردی و بسط دامنه ساز و کار‌های تولیدی مبتنی بر راهبرد‌های دوره جدید مدیریتی را ازجمله ویژگی‌های ساخت این مجموعه برشمرد و با تأکید بر محوریت محتوا در شاکله برنامه‌هایی، چون برمودا، تصریح کرد که تحول محتوایی غایت همه تحول‌هاست و ضرورت دارد دست‌اندرکاران این برنامه و برنامه‌های مشابه آن به این موضوع توجه خاص داشته باشند و بدان اهتمام ورزند.

جبلی در خاتمه افزود: باید از ظرفیت‌های به‌وجود‌آمده بموقع و بجا استفاده کرد و برمودا را که روی‌هم‌رفته کار خوبی است، در مسیر پیشرفت یاری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • تبدیل برمودا به یکی از ویژندهای شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد دارد
  • تبدیل «برمودا» به یکی از نماد‌های شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد را دارد
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)