Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک از بدهی هزار میلیارد تومانی شهرداری به پیمانکاران خبر داد و خواستار تعیین تکلیف زودتر بدهی‌ها شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،  سید ابراهیم حسینی عصر امروز در شصت و دومین صحن علنی شورای شهر شیراز با تسلیت حادثه آبادان اظهارداشت: امروز آبادان قربانی عدم تمکین به قانون و برخی قوم و خویش و دوست بازی‌ها و ترجیح منافع شخصی بر مصالح جمعی است و باید مراقب متروپل‌های مشابه در شیراز نیز بود که ضرورت دارد شورا و شهرداری با حساسیت جدی به این موضوعات بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای سرود "سلام فرمانده" در شیراز گفت: این سرود موجی از شور و نشاط و عرض ارادت به حضرت ولی عصر "عج" را در میان آحاد مردم ایجاد کرد و منجر به حرکت عظیم مردمی شد که مقابله تمام قد دشمن قدار نیز نتوانست مانع این موج گسترده شود.

حسینی با بیان اینکه تجربه این سرود نشانگر آن بود که مردم از کارهای فاخر فرهنگی به شدت استقبال و با آن همراهی می‌‌کنند، افزود: در همین راستا ضرورت دارد که سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری خود را از برنامه‌های جزئی رویدادی آزاد کرده و برای حمایت از چنین محصولات فاخر و اثرگذار فرهنگی برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های حضور با نشاط مردم و ابراز نشاط اجتماعی در شهر مقدس شیراز ضعیف است، بیان کرد: تیم لیگ برتری فجر به دلیل عدم حمایت‌ها به لیگ دسته یک سقوط کرد و علاوه بر این امکانات برای ورزش و تفریح و استراحت مردم ضعیف است.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه مردم سرمایه اجتماعی هستند و جلب اعتماد مردم مهم است، عنوان کرد: اکنون مردمی که با تمام مشکلات اینگونه نشاط اجتماعی خود را نشان می‌دهند، اگر با بی‌توجهی یا کم توجهی روبه‌رو شوند اعتمادشان سلب می‌شود. 

حسینی در ادامه نطق خود با بیان اینکه همه جای شیراز سومین حرم است و باید به فکر آبادانی و پیشرفت تمام بخش‌های شهر شیراز با محوریت حرم احمدبن موسی (ع) باشیم، افزود: برکت وجودی حرم در همه نقش‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مردم می‌بایست محسوس باشد که متاسفانه در حال حاضر چنین نیست.

وی با اشاره به لزوم تدوین برنامه پنج ساله شهر عنوان کرد: شورای ششم در آغاز کار چشم‌انداز و 72 رویکرد را تصویب و اعلام کرد و بنا بر این بود که بحث برنامه پنج ساله را در دستور کار داشته باشد اما به دلیل تقارن با تصویب بودجه 1401 صرفا شاخص‌های سال اول تنظیم و اعلام شد در حال حاضر این برنامه پنج ساله در شهرداری در حال نهایی شدن است و در مرداد‌ماه برنامه شیراز 1404 تصویب و رونمایی می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه شورای شهر با اشاره به اقدام شورا درباره بودجه و متمم آن افزود: در صورت  برنامه‌ریزی صحیح  و وجود هماهنگی بیش از بودجه پانزده هزار میلیاردی نیز در سال 1401 محقق می‌شود اما این سوال مطرح است که چرا شهرداری توان پرداخت بدهی‌های خود را با وجود تحقق بودجه 1400 ندارد؟

حسینی در پاسخ به این سوال گفت: بخش غیر نقدی بودجه 1400 از آنچه پیش‌بینی شده بود بیشتر محقق شد اما درآمد نقدی شهرداری کمتر بوده است به عبارتی املاک عمومی شهرداری رشد بسیار خوبی داشت اما نقدینگی کمتری وجود دارد. در بخش اوراق مشارکت و وام نیز تقریبا آنچه که پیش‌بینی شده بود محقق شد. در بخش فروش املاک دو هزار و سیصد میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که هزار و هشتصد میلیارد تومان فروش املاک از برنامه حذف شد بنابراین هزار و هشتصد میلیارد تومان املاکی که بنا بود سال 1400 فروخته شود، به فروش نرسید و جزء سرمایه شهر حفظ شد.

وی با بیان اینکه سال اول مالی شورای ششم رو به پایان و وضعیت در حوزه درآمدی بسیار خوب است، افزود: برای نیل به اهداف مشترک شورا و شهرداری، نیازمند اقدام انقلابی در بخش هزینه‌ای هستیم.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه در حال حاضر بدهی شهرداری به پیمانکاران هزار میلیارد تومان است، گفت: چنانچه شهرداری بدهی‌های پیمانکاران را بپردازد مجددا آن در همین شهر سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

وی با اشاره به بدهی‌هایی که از قبل به جا مانده است، افزود: تنها مبلغ یک فقره وام که در سال 1395 توسط شهرداری دریافت شده، هزار و بیست و پنج میلیارد تومان است که در بهمن ماه مبلغ آن به دو هزار و نهصد و شصت میلیارد تومان افزایش یافته است و متاسفانه در حال حاضر شهرداری بیش از سه هزار و دویست میلیارد تومان بدهی از محل همان یک فقره وام بر عهده دارد. بدهی‌های مربوط به اوراق مشارکت نیز بیش از هزارو هفتصد میلیارد تومان است، از سوی دیگر پروژه‌های عمرانی نیازمند حمایت مالی است در حالی که در هزینه‌های جاری شهرداری و سایر مسائل و مشکلاتی وجود دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تصریح کرد: مقرر بود شهردار شیراز کمیته تحقق بودجه را جدی گرفته که متاسفانه مدتی است که تشکیل نشده و تعطیل است. همچنین در حال حاضر در بودجه سال 1401 امکان فروش چهار هزار میلیارد تومان ملک برای شهرداری وجود دارد. برخی از این املاک شناسایی و قیمت‌گذاری شدند اما جای تعجب دارد که به چه دلیل شهرداری اقدامی صورت نمی‌دهد؟

وی اظهارداشت: انتظار  می‌رود که شهردار و معاونین وی به میدان آمده و شهر را از شر سودهای مضاعفی که توسط بانک شهر دریافت می‌شود، نجات دهند.

شهرداری شیراز مکلف به تدوین اطلس جامع سرمایه‌گذاری شدآمادگی شهرداری شیراز برای تجهیز و اصلاح چمن ورزشگاه حافظیه / ورزش در مناطق محروم توسعه می‌یابد

حسینی با انتقاد نسبت به سازمان  سرمایه‌گذاری شهرداری گفت: با تمام هزینه‌هایی که این سازمان برای شهرداری در سال 1400 ایجاد کرده اما هیچ آورده.ای به لحاظ سرمایه‌گذاری برای شهرداری نداشته و انتظار می‌رود که حداقل به اندازه بودجه پانزده هزار میلیارد تومانی شاهد حضور سرمایه‌گذاران در این شهر در راستای تحول در زندگی مردم باشیم.

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شهر شیراز حال حاضر شورای شهر بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: قیمت خرید زباله خشک در نوماند توسط پیمانکاران در دل قراردادهای بسته شده تعیین شده و پیمانکاران با توجه به هزینه‌های جمع‌آوری و حمل به این قیمت‌ها رسیده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم 800 نفر از پاکبانان شهر تهران که به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بی‌تردید امروز شهر تهران از پاریس تمیز‌تر است. در حال حاضر نظرسنجی درخصوص نظافت شهر تهران از مردم انجام نشده است اما سامانه 137 که سامانه‌ای نظارتی است نظرات مردم را منعکس می‌کند. از این منظر شاهد کاهش 65 درصدی شکایت‌ها در حوزه پسماند هستیم.

وی افزود: از نگاه میدانی نیز با توجه به بهبود عوامل مؤثر در نظافت شهر شاهد بهبود وضعیت هستیم. یکی از مشکلات ما در حوزه جمع‌آوری پسماند معدل مدل ماشین‌آلات بود که از 91 تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به 1400 خواهد رسید. این موضوع می‌تواند تاثیر بسزایی در کیفیت جمع‌آوری زباله داشته باشد. از سوی دیگر کف حقوق پاکبانان از 8 میلیون و 700 هزار تومان به 12 میلیون تومان افزایش پیدا کرد تا به این ترتیب قدر این زحمتکشان بیشتر دیده شود.

محمدی تصریح کرد:‌ بر اساس ابلاغیه وزارت کار سطح حقوق پاکبانان را افزایش دادیم و افزایش بیشتر نیز در دستور کار قرار گرفته است که اثرات آن را می‌توانیم در کف خیابان مشاهده کنیم. وضعیت شهر تهران در حوزه پسماند بهبود یافته ولی ما همچنان راضی به این مقدار نیستیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بالاترین امتیاز پیمانکاران در سطح مناطق 75 از 100 است که نشان می‌دهد همچنان جای کار وجود دارد البته پیمانکاری هم داریم که 40 امتیاز کسب کرده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درخصوص وضعیت مخازن در سطح شهر گفت: سال گذشته 33 درصد کل مخازن سطح شهر نوسازی شد. 17 هزار مخزن جدید در سال گذشته در میان مناطق توزیع شد و در موضوع شستشو و نگه‌داشت مخازن با توجه به تبدیل شدن قراردادها به قراردادهای حجمی، قطعا از این پس وضعیت شستشوی مخازن بهتر خواهد شد.

محمدی در پاسخ به سؤالی درخصوص قیمت خرید زباله خشک در اپلیکیشن نوماند گفت: قیمت خرید زباله خشک در نوماند توسط پیمانکاران در دل قراردادهای بسته شده تعیین شده است پیمانکاران با توجه به هزینه‌های جمع‌آوری و حمل به این قیمت‌ها رسیده‌اند. بی‌تردید این پیمانکاران هزینه‌هایی دارند که افرادی که به صورت غیرمجاز خریداری می‌کنند بالاتر باشد اما غیر از پیمانکار شهرداری هر کسی نسبت به خرید زباله ارزشمند اقدام کند جرم است.

وی درباره زباله‌سوز 6 هزار تنی تهران نیز گفت: با توجه به اینکه انعقاد چنین قراردادی در کشور در این سطح برای اولین بار است شرکت‌های مشاور برای انعقاد این قرارداد نیاز به بررسی‌های بیشتر و اخذ مشاوره‌های فنی بیشتر داشتند لذا مقرر شد از مجموعه‌های دانشگاهی و همچنین کارشناسان وزارت کشور استفاده کنیم. در این مسیر یک مشاور بین‌المللی نیز استخدام کردیم تا این قراردادها تنظیم شود. امیدواریم تا دو هفته‌ آینده پیش‌نویس این قرارداد تنظیم شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خصوص شیرابه و انتشار آن در هنگام حمل پسماند و در مجموعه آرادکوه، اظهار کرد:‌ بیش از هفتاد سال است که در مجموعه آرادکوه زباله دفن می‌شود طبیعتا بوی نامطبوع در آنجا وجود دارد لذا برنامه‌ریزی شده که به عنوان تنها راه حل آلودگی زیست محیطی و گاز متان موجود در آنجا استحصال این گاز انجام شود که منابع و اعتبارات در طرح جامع دیده شده و مقرر بود تا اسفندماه سال گذشته برای جذب سرمایه‌گذار اقدام شود که با یک ماه و نیم تاخیر در اردیبهشت‌ماه فراخوان جذب سرمایه‌گذار انجام خواهد شد. هر چند که این موضوع برای شهرداری تهران پرهزینه است اما آن را به عنوان یک راه حل تمام کننده و حلقه پایانی مدیریت پسماند پذیرفته است. اما موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد و خوشبختانه دریاچه شیرابه‌ای که در گذشته وجود داشته امروز خشک شده و دیگر وجود ندارد.

محمدی درخصوص تعداد کاربران اپلیکیشن نوماند گفت: هدف‌گذاری که دنبال کردیم این بود که روزانه 1900 نفر در این اپلیکیشن ثبت‌نام کنند که در مجموع حدود 42 هزار نفر می‌شد که در حال حاضر 45 درصد از هدف‌گذاری ما محقق شده است و تبلیغات مویرگی برای افزایش تعداد کاربران نیز به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی در خصوص شیرابه‌ای که از خودروهای حمل پسماند بعضا جاری می‌شود نیز تصریح کرد: تمام تلاش این است که بویژه در فصول گرم با نوسازی ناوگان که بخشی از آن مربوط به سیم‌تریلرها می‌شود بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم. تعدادی از این خودروها در سال گذشته نوسازی و اورهال شدند و نظارت بر پیمانکار نیز در این حوزه به صورت جدی افزایش پیدا کرده است. اگر این موضوع در سطح شهر دیده می‌شود تخلف است و قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: مرکز تحقیق و پژوهشی به صورت مشترک با شهاب‌خودرو احداث کردیم که ماشین‌هایی طراحی کنند که به صورت وکیوم شده به هیچ عنوان شیرابه از آن خارج نشود و به این ترتیب وضعیت بهبود پیدا کند.

بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک

محمدی درخصوص به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در حوزه مدیریت پسماند گفت: به‌کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد اما از افراد زیر 18 سال و اتباع غیرقانونی پیمانکاران نباید استفاده کنند و در صورت انجام این کار تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است