Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

افراد در سرتاسر جهان با اهداف متفاوتی به کشور آلمان، مهاجرت می‌کنند. یک از بارزترین این اهداف، تحصیل در آلمان و پس از آن ورود به بازار کار این کشور پیشرفته است. آلمان سالهاست به عنوان یکی از کشور‌های مطرح اروپا برای تحصیل و یافتن فرصت‌های شغلی مناسب شناخته شده است. دانشگاه‌های ممتاز آلمان، با اساتید بین المللی و کیفیت بالای آموزش و همینطور تحصیلات رایگان در این کشور و در نهایت امکان دریافت اقامت دائم کانادا پس از تحصیل و اشتغال، سبب شده تا روز به روز تقاضا برای مهاجرت به آلمان برای تحصیل افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از عمده‌ترین دلایل محبوبیت مهاجرت ازطریق تحصیل به آلمان برای دانشجویان خارجی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوره‌های متنوع دانشگاهی
تحصیل رایگان در اکثر دانشگاه‌ها و یا شهریه بسیار پایین در دیگر دانشگاه‌ها
آموزش در سطح جهانی توسط کارکنان مجرب.
امکان آموزش زبان انگلیسی و آلمانی
وجود فرصت‌های فراوان بلافاصله پس از فارغ التحصیلی در آلمان
مقرون به صرفه بودن زندگی در آلمان
زندگی در یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌های جهان به لحاظ صنعت، اقتصاد، فرهنگ و تاریخ
مطالب مرتبط: مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان

برترین رشته‌ها برای تحصیل در آلمان

دانشجویانی که برای تحصیل به آلمان مهاجرت می‌کنند، در محیط‌های آموزشی پویا و توسط اساتید شناخته شده بین المللی تدریس می‌شوند. بهترین رشته‌هایی که فرد می‌تواند در آلمان ادامه داده و آینده روشنی پیش روی خود قرار دهد، این موارد است:

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های آلمان

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آلمان ۲۰۲۲، باید دارای حداقل شرایطی باشند که از طرف مراجع قانونی و تحصیلی آلمان مشخص شده است. هر دانشگاه معیار‌های پذیرش خود را تعیین می‌کند، اما به طور کلی مواردی که بیشتر به افزایش شانس دانشجویان بین المللی برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان کمک می‌کند، عبارتند از:

عکس پاسپورت + کپی صفحات پاسپورت
مدرکی مبتنی بر تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی
ترجمه رسمی مدرک دیپلم یا آخرین مدرک تحصیلی
ترجمه ریز نمرات درسی
هزینه صدور ویزا
انگیزه نامه
شرایط پذیرش در دانشگاه‌های آلمان

توجه به این نکته حائز اهمیت است که پذیرش دانشجویان در بیشتر رشته‌های تحصیلی در آلمان فقط در ترم زمستانی صورت می‌پذیرد. مشاوره با مراکز رسمی مهاجرت می‌تواند خطرات این مسیر را به خوبی مدیریت کرده و سریعترین راه با کمترین ریسک و هزینه به شما پیشنهاد دهد. موسسه حقوقی مهاجرتی اصطهباناتی سالهاست که در این زمینه پرونده‌های موفقی داشته و همواره مشاور امینی برای متقاضیان مهاجرت به آلمان به شمار می‌آید.

ترم‌های تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان

دو ترم زمستان و تابستان، ترم‌های تحصیلی در آلمان هستند؛ ترم زمستانی از ۱ اکتبر شروع شده و تا ۳۱ مارس ادامه دارد. ترم تحصیلی تابستان در آلمان نیز از ۱ آوریل تا ۳۰ ام سپتامبر می‌باشد. در این بین، ماه‌های آگوست، سپتامبر و مارس به عنوان زمانی برای امتحانات، دوره کار آموزی و یا آموزش‌های فوق العاده خارج از برنامه در نظر گرفته می‌شود.

هزینه انواع دانشگاه‌ها در آلمان

آلمان دارای دو مدل دانشگاه به صورت خصوصی و همراه با شهریه و یا به صورت دولتی و بدون شهریه (یا با شهریه بسیار پایین) است. هزینه تحصیل در یک دانشگاه خصوصی در آلمان سالانه حدود ۳۰۰۰۰ یورو می‌باشد. شاخه هنر‌های عمومی و علوم معمولا هزینه کمتری دارند، این در حالی است که دوره‌های مهندسی و MBA در دانشگاه‌های خصوصی آلمان، نیاز به هزینه بیشتری دارند.

انواع موسسات آموزش عالی در آلمان

در حال حاضر بیش از ۴۰۰ موسسه آموزش عالی برای تحصیل دانشجویان بین المللی در آلمان وجود دارد. این موسسات، انواع زیر را شامل می‌شود:

دانشگاه‌های دولتی: در این مدل دانشگاهها، اغلب دانش‌های علمی آکادمیک و تئوری ارائه می‌شود.

دانشگاه‌های علمی کاربردی: این دانشگاه ها، کاربرد‌های عملی هر رشته (حوزه‌های فناوری، تجارت، خدمات اجتماعی یا رسانه) را آموزش می‌دهند تا تئوری‌ها را. اغلب دانشگاه‌های علمی کاربردی، خصوصی هستند.

دانشگاه‌های هنر، فیلم و موسیقی: موضوعات خلاقانه در زمینه موسیقی، معماری، هنر‌های زیبا، بازیگری، رقص، طراحی صنعتی و مد در این دانشگاه‌ها ارائه می‌شود. اغلب این دانشگاه‌ها آلمانی زبان هستند.

دانشگاه‌های دوگانه: در این موسسات، مطالعات آکادمیک با شغل فرد ترکیب می‌شود. در واقع دو مرکز برای آموزش وجود دارد، یکی شرکت و یکی موسسه آموزش عالی.

آموزش عالی در آلمان

تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های آلمان

پزشکی به عنوان یکی از پرتقاضاترین رشته‌ها در سرتاسر جهان و کشور‌های پیشرفته ای، چون آلمان همچنان یکی از اصلی‌ترین دلایل مهاجرت به حساب می‌آید. فارغ التحصیلان پزشکی در آلمان، فرصت‌های شغلی خوبی، پیش روی خود دارند. آموزش‌های رشته پزشکی در کشور آلمان، حدود شش سال و سه ماه به طول می‌انجامد و پس از آن یک آزمون دولتی از دانشجویان گرفته می‌شود که در صورت موفقیت، مجوز فعالیت به عنوان پزشک به آن‌ها داده می‌شود.

در حال حاضر حدود ۴۳ دانشگاه پزشکی در کشور آلمان وجود دارد که اکثرا دولتی هستند و فقط ۴ تا از آن‌ها از جمله دانشگاه بادن-وورتمبرگ (که به ازای هر ترم حدود ۱۵۰۰ یورو از دانشجویان غیر اتحادیه اروپا هزینه دریافت می‌کند) خصوصی است. در نظر داشته باشید که تحصیل این رشته در آلمان، بسیار رقابتی است و تنها به زبان آلمانی ارائه می‌شود.

انواع مدارک تحصیلی در آلمان

دانشگاه‌ها و موسسات اموزش عالی، دوره‌های متنوع و مدارک تحصیلی مختلفی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهند. در ادامه، انواع مدارک تحصیلی آلمان آورده شده است:

مدرک کارشناسی: در دوره لیسانس که اولین سطح مدرک تحصیلی عالی است اصول یک موضوع آکادمیک آموزش داده می‌شود. بلافاصله بعد از دریافت کارشناسی، می‌توان وارد بازار کار آلمان شد.

مدرک کارشناسی ارشد: در طول ۲ یا ۴ ترم دوره کارشناسی ارشد، دانشجویان در حوزه خاصی به تخصص می‌رسند و دانش عمیق تری به دست می‌آورند. فرصت‌های شغلی پس از دریافت این مدرک، بیشتر و جذاب‌تر می‌شود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مهاجرت تحصیل در آلمان تبلیغات دانشگاه های آلمان تحصیلی در آلمان بین المللی آموزش عالی برای تحصیل رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین عصر امروز مقابل سردر دانشگاه تهران برگزار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین  عصر امروز مقابل سردر دانشگاه تهران برگزار شد.

شرکت کنندگان در تجمع که اغلب دانشجویان دانشگاههای تهران بودند پس از اقامه نماز مغرب و عشا با در دست داشتن پرچم ایران و فلسطین و دست نوشته هایی با مضامینی در حمایت از مردم فلسطین و غزه و عکس هایی از برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین در این کشور به سر دادن شعارهایی مانند "فلسطین فلسطین حمایتت می کنیم"،  "اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است"، "مرگ بر اسرائیل" ، "نصر من الله و فتح القریب، شکست کفار نباشد عجیب"، "مرگ بر اسرائیل" پرداختند.

تجمع دانشگاهیان کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

 

وزیر علوم نیز در این تجمع حاضر شد و دقایقی در جمع تجمع کنندگان سخنرانی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: ای دنیا ببین حرمت دانشگاههای ما در آزاد اندیشی،  کرسی های آزاد اندیشی و نقد و مناظره چگونه است. قانون جمهوری اسلامی حضور نیروهای امنیتی را به داخل دانشگاهها منع کرده و اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به دانشگاه نمی دهد در حالیکه دیدیم چگونه نیرو های انظامی و امنیتی در کشورهایی که ادعای حقوق بشر و آزادی دارند و خود را مهد ازادی دارند، چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب رفتار می کنند.

وزیر علوم تصریح کرد: ای مردم جهان، ببینید و مقایسه کنید و برای جمهوری اسلامی و قوانین  پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید. در کشور ما جامعه فرهیخته و دانشگاهی از چنان حرمتی برخودار است که هیچ نیروی نظامی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارد.

وی تاکید کرد: ما وجدان بیدار جامعه دانشگاهی، دانشجویان و اساتید سراسر دنیا در کشورهایی مانند امریکا، فرانسه، استرالیا و کشورهای عربی که از مظلوم دفاع و مقابل ظلم می ایستند را می ستاییم و اعلام می کنیم تمام قد کنار شماییم.

زلفی گل افزود: به سازمان ملل می‌گویم اعتراض جامعه فرهیخته  و نسل دانشجو، حق طلب و حق گویی مردم دنیا  را ببین و از خود حساسیت نشان بده و از عالمان و اندیشمندان بیاموز. در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و تصمیم درستی بگیر تا در آینده شرمنده مردم دنیا نشوید.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز