Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تاکید کرد: ارتباطات و حمل و نقل هوایی و دریایی به کشورهای حوزه آفریقا نیازمند توسعه و فراگیری بیشتری است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایران اکونومیست، مهدی صفری در نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «راهکارهای توسعه تجارت با قاره آفریقا» با تأکید بر اهمیت قاره آفریقا در توسعه تجارت ایران و ابراز تأسف از نادیده گرفته شدن ظرفیت عظیم این قاره در بخش اقتصادی و تجاری، گفت: آنچه لازم است درباره قاره آفریقا جدی گرفته شود، تغییر رویکرد و نگاه به قاره آفریقا، شناخت قاره آفریقا و پذیرش صمیمانه هیأت‌های آفریقایی، جدی بودن در پیگیری توافقات و حمایت از بخش خصوصی در این قاره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این رابطه صدور خدمات فنی مهندسی، ساخت سد و نیروگاه و کشت فراسرزمینی و زمینه‌های توسعه مناسبات تجاری کشورمان با کشورهای آفریقایی را در برهه کنونی بسیار ضروری برشمرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه ساز و کار صادرات و واردات به‌صورت تهاتر، معرفی کالاهای ایرانی در قالب برپایی نمایشگاه و واردات دام از کشورهای آفریقایی با هماهنگی دیگر وزارتخانه‌ها را از برنامه‌های مهم در دست پیگیری دانست و افزود: ارتباطات و حمل و نقل هوایی و دریایی به کشورهای حوزه آفریقا نیازمند توسعه و فراگیری بیشتری است.

وی با بیان اینکه برخی کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با کشورهای آفریقایی بیش از ۸ سال است که برگزار نشده اند، ابراز امیدواری کرد که کمیسیون‌های مشترک با کشورهای آفریقایی به زودی برگزار و زمینه ساز تحول در این زمینه شود.

صفری با اشاره به مشکلاتی چون کمبود منابع آبی در داخل کشور و چشم‌انداز بازار جهانی محصولات کشاورزی و غذایی، بر لزوم توجه بیشتر به کشت فراسرزمینی در قاره آفریقا با توجه به برخورداری بخش‌های وسیعی از این قاره از منابع مطلوب آب و زمین تأکید کرد.

لزوم راه‌اندازی خط کشتیرانی و خطوط مستقیم هوایی بین ایران و کشورهای آفریقایی، موانع اجرایی شدن کشت فراسرزمینی، تشکیل ستاد آفریقا از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت و حاضرین در این جلسه در خصوص موضوعات مطرح شده، بحث و راهکارها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: قاره آفریقا ، وزارت امور خارجه ، مهدی صفری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قاره آفریقا وزارت امور خارجه مهدی صفری کشورهای آفریقایی قاره آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است به گزارش تسنیم، «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور کشورمان و سران برخی کشورهای آفریقایی در تهران برگزار شد و رئیسی در آن مراسم طی سخنانی بیان کرده بود تفاوت معناداری در نگاه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد، ما به دنبال همکاری با کشورهای آفریقایی برای این کشورها و پیشرفت آنها هستیم، اما کشورهای غربی به گواهی تاریخ صرفاً به دنبال چپاول منابع و ثروت‌های کشورهای آفریقایی بوده و هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • مدیران خودرو 777، تنها نماینده صنعت خودرو ایران در اجلاس ایران و آفریقا
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • قنادزاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • ۲۰۰ تاجر آفریقایی برای توسعه تجارت شناسایی شد
  • اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟