Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملاقات مردمی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در مجتمع قضایی بعثت برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از قوه قضاییه،   یحیی جعفری به همراه معاون قضایی -ستادی در امور حقوقی در برنامه ای از پیش اعلام شده با عنوان میز خدمت، در اجرای بند «ذ» از ماده ۱۶ دستور العمل "حفظ کرامت و ارزش های انسانی در قوه قضاییه" مصوب ۲۲ تیر ۱۳۹۸و همچنین دستورالعمل دیدار و ارتباط مردمی مصوب ۱۳۹۸ و با عنایت به تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر تکریم مراجعان، در مجتمع قضایی بعثت حضور یافتند و با مراجعان ثبت نام  شده به این مجتمع قضایی دیدار و ملاقات کردند و بصورت چهره به چهره با بررسی اظهارات، لوایح و مطالعه پرونده های قضایی مرتبط با هدف حل مشکلات اعلامی، دستورات و ارشادات لازم را در خصوص دقت و سرعت در رسیدگی به مشکلات مراجعان صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری در حاشیه این برنامه در دیدار با سرپرست مجتمع به ضرورت اختصاص وقت برای پرونده های معوق توسط قضات و تعیین تکلیف این پرونده ها تاکید و اعلام کرد معطلی برخی پرونده های محاکماتی یا اجرایی به مدت چند سال هیچ توجیهی ندارد و باید با دقت و شجاعت قضایی تعیین تکلیف شود.

رئیس کل محاکم تهران در جلسه ای با حضور قضات مجتمع قضایی بعثت  از زحمات همکاران قضایی و اداری در این مجتمع تقدیر کرد و با اشاره به حدیثی از حضرت علی (علیه السلام) مسئولیت را امانتی توصیف کرد که باید بدون حاشیه و سلامت و با انجام احسن وظایف محوله این امانت را به سرانجام برسانیم.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: قوه قضاییه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قوه قضاییه مجتمع قضایی بعثت قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان

رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاوردهای قضایی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید به عمل آورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاوردهای قضایی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید به عمل آورد.

در این نمایشگاه که دارای 18 غرفه بود، دستاوردهای قضایی استان هرمزگان در بخش‌های ادارات کل «پزشکی قانونی»، «زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی»، «بازرسی»، «ثبت اسناد و املاک» و «سازمان قضایی نیروهای مسلح»، معاونت‌های «مالی پشتیبانی»، «منابع انسانی و امور فرهنگی»، «اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم» و «آمار و فناوری اطلاعات»، «تعزیرات حکومتی»، «بنادر، گمرکات و اموال تملیکی»، «مقابله با قاچاق سوخت»، «حقوق عامه، حفظ حقوق بیت‌المال، ساماندهی پارکینگ‌ها و اقتصاد مقاومتی»، «مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه»، «مرکز حل اختلاف»، «دیوان عدالت اداری» و «حفاظت اطلاعات» و «روابط عمومی و ارتباطات»، به نمایش در آمده بود.

در جریان این نمایشگاه اعلام شد که از مجموع 50 هزار فقره پرونده قابل سازش استان هرمزگان در سال گذشته، 22 هزار مورد منتهی به صلح و سازش شده است.

همچنین در بخش مربوط به دستاوردهای اداره کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان اعلام شد که بیش از 90 درصد اراضی موقوفه، کل اراضی حریم دریا و بیش از 90 درصد جزایر استان هرمزگان حدنگاری شده است.

در غرفه مربوط به دستاوردهای اداره کل زندان‌های استان هرمزگان نیز ضمن نمایش آثار تولیدشده توسط زندانیان این استان، اعلام شد که 30 درصد ملاقات‌های زندانیان در استان هرمزگان به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

همچنین در بخش مربوط به فناوری اطلاعات این نمایشگاه، گزارشی از روند اجرای طرح جهادی خدمات الکترونیک قضایی در مناطق محروم استان هرمزگان به رئیس قوه قضاییه ارائه شد.

در بخش دیگری از این نمایشگاه، عملکرد دادگستری استان هرمزگان در زمینه مبارزه با قاچاق در حوزه‌های کارت سوخت، مصرف‌کنندگان جزء، مصرف‌کنندگان عمده و جایگاه‌های عرضه سوخت ارائه شد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • یسنا ربوده شده بود؟
  • جزئیات بیشتر از گم شدن یسنا کوچولو/ دختر ۴ ساله دزدیده شده بود؟
  • جزئیات جدید دادستان از پرونده یسنا |‌ شواهد و قرائن نشان می دهد ...
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • پرونده بابک زنجانی در قوه قضاییه بسته شد، اما در افکار عمومی باز می ماند
  • اطاله دادرسی در بسیاری از شعب دادگاه‌های نظامی به صفر رسیده است