Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@02:25:18 GMT

فصل اول تهران کارتون به آخر رسید

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۵۸۱۲

فصل اول تهران کارتون به آخر رسید

فصل اول جشنواره بین‌المللی تهران کارتون با حضور کارتونیست‌های کشورهای ترکیه، مکزیک، کوبا، اکوادور و ایتالیا، مشارکت هنرمندان شاخص ایرانی و معرفی افراد برگزیده به آخر رسید.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، در فصل نخست جشنواره بین‌المللی تهران کارتون پنج کارتونیست از کشورهای ترکیه، مکزیک، کوبا، اکوادور و ایتالیا و ۵۰ هنرمند حرفه‌ای داخلی حضور داشتند و بیش از ۱۰۰ اثر نیز در بخش عمومی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جمال رحمتی، دبیر این جشنواره بین‌المللی خاطرنشان کرد: «فصل نخست با موضوع نوروز و زیبایی‌های تهران و در دو بخش حرفه‌ای و عمومی برگزار شد که داوری آثار را احمد عربانی، بهمن عبدی، مسعود شجاعی طباطبایی، کیارش زندی، مجید خسروانجم و بنده بر عهده داشتیم.»

به گفته رحمتی در بخش مسابقه آثار بیست کارتونیست به مرحله نهایی داوری راه یافت که در این میان هیات داوران مهناز یزدانی، علی شعبانی و بهرام علی حمیدی را برای بخش برندگان جوایز نقدی برگزید.

دبیر جشنواره تهران کارتون اضافه کرد: «هیات داوران ۶ نفر به اسامی امیرحسین ضرغام، حمید قالیجاری، داریوش مهردلان، سحر میرزامنش، جعفر نیازی و منصوره دهقانی را هم برنده دیپلم افتخار دانست.»

به گفته رحمتی جشن پایان فصل نخست تهران کارتون با حضور برگزیدگان و جمعی از مدیران شهری ساعت ۱۷ روز دوشنبه ـ ۹ خرداد ۱۴۰۱ ـ در خانه عین‌الدوله برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جشنواره بین المللی تهران کارتون

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جشنواره بین المللی تهران کارتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه بهترین شرکت‌کننده و نشان آبی آسمانی فیاپ از جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان به مهدی آشنا عکاس ایرانی رسید.

جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان از ۲۶ مارچ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۷ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد که دارای مجوز (پاتروناژ) فدراسیون هنر بین‌المللی فیاپ است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۸ با تصویب قطعنامه‌ای روز ۲۱ مارس را با عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی «نوروز» به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد. از این پس نوروز به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی به رسمیت شناخته شد.

در اطلاعیه دفتر روابط عمومی مجمع عمومی سازمان ملل آمده‌است که امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، هند، در منطقه بالکان، آلبانی و مقدونیه، حوزه دریای سیاه و خاورمیانه آغاز فصل بهار را با سنت باستانی عید نوروز که تاکیدی است بر زندگی در هماهنگی و تعادل با طبیعت، جشن می‌گیرند.

جشنواره بین المللی عکس «نوروز» نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

کد خبر 6091942 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • نایب قهرمانی ایتالیا در یورو 2000 به روایت کارتون / فیلم
  • نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان