Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان در واکنش به برخی از گمانه زنی‌ها پس از سفر اخیر یک هیات آمریکایی به فلسطین اشغالی که برخی از آنان پاکستانی دوتابعیتی بودند، اعلام کرد: هیچ هیاتی از جانب دولت به اسرائیل اعزام نشده و سیاست ما برای به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی تغییر نکرده است.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از منابع رسمی پاکستان، «احسن اقبال» که عضو ارشد حزب مسلم لیگ نواز به عنوان حزب حاکم فعلی این کشور است، امروز طی بیانیه‌ای بر حمایت قاطع پاکستان از فلسطین تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در واکنش به برخی گمانه زنی‌ها پس از سفر اخیر یک هیات به اصطلاح فعالان صلح از متشکل از برخی از اتباع پاکستانی با تابیعت آمریکایی به تل آویو، گفت: هیچ هیات رسمی یا نیمه رسمی از جانب پاکستان به اسرائیل اعزام نشده است.

وزیر برنامه ریزی پاکستان تاکید کرد: سیاست دولت پاکستان روشن است و ما هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و پاکستان حامی و غمخوار برادران و خواهران خود در فلسطین است.

سفر اخیر یک هیات از آمریکا با حضور برخی از شهروندان این کشور با ملیت پاکستان به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی واکنش تندی در پاکستان به دنبال داشته و خشم بسیاری از رهبران سیاسی، مذهبی و فعالان حقوق فلسطینی را برانگیخت.

«عمران‌خان» نخست وزیر سابق پاکستان نیز امروز طی سخنرانی در اجتماع حامیان حزب خود در شهر «چارسده» از سفر این هیات به اسرائیل به شدت انتقاد کرد و نسبت به عواقب هرگونه سازش با تل آویو هشدار داد.

علامه «ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای، همراهی برخی از اتباع پاکستانی با هیات آمریکایی در سفر به سرزمین‌های اشغالی فلسطین را به شدت محکوم کرد و گفت: هرگونه دوستی و نرمش با رژیم قاتل اسرائیل ممنوع و خیانت به آرمان‌های بنیانگذار فقید پاکستان است لذا دولت اسلام‌آباد باید نسبت به هرگونه توطئه سازش هوشیار باشد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پاکستان ، اسرائیل ، ایالات متحده آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پاکستان اسرائیل ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود