Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-03@08:45:58 GMT

کشته و زخمی شدن ۷ نظامی در اثر انفجار بمب در سومالی

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۵۸۹۰

کشته و زخمی شدن ۷ نظامی در اثر انفجار بمب در سومالی

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: در پی انفجار بمب کار گذاشته شده توسط گروهک تروریستی الشباب در سومالی، تعدادی از نیروهای نظامی این کشور کشته و زخمی شدند.

به گزارش این رسانه، حادثه در منطقه «شبل سفلی» سومالی روی داد و بر اثر آم دست کم ۵ نظامی این کشور کشته و ۲ نظامی نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گروهک تروریستی تکفیری الشباب مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه اعلام نشده و مقامات امنیتی و پلیس سومالی نیز در این باره ابراز نظری نکرده اند.

سومالی طی سال‌های گذشته تا کنون مرکزی برای فعالیت گروهک های تکفیری به ویژه گروه تروریستی الشباب بوده است که این گروه نیز ارتباطات بسیار نزدیکی با گروهک تروریستی داعش دارد.

طی چند سال گذشته انفجارهای تروریستی متعددی از سوی گروهک تروریستی الشباب در شهرهای مختلف سومالی به ویژه در پایتخت این کشور به وقوع پیوسته است.

کمتر از یک ماه پیش نیز، اعضای گروهک تروریستی الشباب یک پایگاه نظامی را در ایالت پوتلند در شمال سومالی هدف قرار دادند که طی این حمله تروریستی ۳ نظامی سومالی جان خود را از دست دادند.

همچنین براساس اعلام تلویزیون دولتی سومالی، ۱۲ عضو الشباب نیز در این درگیری کشته شدند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سومالی انفجار تروریستی تروریستی الشباب گروهک تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان

دادستان عمومی و انقلاب شهر قوچان گفت: شامگاه سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت حادثه انفجار یک منزل مسکونی در شهر قوچان منجر به فوت یک نفر شد.

حسن همتی‌فر، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در تشریح این حادثه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یک واحد منزل مسکونی در خیابان شهید واقفی شهر قوچان در پی بروز حادثه انفجاری تخریب شده است.

وی با بیان اینکه در نخستین لحظات بروز این حادثه نیروهای آتش‌نشانی در صحنه حاضر شده و آتش حاصل از انفجار را مهار کردند، افزود: نیروهای خدماتی در حال حاضر در حال آواربرداری از محل حادثه هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهر قوچان با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، گفت: متأسفانه در پی بروز این حادثه یک نفر ساکن منزل مسکونی فوت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک کشته و 3 مصدوم در انفجار منزل مسکونی در خرمشهر انفجار منزل مسکونی در شیراز با یک کشته و سه مصدوم

دیگر خبرها

  • گروهک تروریستی سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم
  • ویدئو| روایتی تلخ از عملیات‌های تروریستی گروهک انصارالفرقان