Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:59:14 GMT

۳۱۳ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۵۹۱۱

۳۱۳ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی حسن‌زاده عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا فرهنگ رضوی را در کل کشور و حتی جهان اسلام و دنیا ترویج داده و زمینه تقویت مؤلفه‌های ارزشمند فرهنگ رضوی را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: ترویج و گسترش فرهنگ رضوی نیازمند کار و همت ویژه‌ای است که قطعاً رویکرد آستان قدس رضوی این است که هر کس در کشور به نام امام رضا (ع) خدمت ماندگاری را انجام داده و خود خادم امام رضا (ع) باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اردبیل گفت: باید خادمی امام رضا (ع) را در هر نقطه از کشور و حتی در داخل منزل ترویج و توسعه دهیم تا هر کس به عنوان یاور رضوی بتواند کار نیک و شایسته‌ای را انجام دهد.

حسن‌زاده افزود: حتی یک زن خانه‌دار، معلم و خبرنگار نیز می‌تواند به عشق امام رضا (ع) در امر خادم‌یاری ورود پیدا کرده و به عنوان یاور رضوی کارهای ارزشمند و معنوی را انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دهه کرامت برنامه‌های مختلفی با محوریت آحاد جامعه برگزار می‌شود که به صورت ابتکاری قرار است در ۲۸ مسجد سطح استان که به نام امام رضا (ع) بنا شده، جشن رضوی برگزار شود.

حسن‌زاده از تدارک ۴۰ عنوان برنامه در قالب ۳۱۳ برنامه متنوع برای اجرا در دهه کرامت خبر داد و اضافه کرد: برای اولین بار مسیر رضوی تعریف شده تا از امامزاده حسینیه میرزاده خانم تا امامزاده صالح اردبیل آذین‌بندی شده و در قالب غرفه‌های مختلف خدمات کانون‌های رضوی به مردم ارائه شود.

وی بیان کرد: سعی ما بر این است تا با مردمی کردن این جشن‌ها حتی برگزاری جشن و آذین‌بندی را به منازل و کوچه‌ها سوق دهیم تا هر کس به صورت خانوادگی نیز در جشن امام رضا (ع) مشارکت کند.

حسن‌زاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در فضاهای عمومی، تمامی ادارات، هیئت‌های مذهبی و گروه‌های مختلف برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت برگزار می‌شود و سعی ما بر این است تا با توجه به شخصیت امام رضا (ع) و ورود به حوزه مناظرات و تبیین مسائل مختلف، کرسی‌های آزاداندیشی مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در ۱۱ خرداد به عنوان آغازین روز دهه کرامت و روز دختر که با میلاد حضرت معصومه مقارن شده، برنامه تجلیل از دختران برگزار خواهد شد.

حسن‌زاده گفت: در کنار برنامه‌های مختلف ۱۸ خرداد سرود همخوانی «سلام فرمانده» نیز با همراهی خادمان رضوی در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی فعالیت ۲۰ کانون تخصصی را در قالب کانون‌های رضوی یادآور شد و افزود: این کانون‌ها شامل کانون قرآنی، سلامت، اردوهای جهادی، حقوقی، مشاوره و… فعالیت می‌کنند و در محلات نیز کانون‌های عمومی محلات فعالیتشان را انجام می‌دهند.

حسن‌زاده فعالیت ۵۰ کانون عمومی را در محلات استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا امسال تعداد این کانون‌ها را به بیش از ۲۰۰ کانون برسانیم.

وی در ادامه اضافه کرد: مراحل ثبت خادم‌یاری در آستان قدس رضوی متفاوت از سال‌های گذشته است چرا که در گام اول فرد مورد نظر به عنوان یاور رضوی خدمت یک ساله‌ای را در کانون‌های عمومی و تخصصی انجام داده سپس به عنوان خادم‌یار رضوی معرفی می‌شوند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اردبیل بیان کرد: تلاش ما بر این است تا با همراهی اصحاب رسانه به عنوان خادم‌یاران افتخاری رضوی، فعالیت‌های مطبوعاتی را در این حوزه سر و سامان داده و از ظرفیت آنها به بهترین شکل استفاده کنیم.

کد خبر 5502272

منبع: مهر

کلیدواژه: دهه کرامت علی حسن زاده جهان اسلام فرهنگ رضوی امام رضا ع معلم خبرنگار خادمیاران رضوی اردبیل امامزاده امامزاده صالح کرسی آزاداندیشی حضرت معصومه س روز دختر نماهنگ سلام فرمانده ساختمان متروپل بوشهر کرمانشاه آلودگی هوا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ویروس کرونا متروپل آبادان ابادان شهادت امام صادق ع اردبیل گرد و خاک نماهنگ سلام فرمانده احتکار دهه کرامت کانون ها امام رضا حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی بزرگداشت دهه کرامت به میزبانی دفتر خود در سمنان بیان کرد: ایام دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است تا پشتوانه حمایت از اجرای طرح نور باشد.

وی ضمن اشاره به اهمیت حجاب در بین خانواده‌های استان سمنان افزود: ابراز رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح جامعه امری ارزشمند است.

امام جمعه سمنان همچنین با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در ایام دهه کرامت بتوانیم از فیوضات معنوی و برکات امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، گفت: اقدامات و کارهای فرهنگی مطلوبی در این خصوص تاکنون صورت گرفته که امیدواریم از این ظرفیت دهه کرامت همراه با برنامه‌های خوب بهره گیری لازم صورت گیرد.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان نیز در سخنانی کوتاه در این نشست ضمن بیان اینکه بحث فضاسازی، برپایی ایستگاه صلواتی، موکب و سایر موارد توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح راه‌های اصلی استان و همچنین فضاسازی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار باشد، گفت: برنامه‌ای مدون و جامع در حوزه گرامیداشت دهه کرامت در روستاها و همچنین تجلیل از مقام دختران در این ایام تدوین و ابلاغ شود.

کد خبر 6090352

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان