Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:19:17 GMT

دهه کرامت فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ رضوی

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۶۱۵۹

دهه کرامت فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ رضوی

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، سعید جابری انصاری در جلسه ستاد برگزاری جشن‌ها و پویش‌های مردمی دهه کرامت البرز که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تشکیل شد، اظهار کرد: دهه کرامت فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ فاطمی و رضوی است.

وی گفت: از میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و ولادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جابری انصاری ادامه داد: امید می‌رود تا با بهره مندی از دریای خروشان آموزه‌های قرآنی، زمینه آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ اهل بیت به ویژه امام هشتم شیعیان، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و بانوی دو عالم حضرت فاطمه معصومه (س) فراهم گردد.

وی خاطرنشان کرد: دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علایق و مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است، مهر و وفایی که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار نموده و غربت و بیماری و مرگ را در فصل جوانی برای او آسان کرده است. این دهه یادآور عشق حسین و زینب و کربلای آنهاست.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، با اشاره به اینکه مناسبت‌های مذهبی از جمله دهه کرامت در حقیقت زمینه‌ساز بیان و انتقال معارف اهل بیت است و دهه کرامت فرصت و بهانه‌ای برای شناخت و ترویج معارف اهل بیت (ع) بالاخص ویژگی‌های کریمانه آن بزرگواران است، افزود: باید در این ایام مبارک به تبعیت از سیره کریمانه این اولیای بزرگوار الهی همگی با الگو قرار دادن ارجمندانی نظیر حضرت معصومه (س) و امام رئوف (ع)، این مشی الهی را سرلوحه زندگی خود در یکایک لحظات آن، قرار دهیم.

جابری انصاری در ادامه از این دهه بر اساس آنچه که در روایات آمده است به عنوان دهه شادی شیعیان نیز می‌توان یاد کرد و بزنگاه مهمی برای ترویج شادی مومنانه در روزمرگی شهروندان و تعمیق بخشیدن به معنویت و معارف الهی در زندگی همه ما می‌تواند باشد.

وی با یادآوری اینکه در مناسبت‌های شهادت امامان و ائمه اطهار (ع) مانند دهه‌های محرم، صفر، فاطمیه تا حدودی در جهت ترویج فرهنگ شیعی بهره‌های گرفته شده است، گفت: لذا توجه به زمان‌های سرور نیز مانند زمان‌های سوگ ضروری است و باید بتوان از دهه‌های سرور نیز مانند دهه کرامت و ولایت بهره‌های کافی برده و از ظرفیت‌های آن نیز به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در پایان ضمن اشاره به رویداد ۱۵ خرداد و همچنین سالروز رحلت امام خمینی (ره) در خصوص همکاری و تعامل فی ما بین مجموعه‌های حاضر در این جلسه گفت: امید است در طول سال و در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری بتوانیم با اعضای حاضر در این جلسه تعاملاتی جهت برگزاری برنامه‌هایی فاخر ایجاد کنیم، ضمناً با آقای سعیدی، شهردار محترم کرج نیز تماس تلفنی حاصل شد و ایشان هم قول مساعد دادند در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

کد خبر 5502315

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ رضوی جابری انصاری ارشاد البرز دهه کرامت ساختمان متروپل بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آلودگی هوا آمار کرونا ویروس کرونا متروپل آبادان ابادان شهادت امام صادق ع نماهنگ سلام فرمانده اردبیل احتکار شیراز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ظهر دوشنبه در نشست دهه کرامت اظهار کرد: اصلاح خانواده یکی از رویکردهای مهم در دهه کرامت می‌باشد و اقدامات مبلغان دینی، فراجا و رسانه مؤثر است.

تولیت حرم بانوی کرامت بیان کرد: برنامه‌های دهه کرامت امسال به گونه‌ای متفاوت‌تری برگزار می‌شود.

امام جمعه قم ابراز کرد: امروز جریان فداکاری و شهادت‌طلبی حماس و مردم فلسطین در دنیا صدا کرده و فداکاری‌ها و ندای شهادت جویانه حماس و مردم مظلوم فلسطین در دنیا طنین انداز شده است.

وی افزود: امروز وقایعی که در دانشگاه‌های آمریکا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و استکباران جهانی صورت می‌گیرد به برکت اخلاص در امور است.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: امروز دشمن تمام قد سعی در خدشه‌دار کردن نظام دارد و می‌بایست فرصت‌هایی همچون دهه کرامت را در مقابل توطئه آنان مغتنم بشماریم.

کد خبر 6092204

دیگر خبرها

  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)