Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: صنایع باید تا جایی که می‌توانند برق موردنیاز خود را از بورس بخرند.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از روابط‌عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «حمیدرضا باقری» افزود: صنایع می‌توانند بخشی از برق موردنیاز خود را در بورس و بخشی را از شرکت‌های برق منطقه‌ای تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر صنایعی که کد بورسی گرفته‌اند، برقی را که یقین دارند، مصرف می‌کنند را در بورس یا به صورت معامله دو جانبه خریداری کرده و بقیه آن را از طریق برق منطقه‌ای خریداری می‌کنند.

معاون بازار برق ادامه داد: هیچ منع قانونی در معامله برق از بورس در زمان اوج مصرف برق در بورس وجود ندارد و  صنایع می‌توانند در زمان اوج مصرف، برق خود را از بورس انرژی خریداری کنند.

باقری گفت: ظرفیتی که به نیروگاه‌ها در بورس انرژی داده می‌شود، توسط مشترکان برق قابل خریداری است و هر مشتری قیمت بیشتری پیشنهاد دهد، برنده این بازار خواهد بود تا جایی که برق قابل عرضه تمام شود. در پی آن، بر اساس قانون عرضه و تقاضا در زمان‌های کمبود برق، چون رقابت بین خریداران بیشتر می‌شود، جهش قیمتی در بورس خواهیم داشت که این امر بازخورد لازم را به سرمایه‌گذار می‌دهد تا در زمینه احداث نیروگاه قدم پیش گذاشته و با اطمینان کامل و در یک محیط رقابتی سالم و کامل نسبت به ایجاد نیروگاه اقدام کند.

وی ادامه داد: این امر خود باعث ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در برق خواهد شد. ولی از ۷۵۰ مشترک معرفی شده به بورس انرژی تنها ۴۵ در صد از آنها  کد بورسی گرفته و بقیه هنوز برق خود را از طریق برق‌های منطقه‌ای با قیمتی بیشتر از بورس انرژی، خرید می‌کنند.

معاون بازار برق ضمن ابراز اطمینان از تامین برق صنایع از بورس انرژی افزود: وزارت نیرو برقی که توسط صنایع از بورس انرژی خریداری شده است را در اولویت تامین قرار داده و بر اساس شرایط شبکه سراسری، برق آن صنعت را تامین می‌کند و هیچ منعی از سوی وزارت نیرو برای معامله برق در بورس انرژی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت مورخ ۲۰ مهر ۱۳۹۹ مشترکان بالای ۵ مگاوات، می‌بایست برق خود را در بورس انرژی یا معاملات دوجانبه بخرند و نیز بر اساس آن  مصوبه، از مهرماه سال جاری باید مشترکان یک مگاوات و بیشتر نیز  برق خود را باید از طریق بورس انرژی خریداری کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: انرژی برق ، شرکت مدیریت شبکه برق ایران ، وزارت نیرو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انرژی برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران وزارت نیرو بورس انرژی برق خود بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته دوم اردیبهشت ماه را متعادل مثبت پیش‌بینی کرد و صنایع فولادی و پتروشیمی را به عنوان صنایع پیشتاز این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز - سعید ترکاشوند؛ «هومن عمیدی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته دوم اردیبشهت ماه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بورس در این هفته تحت تاثیر برخی احتمالا روند متعادل مثبتی را پشت سر خواهد گذاشت. گزارش فرودین ماه تمامی شرکت‌های بورسی در سامانه کدال منتشر شده و شرایط همگی نشان از آن دارد که در این ماه روند اکثر شرکت‌ها در وضعیت خوبی قرار داشته است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر طرف شدن سایه اخذ مالیات بر عایدی از سر بورس، یکی دیگر نکات مهمی بود که خبر آن در هفته قبل منتشر شد. با وقوع این اتفاق بخشی از نگرانی‌های فعالان بازار سرمایه مرتفع شد. علی‌رغم رفع این موضوع، خروج نقدینگی همواره از جمله چالش‌های همیشگی بازار سرمایه است. تاکنون تزریق پول خاصی به بازار شکل نگرفته است.


وی تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی که بورس نسبت به سایر بازار‌های موازی با خود دارد، پیش‌بینی می‌شود با نهایی شدن برخی احتمالات موجود در بازار مانن تغییر در نرخ ارز نیمایی، بخشی از این عقب‌ماندگی مرتفع شود.


عمیدی همچنین درباره صنایع پیشتاز این هفته بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود که در هفته دوم اردیبشهت ماه، تعدادی از نماد‌های فولادی و پتروشیمی و همچنین بعضی از شرکت‌های حمل و نقل در مقایسه با سایر نماد‌ها از وضعیت خوبی برخودار خواهند شد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار بورس ، بازار سهام ، صنایع بورسی ، فولادی‌ها ، پتروشیمی ها لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9f

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد