Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان زنجان با بیان اینکه جشنواره ای در شهریور ماه در شهرستان خدابنده به مناسبت فصل برداشت محصول گردو برگزار خواهد شد، گفت: برنامه‌ریزی‌های این جشنواره در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بیات در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تعداد رشته‌های بازی‌های بومی و محلی، اظهار کرد: اگر ما بخواهیم آماری از تعداد رشته های بازی های بومی و محلی ارائه دهیم به قدری تعداد این رشته ها و بازی ها زیاد است که تمامی این رشته ها در یک منبع به صورت کامل وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته یک کتابچه جهت معرفی بازی های بومی و محلی تهیه شده است، عنوان کرد: از تمامی استان‌ها بازی‌های بومی و محلی جمع آوری و در این کتابچه آورده شده است.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان زنجان با بیان اینکه بسیاری از رشته‌ها و بازی‌های بومی محلی فعلاً ثبت نشده است، تصریح کرد: اکثر هیئت‌های ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در سراسر کشور پیگیر تفکیک هیئت بازی‌های بومی و محلی از ورزش روستایی هستند.

وی با بیان اینکه بازی‌های بومی و محلی هم به روستا و هم به شهر تعلق دارد، عنوان کرد: بخشی از بازی‌هایی که به صورت محلی در استان زنجان انجام می‌شد احصا شده و بخش دیگری در حال احصا است.

بیات با بیان اینکه بازی‌های بومی و محلی احصا شده، در جشنواره‌های سطح استان اجرا و به نمایش عموم گذاشته می‌شود، ادامه داد: طی روزهای گذشته در روستای قره اوغلانلو یک جشنواره بازی های بومی و محلی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره چند بازی بومی محلی در حضور دبیر فدراسیون بازی‌های بومی و محلی برگزار شد که مخصوص آن روستا و آن محل بود، افزود: ثبت این بازی‌ها به نام استان زنجان در حال پیگیری است.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان زنجان با بیان اینکه ثبت این بازی‌ها به صورت مستمر در حال پیگیری است، ابراز کرد: بعد از شناسایی بازی‌های بومی محلی، این بازی ها در جشنواره‌ها اجرا و کم‌کم شناسنامه‌دار می‌شوند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ای در شهریور ماه در شهرستان خدابنده به مناسبت فصل برداشت محصول گردو برگزار خواهد شد، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای اجرای این جشنواره در حال انجام است.

بیات با بیان اینکه مسابقات کشتی محلی مخصوص این منطقه در این جشنواره اجرا خواهد شد، ابراز کرد: این مسابقات کشتی قوانین مخصوص به خود را دارد و مخصوص این محل است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازی های بومی و محلی ورزش روستایی و بازی بومی محلی بازیهای بومی بازی ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی محمدنژاد در سومین جشنواره گیلاس که در روستاهای چهارگانه سنگان برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره از هفت صبح روز گذشته آغاز شد و تا ۱۲ ظهر ادامه داشت.

محمدنژاد گفت: در این جشنواره شاهد حضور هشت هزار نفر گردشگر بودیم، که نسبت به سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.

وی به ظرفیت‌های داخل روستاهای بخش کن گفت: ظرفیت‌های بخش کن سبب شده که چهار جشنواره در طول سال برگزار شود، جشنواره گیلاس طی اردیبهشت ماه، جشنواره شاتوت در اواخر تابستان، جشنواره خرمالو، اواخر پاییز و جشنواره فصلی با حضور اقوام مختلف برگزار می‌شود.

بخشدار کن در ادامه با تاکید بر ضرورت برگزاری این جشنواره‌ها در قالب حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک، عنوان کرد: این جشنواره‌ها در بخش کن با اهدافی چون رشد گردشگری، معرفی روستاهای منطقه، محصولات و ظرفیت کوهستانی آن، تولیدات متنوع روستایی، افزایش مشارکت مردمی در رشد سبک زندگی سالم، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، حفظ منابع طبیعی، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی در طول سال برگزار می‌شود.

محمدنژاد با اشاره به مساحت روستاهای چهارگانه سنگان گفت: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی بخش کن است، که امروز گردشگران بافت روستایی را طی کرده و در چهار ایستگاه استقبال (سنگان پایین)، ایستگاه صبحانه (سنگان وسط)، ایستگاه پذیرایی (باغ دره) و ایستگاه پذیرایی پایانی و مراسم جشن شکوفه‌ها (سنگان بالا) پذیرایی شدند.

بخشدار کن با اشاره به ظرفیت روستاهای این بخش از تهران اضافه کرد: محصولات تولیدی باغات این روستاها شامل گیلاس، شاتوت، خرمالو، سیب و ازگیل است.

وی ادامه داد: در کنار این تولیدات بسیار فاخر، سه اثر باستانی چون چنار چهار هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله از دیگر ظرفیت‌هایی است، که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

کد خبر 6088823

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازی های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود