Web Analytics Made Easy - Statcounter

عارف محمدخانی نماینده استان کردستان در شورای عالی استانها در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: از سالهای بعد از انقلاب اسلامی کارهای خوب فرهنگی در استان کردستان انجام شده است و در بحث مذاهب ما مشکلی در استان کردستان نداریم و برادران شیعه و سنی بدون هیچ مشکلی در کنار هم زندگی می کنند و مسئله جدی بین آنها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: کارهای فرهنگی که تا کنون برای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی انجام شده خوب بوده است،  اما ضرورت دارد اقدامات بیشتری در حوزه آموزشی و فرهنگی صورت گیرد، تا مردم به این اقناع فرهنگی برسند که بین شیعه و سنی هیچ اختلافی وجود ندارد؛ لذا اقدامات فرهنگی و آموزشی در این حوزه باید در اولویت قرار گیرد.

محمدخانی ادامه داد: در برخی از استانهای ما مذهب اهل سنت در اقلیت و بالعکس در برخی استانها شیعیان در اقلیت هستند، لذا بحثهایی فرهنگی و مذهبی در این استانها باید به گونه ای مطرح شود که اینها احساس نکنند در اقلیت هستند.

وی با با بیان این مطلب افزود: در این زمینه در استانهایی که اهل سنت هستند، دیده ام که اقدامات فرهنگی خوبی صورت گرفته است، مثلا وقتی مسجدی برای خود می سازند بغل مسجد خود یک حسینیه هم بنا می کنند تا زمانی که لازم شد در دسترس قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: محمدخانی شورای عالی استانهای کشور کردستان شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود

به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

در همین حال، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی چهارشنبه با خطرناک خواندن رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا در منطقه گفت: کشورش به برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به توانمندترین قدرت نظامی با هدف حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: رزمایش‌های نظامی ارتش آمریکا در منطقه در سال جاری میلادی که با مانورهای شلیک مستقیم با «گانگسترهای نظامی دست‌نشانده کره جنوبی» آغاز شده است، محیط امنیتی منطقه را به یک آشفتگی خطرناک می‌کشاند.

وی گفت: ما به ساختن توانمندترین قدرت نظامی برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد.

ارتش آمریکا و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با مقیاس و شدت بیشتری انجام داده و هدف خود را ارتقای آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات نظامی کره شمالی» عنوان کرده اند.

به گفته ارتش کره جنوبی، حدود ۱۰۰ هواپیمای نظامی در ماه جاری مانورهای هوایی دو هفته ای را انجام دادند.

کره شمالی می‌گوید تمرینات نظامی آمریکا آماده‌سازی برای جنگ هسته‌ای علیه این کشور است. اما واشنگتن و سئول ادعا می‌کنند این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارند و به طور منظم برای حفظ آمادگی انجام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی