Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@12:16:03 GMT

کشته شدن سرکرده وابسته به ترکیه در الحسکه سوریه

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۶۸۸۲

کشته شدن سرکرده وابسته به ترکیه در الحسکه سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از یک انفجار در مسیر یکی از سرکرده‌های تروریستی وابسته به ترکیه در شمال شرق سوریه خبر می‌دهند.

خبرگزاری «یونیوز» گزارش داد، در جریان این انفجار، خودروی متعلق به «احمد العبد الحمزة» سرکرده گروه «المعتصم» منهدم شده است. این گروه تروریستی وابسته به ترکیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یونیوز خبر داد، این انفجار در منطقه «العالیه» در جنوب رأس العین در استان الحسکه رخ داده است و در پی آن، الحمزه و دو نفر دیگر کشته شده‌اند.

این در حالی است که در هفته‌های گذشته بار دیگر زمزمه عملیات دیگری از سوی ترکیه در مناطق شمالی و شمال شرق سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد به گوش می‌رسید و شرایط میدانی نیز آبستن حوادث جدیدی شده است.

با این حال، یک منبع مطلع در میان گروهک «الجیش الوطنی السوری» (ارتش آزاد سابق و وابسته به آنکارا) گفت که شب گذشته نشستی میان فرماندهان نظامی ترکیه و سرکردگان گروهک‌ها در منطقه «حوار کلس» در مرز سوریه با ترکیه برگزار شده و ترک‌ها به فرماندهان گروهک‌ها گفته‌اند که هنوز قصد آغاز عملیات را ندارد و زمان آن فعلا مشخص نیست.

به گفته وی، به نظر می‌رسد که مخالفت منطقه‌ای و جهانی با هرگونه تغییری در شرایط میدانی شمال سوریه، آنکارا را مجبور کرده تا عملیات نظامی خود را به تأخیر بیندازد. عملیاتی که گفته شده با هدف توسعه «منطقه امن» برای بازگرداندن تعداد زیادی از پناهندگان سوری و عقب‌تر راندن شبه‌نظامیان کُرد از مرز ترکیه انجام خواهد گرفت.

این منبع مطلع افزود: «عملیات در حالی به تأخیر افتاد که محورها و مراحل عملیات در نشستی که روز قبل از آن برگزار شده بود، مشخص شد. قرار بود تا در مرحله اول در حومه حلب شمالی به منطقه عملیاتی "سپر فرات" برسد و در شرق فرات نیز به منطقه عملیاتی "چشمه صلح" منتهی شود.»

این منبع معارض سوری ادعا کرد که در سایه کاهش توجه روسیه به سوریه در پی جنگ اوکراین و بهره‌برداری آنکارا از نیاز غرب برای موافقتش با توسعه ناتو، ترکیه کوبانی را هدف اول خود قرار داد، اما توافقات و تفاهمات منطقه‌ای و بین‌المللی بر خلاف این موضوع پیش رفته است.

کوبانی (عین العرب) در شرق فرات و در نزدیکی مرز ترکیه واقع شده و جزو استان حلب به شمار می‌رود و صدها روستای عرب‌نشین و کردنشین دارد. این شهر در اواخر سال ۲۰۱۴ نیز در معرض یورش گروهک تکفیری داعش قرار گرفته بود، اما یگان‌های مدافع خلقه (ypg) با کمک گروهک‌های معارض و با پشتیبانی هوایی ائتلاف آمریکایی جلوی داعش را گرفته و مانع سقوط شهر شدند. این شهر از سال ۲۰۱۲ در اشغال شبه‌نظامیان کُرد قرار دارد و از مهم‌ترین مناطق کرد‌نشین سوریه محسوب می‌شود.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دوشنبه گذشته، گفت که کشورش به زودی گام‌های جدیدی برای تکمیل اقدامات خود در راستای ایجاد منطقه امن به عمق ۳۰ کیلومتر در خاک سوریه خواهد برداشت.

خبرگزاری آناتولی در این باره نوشت که ترکیه موفق نشده است تا چراغ سبز آمریکا را برای آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه به دست آورد و این مسأله موجب شده تا آنکارا منتظر بماند و همزمان نیز گروههای سیاسی کُرد (راستگرا) نیز با هرگونه عملیات نظامی در سوریه مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: انفجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گروهک تروریستی موسوم به «انصار الفرقان» با تکیه بر حمایت مالی دشمنان انقلاب و نظام تاکنون تعدادی از حافظان امنیت در حوزه استان سیستان و بلوچستان را به شهادت رسانده است.

آنگونه که خبرگزاری دانشجو روایت کرده، فیلم اعترافات عضو بازداشت‌شده گروهک انصارالفرقان درباره یکی از سرکردگان گروهک الیاس قنبرزهی معروف به «گرگین» و جنایات این گروهک تروریستی منتشر شده است که در آن همدست تروریست الیاس قنبرزهی درباره اقدامات این گروه می‌گوید: در پاکستان آموزش‌های لازم را فرا گرفتیم و برای انجام عملیات به اطراف زاهدان آمدیم؛ در چند عملیات مختلف چند سرباز و بسیجی را کشتیم؛ در پلیس راه زاهدان و خاش چند عملیات داشتیم.

وی با تشریح عملیات تروریستی گروهک انصارالفرقان تاکید کرد: گرگین در هر جایی که عملیاتی انجام می‌داد تعداد کشته‌ها و مجروحان را برای اینکه پول بیشتری دریافت کند افزایش می‌داد و تمام اقدامات تروریستی که انجام می‌داد فقط برای پول بود.

این تروریست با اعلام پشیمانی از انجام اقدامات تروریستی که در زاهدان و دیگر نقاط سیستان و بلوچستان با دستور الیاس قنبرزهی انجام می‌داد، گفت: در تمام عملیات‌ها فردی از مراحل کار فیلم می‌گرفت و به طور گسترده در فضای مجازی پخش می‌کرد؛ الان که به اقدامات تروریستی که انجام داده‌ام نگاه می‌کنیم می‌بینیم اشتباه کرده ام برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفته و بسیار پشیمانم.

وی با بیان اینکه تمام کارهایم اشتباه بوده و هم این دنیای خود و هم آخرتم را خراب کردم، گفت: جوانان سیستان و بلوچستان هوشیار باشند و بدانند این ترویست‌ها فقط پول می‌گیرند تا جوانان را خراب کنند و هیچ‌گاه دلسوز مردم نیستند و جوانان اگر کشور و شهر خود را دوست دارند باید از آن‌ها دوری کنند و اگر کسی از این تروریست‌ها با آن‌ها ارتباط گرفت فورا به ماموران اطلاعاتی خبر بدهند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901312

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم
  • ویدئو| روایتی تلخ از عملیات‌های تروریستی گروهک انصارالفرقان
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه