Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس صندوق رفاه دانشجویان از صنعتی شدن ۳۰ آشپزخانه سنتی دانشگاه‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: در مراکز آموزش عالی کشور تاکنون ۷۸ آشپزخانه صنعتی شده‌اند.

مسعود گنجی روز دوشنبه در گفت وگو با ایران اکونومیست درباره ارتقای آشپزخانه های سنتی به صنعتی در دانشگاه ها، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ آشپزخانه سنتی، ۷۸ آشپزخانه نیمه صنعتی و ۷۸ آشپزخانه صنعتی در دانشگاه ها فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال در صورت آمادگی دانشگاه ها، ۳۰ آشپزخانه سنتی به صنعتی یا سطح یک ارتقا می یابد.

وی درباره صنعتی شدن ۷۸ آشپزخانه نیمه صنعتی نیز اعلام کرد که در ۲ سال آینده، این آشپزخانه ها به صنعتی تبدیل می شوند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان و مشاور وزیر علوم درباره ضرورت صنعتی شدن آشپزخانه دانشگاه ها تصریح کرد: روسای دانشگاه ها بهتر از مسوولان وزارت علوم از شرایط دانشگاه ها به ویژه آشپزخانه ها و خوابگاه ها مطلع هستند و اگر بر اساس نیاز، تقاضای ارتقا ارایه دهند از کمک های این صندوق  برخوردار می شوند.

گنجی با بیان اینکه از همه روسای دانشگاه ها خواسته ایم هیچ آشپزخانه سنتی نداشته باشند، ادامه داد: همه آشپزخانه ها باید به صنعتی و نیمه صنعتی ها هم کاملا به صنعتی تبدیل شوند؛ با این حال، مصحلت اصلی را روسای دانشگاه ها می دانند.

به گزارش ایران اکونومیست، صندوق رفاه دانشجویان در سال جاری، بخشنامه ارتقای آشپزخانه ها را به دانشگاه ها ابلاغ کرد. در این بخشنامه آمده است: صندوق رفاه دانشجویان در نظر دارد در راستای کمک به صنعتی سازی آشپزخانه های دانشجویی دانشگاه و مراکز آموزش عالی، طرح ارتقای آشپزخانه ها را در سال ۱۴۰۱ اجرا کند.

اولویت طرح خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی به نحوی که منجر به ارتقای سطح آشپزخانه از وضعیت سنتی به تمام صنعتی و نیمه صنعتی شود.

نحوه مشارکت در این طرح به صورت ۵۰ درصد سهم صندوق رفاه دانشجویان و ۵۰ درصد سهم دانشگاه‌ها خواهد بود.

دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می توانند نیازهای خود را با معرفی یک تا ۲ آشپزخانه برای شرکت در طرح ارتقا ارسال کنند. انتخاب نهایی آشپزخانه های معرفی شده برای ارتقا پس از بررسی، تایید و اعلام توسط صندوق رفاه صورت می گیرد.

بر اساس بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان، این طرح ویژه آشپزخانه های دانشجویی است و شامل رستوران های مکمل، آزاد، اساتید و کارکنان، بوفه ها همچنین سالن های غذاخوری نمی شود.

این صندوق در این بخشنامه تاکید کرده است: دانشگاه هایی که اهتمام کافی برای اجرای تعهدات سال گذشته نداشته اند، در اولویت طرح ارتقای سال جاری قرار نمی گیرند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: صندوق رفاه دانشجویان ، غذای دانشجویی ، دانشگاه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صندوق رفاه دانشجویان غذای دانشجویی دانشگاه صندوق رفاه دانشجویان آشپزخانه ها نیمه صنعتی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصتی برای ارتقای معارف ولایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین نکونام در جلسه هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت افزود: هر چقدر جامعه بر معارف ولایی خود بیفزاید از آسیب‌ها مصون خواهد ماند.
وی ادامه داد: مهمترین مصداق معارف الهی مصداق آن، انقلاب اسلامی است که در سایه معارف الهی شکل گرفت. ولایت فقیه عرصه دیگری است که در سایه معارف الهی توانسته تداوم‌بخش راه انبیای الهی و ائمه هدی (ع) باشد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: اتفاقاتی که امروز در دانشگاه‌های مهم و به‌ویژه ایالات متحده می‌افتد، بی‌سابقه است و امروز می‌بینیم که دانشجویان این دانشگاه‌ها حرکت‌هایی را ظهور و بروز می‌دهند که این شرایط شاید هیچ‌گاه به ذهن مدیران و مسئولان آمریکا نمی‌رسید.

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • دهه کرامت فرصتی برای ارتقای معارف ولایی
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست