Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، در برنامه «ثریا» شبکه یک، با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه ساختمان متروپل آبادان، اظهار کرد: متأسفانه وام‌دار یک نظام آموزشی تقلیدی بودیم و تحول در آن و اجرای سند تحول آموزش و پرورش به دلیل رسوخ برخی افکار، محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف داریم، پایه آن در مدرسه ریخته شده است، گفت: نظام آموزش و پذیرش کنکور مجزا است و ما دیگر کنکور را در مدارس اجرا نمی‌کنیم. به استان‌ها هم اعلام کردیم مدارس حوزه کنکور نباشند؛ البته اگر امسال تقسیم‌بندی شده باشد، انجام می‌دهیم اما از سال آینده قطعا تفکیک می‌کنیم؛ در کمیسیون معین شورای عالی انقلاب فرهنگی هم این موضوع مطرح شد.

* 80 درصد رتبه‌های زیر 3 هزار در تمام گروه‌های آزمایشی، به مدارس سمپاد و غیرانتفاعی تعلق دارد

نوری با تأکید بر اینکه باید دانش‌آموزان را چند ساحتی برای شکوفایی تمدن نوین اسلامی تربیت کنیم، افزود: باید محتوای مناسب ارائه دهیم؛ یک جزء برنامه درسی، محتوای درسی و یک جزء آن، کتاب درسی است. مورد دیگر روش‌های مناسب است که باید پیش‌بینی کرد. آیا باید از روش‌های منسوخ یا از روش‌های به‌روز استفاده کرد؟ و نکته دیگر ارزشیابی است که نباید فقط دانش‌آموز را به سمت کنکور ببرد.

وی ادامه داد: یک سری مدارس خاص دولتی داریم که بخش زیادی از قبولی کنکور و المپیادها از آنجاست مثل استعدادهای درخشان یا می‌توان به مدرسه البرز اشاره کرد؛ البته تعداد این مدارس نسبت به تعداد مدارس کشور کم است. 80 درصد رتبه‌های زیر 3 هزار در تمام گروه‌های آزمایشی، به مدارس سمپاد و غیرانتفاعی تعلق دارد.

* در رقابتی ناجوانمردانه، تعدادی از داوطلبان پشت کنکور می‌مانند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دانش‌آموزانی که پشت کنکور می‌مانند، گفت: در رقابتی ناجوانمردانه، تعدادی از داوطلبان پشت کنکور می‌مانند که اثرات آن زیاد است و برخی از این اثرات، جبران ناپذیر است و جامعه باید به سلامت روانی بچه‌ها خیلی فکر کند. در کرونا به سلامت جسمانی توجه کردیم اما به سلامت روحی آنها توجه کردیم به همین دلیل وقتی آمدیم، موضوع بازگشایی مدارس را مطرح کردیم.

ادامه دارد

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش كنكور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم آموزش و پرورش را کانون اصلی حرکت به سمت حیات طیبه و به فرموده مقام معظم رهبری، سنگ بنای کشور در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش مزرعه آینده کشور است، هرآنچه در نظام تعلیم و تربیت کاشته شود در آینده همان درو می‌شود، نگاه و رویکرد ما در مدارس توجه به منویات مقام معظم رهبری بوده و دکترین حرکت ما سند تحول بنیادین است.
ابوالقاسم اکبری با اشاره به اینکه رویکرد نظام اسلامی، تحقق عدالت آموزشی است گفت: ۴۸.۵ درصد مدارس استان در روستا‌ها دایر است و پراکندگی روستا‌ها سبب شده تا ۱۸ مدرسه با یک دانش آموز و یک معلم فعال شود.
۱۴ هزار معلم در ۲ هزا و ۶۱ مدرسه خراسان شمالی ۱۹۳ هزار دانش آموز را زیر نظر داشته و به تدریس مشغول هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم