Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیلی خواه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: تبصره ۱۸ قانون در سنوات قبل هم وجود داشت و برای اولین بار در سال ۱۳۶۷ ایجاد و توسط وزارت کار با هدف ایجاد اشتغالزایی پیگیری می‌شد و در سال‌های بعد علاوه بر مباحث اشتغال، تولید و اشتغال به صورت هماهنگ مطرح شد و از سال ۱۴۰۰ بر اساس این تبصره در راستای حمایت از تولید و اشتغال و اختصاص بخشی از منابع سازمان هدفمندسازی یارانه ها، حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سهم استان قزوین در سال ۱۴۰۰ حدود ۲.۵ درصد بود که این رقم از مجموع ۳۲ هزار میلیارد تومان، ۲۸ هزار میلیارد تومان منابع کشوری تخصیص یافت که حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان هم برای استان قزوین پیش بینی شده است.

سازمان هدفمندی براساس آزادسازی منابع حاصل از فروش نفت و قیمت‌های حامل‌های انرژی باید در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌داد که تاکنون حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده و به حساب دستگاه‌های اجرایی مربوطه واریز شده و بر همین اساس، سهم استان قزوین هم به همین نسبت کاهش یافته است.

 تا پایان خرداد باید تمامی طرح‌ها به بانک‌ها معرفی شوند و بانک‌ها هم باید تا پایان تیرماه این منابع را در اختیار متقاضیان قرار دهند در غیر این صورت مبالغ تخصیص یافته به خزانه بازمی گردد.

 تا امروز ۹۳۰ طرح با هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان منابع مالی به بانک‌ها معرفی شده اند و در حال حاضر فقط ۲۹۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و امیدواریم تا ۳۱ تیر ماه این تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

 حوزه‌های جهاد کشاورزی، صمت و کار، تمامی طرح هایشان را معرفی کرده اند و سایر نهاد‌ها هنوز طرح هایشان را برای جذب تسهیلات معرفی نکرده اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین تأکید کرد: اولویت پرداخت منابع مالی برای این طرح‌ها با طرح‌های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، همچنین در حال حاضر شرکت‌های فعال بسیار زیادی در استان قزوین داریم و با توجه به اینکه بسیاری از طرح‌های استان چشمگیر هستند و ضمن حفظ اشتغال موجود می‌توانند اشتغالزایی بیشتری ایجاد کنند.

 برای اولین بار برنامه محوری در تبصره ۱۸ مدنظر قرار گرفت و ۱۱ دستگاه اجرایی متفاوت که به نوعی فعالان اقتصادی با آن مجموعه در ارتباط هستند، اولویت‌های سرمایه گذاری را مشخص و تعیین کرده و نحوه پرداخت تسهیلات را بر اساس سامانه‌های موجود در هر دستگاه اجرایی، تعیین می‌کنند.

 درخواست دریافت تهسیلات ظرف ۳ روز باید از طرف دستگاه‌های اجرایی بررسی شده و پاسخ لازم داده شود و متقاضیان حتماً باید با مراجعه به بانک‌ها اسناد و مدارک شان را تکمیل کرده و تسهیلات را دریافت کنند.

 این تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود که ۳۰ درصد سرمایه ثابت و ۷۰ درصد هم سرمایه در گردش خواهد بود.

 تخصیص بهینه منابع یکی از وظایف دولت است و این منابع به کل دستگاه‌های اجرایی تخصیص می‌یابد تا خدمات بهتری به مردم ارائه کرده یا زیرساخت‌ها را فراهم کنند و بر همین اساس تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند درآمدشان را به خزانه کل کشور ابلاغ کنند و خزانه داری الکترونیک هم در فرایندی جداگانه، مبالغ جمع آوری شده را از طریق ذی حسابی به دستگاه‌های مربوطه تخصیص می‌دهد.

 حساب‌های دستگاه‌های اجرایی استان قزوین از ۲ هزار و ۸۰۰ حساب جاری با دسته چک، به ۶۰۰ حساب کاهش یافته و در گام دوم، تمامی حساب‌ها به جای بانک ها، در بانک مرکزی متمرکز شده است تا از این طریق شاهد کمبود منابع مالی در کشور نباشیم.

 تمامی حساب‌های دستگاه‌های اجرایی از طریق بانک مرکزی کنترل می‌شود و علاوه بر اینکه تمامی پرداخت‌ها به صورت الکترونیک انجام می‌شود، جلوی هرگونه سوء استفاده از جمله سوء استفاده از چک‌ها گرفته می‌شود و شاهد کمترین میزان تخلفات در دستگاه‌های اجرایی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد و دارایی تسهیلات اشتغالزایی قانون بودجه دستگاه های اجرایی میلیارد تومان استان قزوین تبصره ۱۸ بانک ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری عل و فناوری آنا، با حضور رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت معرفی شد.

در حاشیه برگزاری نشست هم‌اندیشی رؤسا واحد‌ها و مراکز آموزشی و مسئولان حراست دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان که با حضور محمدجواد فرهنگ، رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در سالن سردار دل‌ها شهید سلیمانی برگزار شد، با حکمی از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، اسماعیل اقدامی با حفظ سمت به عنوان سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت منصوب شد.

اقدامی تجربیات زیادی از جمله رئیس خزانه‌داری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، معاون توسعه و مدیریت منابع واحد لاهیجان و معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان را در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه