Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که طی یک ماه گذشته ۶۵۰ مورد ابتلا به هپاتیت شدید کودک در ۳۳ کشور گزارش شده است.

به گزارش ایران اکونومیست از نشریه هیل، از ۶۵۰ مورد شناسایی شده، ۵۸ درصد از منطقه اروپایی بوده که از این میزان ۳۴ درصد از انگلیس و ایرلند شمالی هستند.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش خود افزوده است که بیش از ۲۰۰ مورد از هپاتیت کودک از آمریکا گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، اتیولوژی (سبب شناسی) این هپاتیت حاد شدید ناشناخته و در دست بررسی است.

هپاتیت باعث التهاب کبد می شود و اغلب با عفونت های ویروسی مرتبط است و آدنوویروس که یک پاتوژن رایج در کودکان است، در بیش از نیمی از موارد اخیر شناسایی شده است.

مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های آمریکا در ماه گذشته گزارش داد که ۱۰۹ مورد هپاتیت در کودکان در ایالات متحده شناسایی شده است که این موارد شامل ۶ مورد مرگ و میر بودند و ۱۴ درصد از بیماران نیاز به پیوند کبد داشتند.

براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، در سطح جهان حداقل ۳۸ کودک ۶ درصد از کل موارد نیاز به پیوند داشته اند، و ۹ نفر معادل یک درصد کل موارد جان خود را از دست داده اند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: هپاتیت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هپاتیت سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش دیوان محاسبات از عملکرد هدفمندی یارانه ها تا پایان سال ۱۴۰۲، حاکی از انحراف در عدم تحقق ۳۱ درصدی منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها است.

دیوان محاسبات کشور تاکید دارد که به منظور مدیریت کارا و اثربخش یارانه‌ها، منابع و مصارف هدفمندی در سرجمع بودجه عمومی دولت لحاظ شود.

همچنین از دست‌دادن کارویژه سازمان هدفمندی، تکالیف غیر متعارف دستوری و استقراض سازمان از موارد حایز اهمیت در گزارش راهبردی این نهاد نظارتی است.

کد خبر 6091837

دیگر خبرها

  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی