Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا ایزدی در چهارصد و چهل و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس که در شهرک صنعتی شهید دستغیب شیراز برگزار شد، گفت: بحث شناسایی و ساماندهی کارگا‌های تولیدی در دستور کار قرار گرفته که با توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل امکانات و همکاری سایر دستگاه‌های ذی ربط فعالیت واحد‌های تولیدی در این شهرک رونق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به اهمیت بررسی مشکلات کارگاه‌های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شهید دستغیب شیراز اشاره و گفت: صنعتگران و تولید کنندگان در این شهرک صنعتی مسائل و مشکلاتی دارند، بسیاری از زیرساخت‌های این شهرک به دلایل زیادی آماده نیست به همین سبب مشکلات را بررسی و طبقه بندی کرده و با توجه به ضرورت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال برای کاهش بیکاری، حمایت ازصنعتگران و تولید کنندگان در دستور کار این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان صمت فارس گفت: ضرورت دارد که برای رفع موانع و مشکلات کارگاه‌های صنعتی و تولیدی در این شهرک و نیز ساماندهی آنها، دستگاه‌های اجرایی ذی ربط تلاش کنند تا برای واگذاری انشعاب و خطوط تلفن ثابت، آب و گاز، تقویت شبکه برق‌رسانی و روشنایی معابر، و اصلاح تعرفه‌های عوارض و مالیات و احداث واحد‌های تولیدی و کارگاهی موانع و کمبود‌ها برطرف شود.

ایزدی گفت: این شهرک دارای ظرفیت خوبی است که می‌تواند در اشتغالزایی نقش زیادی داشته باشد همچنان که کارگاه‌های کنونی دراین شهرک با فعالیت خود، تعداد زیادی فرصت شغلی ایجاد کردند و در سخت‌ترین شرایط کار و تولید می‌کنند تا در چرخه اقتصادی و تولید این استان نقش داشته باشند.

این مقام مسئول در استان فارس گفت: حضور واحد‌های صنعتی با فعالیت مشترک در یک مکان ویژه می‌تواند منجر به فعالیت‌های مشترکی مانند خرید مواد اولیه به‌طور مشترک، بازاریابی و بازارسازی مشترک، رفع مشکلات با همفکری یکدیگر و ایجاد رقابت سالم شود.

ایزدی گفت: در این ناحیه از لحاظ تولیدات واشتغالزایی تعداد ۹۲۵ واحد صنفی، صنعتی و نمایشگاهی و اشتغال بیش از ۴۰۰۰ نفردر بحث درودگری، مبل سازی و نئوپان و... اقدامات خوبی انجام شده است، اما از این لحاظ که متولی مشخصی فعالیت این شهرک را زیر نظر نداشته است، هنوز کمبود‌ها و نیازمندی‌های زیادی وجود دارد که با برطرف شدن مشکلات در احداث و راه‌اندازی واحد‌های جدید رونق بیشتری ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: صرف نظر از تعداد اندکی از کارگاه‌های شهرک صنعتی شهید دستغیب که از سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس مجوز گرفتند، بیشتر کارگاه‌ها متولی ندارند و در چند سال گذشته، شهرداری برای آن‌ها مجوز احداث کارگاهی و انبار صادر کرده است.

در این جلسه با هدف بررسی مشکلات شهر و پالایش واحد‌های تولیدی برگزار شد، تعیین محدوده شهرک صنعتی شهید دستغیب از سوی شهرداری منطقه ۵ شیراز، تهیه اطلاعات جامع وکامل صنفی یا صنعتی از واحد‌های موجود، شناسایی کارگاه‌های مزاحم و معرفی آن‌ها به سازمان صمت و صدور پروانه‌های صنفی یا صنعتی با توجه به شرایط زیست محیطی، تصویب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان صمت فارس شهید دستغیب شیراز کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود

فرماندار شهرستان تبریز گفت: به حرکت درآمدن چرخه تولید در واحدهای تولیدی این شهرستان، موجب رونق اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری و فعال شدن نیروی انسانی و کاهش بیکاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ همزمان با آغاز هفته کارگر از چندین واحد تولیدی شهرستان تبریز بازدید کرد.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید اظهار کرد: به حرکت درآمدن چرخه تولید در واحدهای تولیدی این شهرستان، موجب رونق اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری و فعال شدن نیروی انسانی و کاهش بیکاری می‌شود.

فرماندار شهرستان تبریز ضمن تبریک هفته کارگر به کارگران این مجموعه عنوان کرد: ارتقای کمیت و کیفیت محصولات تولیدی، بهره گرفتن از علم و تجربه اندوزی، برخورداری از دانش فنی و نیروی متخصص متناسب با ورود فناوری‌های جدید، داشتن خلاقیت، شناخت از بازارهای جدید و سیاست‌های ورود به آن‌ها و توجه به سلیقه مشتری، لازمه دستیابی به موفقیت بیشتر در عرصه توسعه فعالیت‌های اقتصادی است.

فاتح در ادامه به بررسی مسائل و مشکلات موجود در این کارخانه پرداخت و در راستای حل و رفع مشکلات موجود دستورات لازم را ابلاغ کرد.

کد خبر 748801

دیگر خبرها

  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی