Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: بدهی ما به بیمارستان‌های دولتی کم‌تر از ۸ هزار میلیارد است، ما امروز در بخش درمان طلبکار هستیم نه بدهکار، به ویژه در حوزه بیمارستان‌ها و وزارت بهداشت.

به گزارش قدس آنلاین، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به میزان بدهی این سازمان به بیمارستان‌ها، اظهار کرد: درمان و خرید خدمات راهبردی این سازمان به گونه‌ای باید باشد که خدمات به مردم برسد و قطعاً در راستای این خدمات‌رسانی، بدهی‌هایی ایجاد شده و باید آن‌ها را پرداخت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره میزان بدهی‌های تأمین اجتماعی به بخش درمان دولتی، توضیح داد: بدهی ما به بیمارستان‌های دولتی کم‌تر از ۸ هزار میلیارد است، ما امروز در بخش درمان طلبکار هستیم نه بدهکار، به ویژه در حوزه بیمارستان‌ها و وزارت بهداشت. از زمان آغاز کرونا نیز تاکنون حدود ۸ هزار میلیارد تومان هزینه درمان کرونا پرداخت شده که حدود ۳۰۰ هزار نفر نیز در ایام پاندمی کرونا درمان شده‌اند.

موسوی اضافه‌کرد: در این باره وزارت بهداشت باید از محل منابع عمومی به ما کمک می‌کرد و سازمان برنامه و بودجه نیز باید منابعی در اختیار آن‌ها قرار می‌گذاشت اما تا امروز ریالی از این هزینه‌ها به ما پرداخت نشده است.

طلب ۲۵۰۰ میلیاردی تأمین اجتماعی از سازمان غذا و دارو/ برخی ادعاها نادرست است

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به میزان مطالبات این سازمان از غذا و دارو، خاطرنشان کرد: امروز حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تفاهم‌نامه دارویی از سازمان غذا و دارو طلبکار هستیم، برخی‌ها ممکن است ادعایی در این زمینه داشته باشند که از آن عددی که تفاهم کرده‌ایم هزینه‌ها بالا رفته است، ما نمی‌توانیم خدمات درمانی و دارویی به بیماران صعب‌العلاج را متوقف کنیم چرا که مردم مشکلات بسیاری دارند و باید به آن‌ها رسیدگی کرد.

وی به دیگر مطالبات این سازمان اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان در قالب تفاهم‌نامه بیماری‌های خاص از سازمان بیمه سلامت طلب داریم و بیمه سلامت ادعا می‌کند که سازمان برنامه و بودجه به او پرداخت نکرده و او هم پرداخت نمی‌کند!

موسوی، خاطرنشان کرد: مجموع بدهی‌های وزارت بهداشت به سازمان، ۱۲ هزار میلیارد تومان است، در قبال این، حدود ۶۸۰۰ هزار میلیارد اسناد رسیدگی شده بدهکاری به طرف قرارداد یعنی بیمارستان‌ها داریم، عملاً ما ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان طلبکاریم.

تأمین اجتماعی ۳ تا ۴ هزار میلیارد به بخش خصوصی بدهکار است

وی تأکید کرد: این‌که می‌گویند ما بدهکاریم درست است اما بدهکار یک بخش هستیم و طلبکار از بخش‌های دیگر درمان. اما برای بخش خصوصی ما به طرف قراردادهای خصوصی بدهکار هستیم و تلاش می‌کنیم این بدهی‌ها را پرداخت کنیم که عدد آن‌ها بسیار زیاد نیست، ممکن است جمع آن  تا ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان بدهی باشد که هر ماه تلاش می‌کنیم این بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تامین اجتماعی وزارت بهداشت هزار میلیارد تومان تأمین اجتماعی بیمارستان ها وزارت بهداشت بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۵ هزار نیروی جدید در دور دوم استخدامی‌ها که به زودی اعلام خواهد شد، جذب این وزارت می‌شوند.

بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد