Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ‌گفت: اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بازدید از محل حادثه متروپل آبادان در حال بررسی و تنظیم گزارش هستند و به زودی نتایج در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد. - اخبار استانها -

کمال علی‌پور خنکداری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سوادکوه در مورد پیگیری حادثه ساختمان متروپل آبادان، اظهارداشت: حادثه عملیات‌های عمرانی در هر جایی ممکن است اتفاق بی‌افتد و بعضاً حوادث ناگوار می‌تواند بر دانش مهندسی ساختمان بی‌افزاید تا دیگر شاهد این اتفاق‌ها نباشیم درمورد این حادثه، همکاران ما در کمیسیون عمران بازدیدی از محل داشته و به زودی گزارش تنظیم و در صحن علنی و دستگاه‌های قضایی پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در این حادثه علل مختلفی می‌تواند دخیل باشد، افزود: نامرغوب بودن و نبود کیفیت در مصالح، نقص در کار مهندس محاسب و مهندس ناظر، نبود کنترل و نظارت ازجمله عواملی هستند که می‌توانند در وقوع این حادثه دخیل باشند. 

نماینده مردم حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دیدگاه دانش فنی و مهندسی دو مقصر وجود دارد، تصریح کرد: نظام مهندسی ساختمان که برگرفته از مهندس ناظر، محاسب و اجرا است مقصر اول و شهرداری شهر آبادان را می‌توان گروه دوم مقصر از دیدگاه فنی و مهندسی برشمرد.

مسببان حادثه متروپل آبادان مجازات شوندهشدار شورای شهر شیراز درباره حوادث مشابه متروپل‌/ هتل آسمان خطر بالقوه استفعالیت نیروهای تخصصی هلال‌احمر کرمان در حادثه متروپل ادامه داردوی افزود: باید مشخص شود که آیا مهندس ناظر گزارش داده بود، آیا مهندس محاسب طبق مِتُد روز محاسبه داشته و یا برای طبقات بالاتر محاسبه دقیق نداشته؟؛ این موارد را بررسی می‌کنیم.‌ 

علی‌پور بررسی بافت‌های فرسوده را به عنوان یکی از موضوعاتی که باید بررسی شود برشمرد و اظهار داشت: نوسازی بافت فرسوده باید پیگیری شود در بازآفرینی شهری اعتبار خوب 3 هزار میلیارد تومانی گذاشته شد، شهرداری‌ها هم می‌توانند در قالب اعتبارات سالانه طرح‌های تشویقی برای نوسازی یا تجمیع بافت فرسوده بگذارند تا این اتفاق‌های ناگوار رخ ندهد. 

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون عمران حادثه متروپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی برای ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.

با توجه به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان برای رأی‌گیری، امکان بررسی جداول وجود نداشت و محمدباقر قالیباف، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رأی‌گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بحث بودجه را دنبال کنیم، لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود.

کد خبر 6092222 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!
  • ماجرای واژگونی وحشتناک ام وی ام X55 چه بود؟
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است