Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@15:30:58 GMT

مرمت مسجد جامع نطنز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۷۶۸۲

مرمت مسجد جامع نطنز آغاز شد

گروه استان‌ها- رئیس اداره میراث فرهننی نطنز ضمن اشاره به اختصاص ۲ میلیارد ریال ویژه مرمت مرحله اول مسجد جامع نطنز گفت: تهدید خطر آسیب به مسجد جامع نطنز با اتمام مرمت مرحله اول رفع شد. - اخبار استانها -

حسین یزدانمهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  نطنز  اظهار داشت: همزمان با ورود تیم متشکل از کارشناسان ارشد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان به نطنز از منار مجموعه تاریخی مسجد جامع نطنز و آسیب‌های وارده به قسمت‌هایی از بدنه و کاشی‌ها و تزئینات به منظور آماده‌سازی شرح عملیات مرمتی بازدید به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز گفت: در این راستا حسب پیگیری‌های به عمل آمده توسط اداره کل میراث فرهنگی اصفهان مبلغ دو میلیارد ریال جهت مرمت، بازسازی و استحکام بخشی قسمت‌های آسیب‌دیده مناره اختصاص یافت.

وی تاکید کرد: مرحله اول استحکام‌بخشی و مرمت قسمتی از بدنه مقرنس یا قطاربندی جبهه شمالی مناره مجموعه تاریخی مسجد جامع نطنز که از شاهکارهای هنری دوره ایلخانی به شمار می‌آید و بر اثر عوامل جوی سال 99 دچار آسیب جدی و ریزش شده بود، سال گذشته به پایان رسید.

یزدانمهر افزود: با توجه به تخصیص اعتبار سال جاری و در دستور کار قرارگرفتن پروژه مرمتی و انتخاب پیمانکار خبره به زودی شاهد اجرای مرحله دوم و ادامه عملیات استحکام‌بخشی و مرمت بدنه منار مسجد جامع نطنز خواهیم بود.

پروژه‌های مرمت و بهسازی آب‌بندان‌های استان گلستان افتتاح شدمرمت تزئینات ایوان جنوبی "گنبد سلطانیه" آغاز شدمالکان بناهای تاریخی از پرداخت عوارض مرمت معاف شدند

وی همچنین ابراز داشت: یکی از زیباترین بخش‌های بیرونی مجموعه تاریخی مسجد جامع و بقعه شیخ عبدالصمد که در معرض دید عموم بوده و چشم هر بیننده‌ای را به خود مجذوب و شیفته خود می‌سازد علاوه بر سردر خانقاه و گنبد هرمی شکل هشت ترک، مناره مرتفع و استوار آن به استناد کتیبه پایین منار به تاریخ 725 هجری قمری متعلق به قرن هفتم بوده که به واسطه سبک جالب و تزئینات کاشی کاری و تلفیق آجر وکاشی فیروزه‌ای –لاجوردی مزین به اسماء الهی و نام مقدس محمد رسول الله دورتا دور منار به ویژه کتیبه و مقرنس منحصر بفرد بسیار فاخر و ارزشمند است که هرساله مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرارگرفته است.

انتهای پیام/801/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسجد جامع نطنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۷۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفتگو با تابناک اقتصادی، درباره علت تعطیلی برخی از طلافروشی‌ها در روز‌های اخیر و حواشی رخ داده در خصوص اعتراض آن‌ها به مالیات گفت: مشکل اصلی طلا فروشان اجرای سامانه جامع تجارت است و واکنش همکاران ما انتقاد به ثبت موجودی و امنیت سامانه جامع تجارت است و نه پرداخت مالیات در سامانه مودیان.  

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک سری طلا‌هایی هستند که بخش زیادی از آن‌ها برای طلا فروشان نیست و اگر این طلا‌ها جز اموال آن‌ها ثبت شود قاعدتا در آینده باید بابت آن مالیات هم پرداخت شود و نگران مالیات بر عایدی هم باید باشند.

وی ادامه داد: امنیت این سامانه در رابطه با ثبت آنی هم فراهم نیست، زیرا فرد باید در سطح شهر تردد کند یا از این شهر به آن شهر برود تا طلایش را بفروشد.  

وی با بیان اینکه سوالات و ابهامات در سامانه جامع تجارت زیاد است افزود: با توجه به اینکه صنعت طلای ما آسیب و تجربه تلخ سال ۸۹ یعنی اعمال مالیات بر ارزش افزوده را داشته و بعد از ۱۲ سال مشخص شد که این قانون به صورت خیلی غیرکارشناسی بر این صنعت تحمیل شده و آسیب زیادی به بخش تولید و توزیع ما رساند و باعث بروز آسیب‌های مالی و اقتصادی به حوزه فعالان طلا شد.  

وی افزود: همکاران ما معتقدند که این صنعت توان یک تجربه تلخ دیگر را ندارد، ولی علی رغم پیگیری‌ها و جلسات متعدد هنوز تغییری در تصمیم گیری اتخاذ شده اعمال نشده است.  

رئیس اتحادیه طلا و سکه گفت: مسئولین تاکید زیادی بر اجرایی شدن این سامانه دارند و همکاران ما نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و متاسفانه باعث شده که یک سری اعتراضات در این خصوص به وجود بیاید و حتی در برخی از فضا‌ها اعلام شده که، چون قیمت طلا پایین آمده طلافروشان مغازه‌های خود را بسته اند.  

وی افزود: علی رغم اینکه اعلام شده مالیات ابرازی طلا فروشان ۹ میلیون ۶۰۰ هزار تومان بوده صحت ندارد، ولی مالیات اعلامی از سوی سازمان امور مالیاتی از ۱۵ میلیون تا میلیارد بوده است. متاسفانه این حواشی اذهان عمومی را نسبت به حوزه صنعت طلا بدبین کرده است. مشکل ما مالیات نیست حتی مشکلاتی در خصوص ضرایب و مالیات‌های نابحق برای برخی همکاران داشتیم که خیلی حاد نبوده و در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه حواشی ایجاد شده برای طلافروشان را تکذیب می‌کنیم گفت: طلا فروشان نسبت به تکالیف مالیاتی و صنفی هیچ گونه اعتراضی ندارند و باید آن‌ها را انجام دهند و اکثرا فاکتور‌های خود را الکترونیکی صادر کرده اند.  

وی افزود: مسئولین باید مشکلات حوزه تولید طلا را ببیند. سال گذشته و امسال با بحران در حوزه تولید رو به رو بودیم و این امر باعث شد رکود در واحد‌های تولیدی ما تشدید شود. همکاران تولیدی ما در پرداخت اجاره بهای ملک و هزینه کارگران با مشکل رو به رو هستند. ممکن است تکرار این مسئله و رکود و تکرار رکود در این حوزه در آینده آسیب جدی به صنعت و تولید ما بزند.  

بذرافشان گفت: کارگران در این حوزه از نظر معیشتی با مشکل رو به رو هستند و ممکن است این موضوع باعث بروز مشکلات عدیده در جامعه شود.

 

دیگر خبرها

  • در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • مسجد کبود تبریز؛ معماری زیبا و تاریخی ایران
  • در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک