Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حسین امینی گفت: چهارمحال و بختیاری از دیرباز خواستگاه کشت انواع «صنوبر» بوده است و پارسال حدود ۹۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت صنوبر رفته است؛ شهرستان‌های فارسان، کیار و شهرکرد دارای مزارع مهم صنوبر هستند.

با توجه به تغییر اقلیم و فرسایش خاک در استان، توسعه زراعت چوب ضروری است؛ کاهش شدید منابع آبی، کمبود آب، کاهش بارندگی‌ها و تغییر اقلیم در چهارمحال و بختیاری قابل مشهود است که تغییر نوع بارش‌ها از برف به باران و شیب استان موجب افزایش فرسایش شده که این مسئله نشان دهنده ضرورت توسعه پوشش گیاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از اراضی ناهموار در حاشیه رودخانه‌ها و حاشیه آب راه‌ها که فرسایش شدید خاک در این مناطق مشهود است به منظور کشت درخت و زراعت چوب ضروری است.

بیشتر بخوانید

زراعت چوب، حامی جنگل و صنعت/ درختانی که فرشته نجات جنگل می‌شوند

بهبود منابع طبیعی، حفظ محیط زیست، کاهش آلاینده‌ها و کمک به حیات جنگل‌ها در دوره طرح تنفس جنگل  از دیگر مزایای زراعت چوب است و با توجه به افزایش قیمت چوب استقبال از این طرح‌ها افزایش یافته است که این مهم می‌تواند نیاز چوب کشور را تا حدودی تأمین کند.

انتظار می‌رود جهاد کشاورزی با افزایش حمایت‌های خود از این گونه طرح‌ها و اعطای تسهیلات، کود شیمیایی و آفت کش‌ها در راستای افزایش تولید چوب، کاهش فرسایش خاک و اشتغال زایی قدم بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنوبر زراعت چوب تغییر اقلیم چهارمحال و بختیاری زراعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای شهرکرد امروز ۵ درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: آسمان استان تا اوایل هفته کمی تا قسمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی