Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام موسوی در مراسم تجهیز بخشی از نیرو‌های هنگ امداد طبیعت در راستای مدیریت و مهار آتش سوزی جنگل‌ها و منابع طبیعی استان فارس به مطالب منتشر شده در روز‌های اخیر درباره احتمال ناایمن بودن سازه هتل آسمان و تخلفات پیرامون ساخت این سازه اشاره و گفت: اگر تخلفی در این باره صورت گرفته باید مسئولان مرتبط شکایت خود را در دادگستری این استان ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: اگر تخلفی در ساخت این سازه صورت گرفته باشد دادگستری این استان به جد با متخلفان برخورد خواهد کرد.

موسوی گفت: مسئولان فقط در فضای مجازی در این باره اظهارنظر نکنند و هرکسی که در این زمینه ادعایی دارد شکایت خود را ثبت کنند و اظهارات در این باره صرفا به فضای مجازی محدود نشود.

رئیس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگر سخنان خود گفت: محیط‌بانان و ماموران حفاظت محیط زیست استان فارس همواره با جدیت از منابع ملی و طبیعی این استان حفاظت می‌کنند.

او گفت: منابع طبیعی این استان امکانات مناسبی در اختیار ندارد و اگر قصد حفاظت از زمین و عرصه‌های طبیعی این استان را داریم همه دستگاه‌ها و مردم باید به یاری بشتابند.

رئیس کل دادگستری استان فارس خطاب به مسئولان حاضر در این نشست گفت: هر مسئولی در سطح این استان در خصوص منابع طبیعی کوتاهی می‌کند را به دادگستری معرفی کنید تا برخورد قاطع در این باره انجام شود.

وی اظهار داشت: عرصه‌های منابع طبیعی این استان به جد باید حراست شود و اگر مدیری حتی درخصوص تصرف یک متر از این اراضی کوتاهی کرد و این اراضی به دست متصرفان افتاد مدیر مربوطه باید پاسخگو باشد.

موسوی تاکید کرد: نباید با هیچ کس درخصوص منابع طبیعی تعارف داشت و با هر نوع کوتاهی یا ترک فعل در این خصوص برخورد جدی شود.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی این استان متعلق به همه نسل‌های آینده است و به همین دلیل باید از امانتداری کرد، گفت: مدیرانی که در حوزه رفع تصرف عملکرد بارزی دارند را باید ارتقاء داد.

برخورد با زمین خواران گزینشی نباشد

رئیس کل دادگستری استان فارس عنوان کرد: رفع تصرف از اراضی عمومی و منابع طبیعی نباید گزینشی باشد و با افراد ضعیف در این حوزه برخورد، اما در مقابل قدرتمندان سکوت کرد.

وی ادامه داد: در برخورد با زمین خواران باید با همه متخلفین چه قدرتمند و چه ضعیف برخورد کرد و اراده دادگستری این استان در این زمینه راسخ است و قوه قضائیه در این زمینه از مدیران حمایت جدی خواهد کرد.

موسوی تاکید کرد: سنگین‌ترین مجازات‌ها در این استان در خصوص مجرمین آسیب زننده به محیط زیست خواهد بود.

وی با بیان اینکه این انتظار است که سال ۱۴۰۱ پایان ثبت اسناد ملی باشد، گفت: تا زمانیکه اسناد مالکیت اراضی مشخص و صادر نشده باشد احتمال سودجویی بیشتر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس عنوان کرد: نظام و قانون و دادگستری در برخورد با آسیب زنندگان به منابع طبیعی تمام قد پشت سر مسئولان خواهد ایستاد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری فارس فضای مجازی رئیس کل دادگستری استان فارس طبیعی این استان منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از آیفون و اپل واچ در ارتش کره جنوبی ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اپل اینسایدر، طبق اطلاعات موجود این ممنوعیت از مقرهای نیروهای هوایی کره جنوبی آغاز شده است. طبق گزارش به دست آمده تمام دستگاه هایی که قادر به ضبط صوت باشند و به اپلیکیشن های طرف ثالث اجازه نمی دهند این قابلیت را مسدود کنند، مشمول این ممنوعیت می شوند. به طور خاص در این گزارش به آیفون اشاره شده است.

در سندی که ارتش منتشر کرده، آمده است: باید از هرگونه ضبط صدا، نه فقط ارتباطات رسمی از جمله جلسات، مکالمات اداری، اعلامیه های تجاری و شکایات و مشاوره با مردم، بلکه همچنین ارتباطات غیررسمی مانند تماس های تلفنی خصوصی (در داخل ساختمان های نظامی) جلوگیری شود.

به گفته منابع آگاه از امر آیفون به طور خاص در ارتش ممنوع شده است. اما دستگاه های اندرویدی از چنین ممنوعیتی مستثنی هستند.

البته ممنوعیت فقط شامل آیفون نمی شود و دستگاه های پوشیدنی مانند اپل واچ را نیز در بر می گیرد.

به نظر می رسد مشکل از آنجا نشات می گیرد که اپلیکیشن مدیریت امنیت دستگاه تلفن همراه سازمان دفاع ملی روی دستگاه های آیفون نمی تواند استفاده از میکروفون را مسدود کند. این برنامه در سال ۲۰۱۳ میلادی ارائه شده و تمام افراد ارتش از ۲۰۲۱ میلادی ملزم به نصب آن هستند.

همچنین در این گزارش به شکایت کاربران از نرم افزار و محدودیت های ناهمخوانی آن با توجه به مدل، ساختار و سیستم عامل دستگاه ها شکایت داشته اند. به گفته یک مقام ارتشی چنین کاستی هایی روی یک دستگاه اندروید با آپدیت نرم افزاری برطرف می شوند.

کد خبر 6087820

دیگر خبرها

  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • استفاده از آیفون و اپل واچ در ارتش کره جنوبی ممنوع شد