Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@10:41:49 GMT

هشدار یک فیلم ساز آبادانی

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۷۸۱۴

هشدار یک فیلم ساز آبادانی

حسن برزیده با انتقاد از برخی رفتارها در قبال حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان، نسبت به وضعیت ساختمان‌های مشابه در دیگر نقاط کشور، هشدار داد و بر علاج واقعه قبل از وقوع تاکید کرد.

این فیلمساز اهل آبادان درباره حال و احوال این روزهایش پس از حادثه تلخ «متروپل» در زادگاهش در گفت‌وگویی با ایران اکونومیست بیان کرد: در وهله اول آبادانی بودن حس متفاوتی را از این حادثه به من منتقل می‌کند، البته همه ما نسبت به شهرهایمان علاقه داریم و این در کنار علاقه‌ی کلی به کشورمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این اتفاق مثلا در آذربایجان، اصفهان یا تهران رخ می‌داد همین‌قدر آزرده می‌شدیم ولی برای آدم‌هایی که اهل این شهر هستند قاعدتاً به‌خاطر عِرقی که دارند حس شدیدتری وجود دارد. برای من این یک وجه از چیزی است که امروز در آبادان شاهدیم و وجه دیگر این است که «آبادان» یکسری ویژگی‌های ملی دارد؛ شهری مقاوم که تقریباً هه مردم ایران و کسانی که سن و سالشان اجازه می‌داد در زمان جنگ سری به آنجا زدند و خاطره‌ای از آن شهر دارند.

آبادان از مرزهای مهم کشور است؛ شهری است که یک مرز آبی - خاکی حساس دارد و حکام از قدیم با تدبیرهایی که می‌کردند سعی داشتند به لحاظ رفاه و رضایتمندی شهروندان و مسائل امنیتی طوری در آنجا برنامه‌ریزی کنند که اگر روزی تعرضی صورت گرفت، این مرزنشین‌ها آنقدر راضی و علاقه‌مند به خاک و سرزمین‌شان باشند که بایستند و بجنگند، و آبادان این کار را انجام داد اما نمی‌دانم اگر حادثه جدیدی رخ دهد به راحتی می‌توانم بگویم که باز هم آبادان و مردمش مثل قبل باشند؟

او گفت: با تمام این ویژگی‌هایی که آبادان دارد، باید بهتر با این شهر برخورد می‌شد اما برعکس! کسانی که سال‌ها از شهرشان دور بودند و با سختی مهاجر شهرها و روستاهای مختلف شده بودند، به شهر خود برگشتند به این امید که سال‌های سخت گذشته جبران شود ولی چه اتفاقی افتاد؟ ابتدا در بازسازی‌ها از تخلف و اختلاس و ... گزارش‌ می‌شد و نکته اساسی در این اتفاق‌ها سانسوری بوده که اجازه روشنگری نمی‌دهد. این سانسور عجیب و غریب به شدت کمک کرده تا برخی در هر گوشه‌ای از کشور هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. آیا این توقع وجود دارد که با سکوت کامل همه چیز خوب و خوش پیش برود؟ در مورد این حادثه اخیر سال‌هاست که آن آقا خلاف می‌کرده و امروز مسئولان ما در تلویزیون، بعد از مرگِ سهراب نوشدارو آورده‌اند و می‌گویند که چند شهردار و مقام مسئول در این اتفاق نقش داشته‌اند!

کارگردان فیلم «مزار شریف» ادامه داد: البته این‌ها بخشی از چیزی است که ما در این اتفاق می‌بینیم و از همه بدتر این است که یک برج ویران شده، تعدادی آدم هنوز زیر آوار هستند، مردم با استغاثه و فریاد درخواست کمک دارند تا فرزند، پدر یا مادرشان از زیر آوار بیرون آورده شوند شاید که هنوز زنده باشند و آن وقت برخی به سمتی می‌روند که تصور می‌کنی یک تعمد برای درآوردن لج مردم و تبدیل خشم آن‌ها به فاجعه وجود دارد. فراموش نکنیم که این مردم افرادی نیستند که ضد انقلاب باشند، منافق باشند، از خارج آمده باشند یا دست‌اندرکار نظام شاهنشاهی باشند. این‌ها مردمی هستند که خانواده‌هایشان زیر آوار هستند.

برزیده یاداور شد:‌ من خودم فردی مذهبی هستم، به امام زمان اعتقاد دارم، به انقلابی اعتقاد دارم که به‌خاطر آن جنگیدم، زخمی شدم، جانباز شدم ولی دوست ندارم در اینجا ما را خودی و غیرخودی کنند. آن‌وقت مسوولان محلی در این حادثه یک عذرخواهی هم از مردم نکنند.

وی در پایان گفت: من براساس برخورد و تجربه‌ای که به چشم دیده‌ام می‌گویم که در بسیاری از نقاط کشور همانند این برج زیاد ساخته شده، چون با پول همه کار می‌توان انجام داد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: متروپل ، حسن برزیده ، آبادان ، عبدالباقی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: متروپل حسن برزیده آبادان عبدالباقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۷۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ فروردین ۱۴۰۳ فیلمی با موضوع "کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس"، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که شهروندان تهرانی را نگران کرد.

در پاسخگویی به مطالبات شهروندان در برخورد با این گروه از هنجارشکنان، با تلاش شبانه روز مأموران پلیس شناسایی و دستگیر شد و برای بازسازی صحنه به محدوده جرم در ایستگاه اتوبوس خیابان دماوند آورده شد.

فکر نمی‌کردم این اراذل دستگیر شوند

شاکی پرونده که مورد ضرب و شتم قرار گرفته شده بود می‌گفت: ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ طبق هر روز سوار اتوبوس شدم تا به منزل بروم که متوجه شدم گروهی در پشت جمعیت و در شلوغی درب ورودی درب اتوبوس اقدام به جیب‌بری و سرقت گوشی همراه می‌کنند.

با صدای بلند به مردم هشدار دادم که مراقب گوشی‌هایتان باشید ممکنه سرقت شود؛ این حرف من باعث خشم و عصبانیت سارقان شد و پس از سوار شدن و نشستن بر روی صندلی با قمه و زنجیر شروع به صرب و شتم بنده کردند که همان طور در فیلم‌مشخص است التماس می‌کردم که نزنند هنگامی که اتوبوس ایستاد سارقان درب با زور دست باز کردند و پیاده شدند و شروع به ضربه زدن به بدنه و شیشه‌های اتوبوس کردند و متواری شدند و فکر نمی‌کردم این اراذل دستگیر شوند.

مردم حاضر در مکان بازسازی صحنه با دیدن جمعیت پلیس و سارق از پلیس تقاضا داشتند که این افراد باید اشد مجازات را داشته باشند.

و همچنین مردم از اقدامات پلیس قدردانی کردند که امنیت کشور را حفظ می‌کنند تا مردم با خیال راحت از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

هشدار رئیس پلیس پایتخت؛ مجازات سنگین در انتظار مجرمان

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به دستگیری عامل کتک زدن مردم در اتوبوس به مجرمان هشدار داد که پلیس همواره در صحنه بوده و با مجرمان برخورد می‌کند.

سردار محمدیان فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه بازسازی صحنه کتک زدن مردم در اتوبوس به مجرمان هشدار داد که پلیس همواره با اشراف اطلاعاتی و تجهیزات فنی و نیروی انسانی در صحنه بوده و با مجرمان برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: از شهروندی که فیلم ضرب و شتم مردم در اتوبوس را تهیه و مستندسازی کرد تشکر می‌کنم؛ صحنه دل‌خراشی بود اما تجربه و توان پلیس موجب دستگیری این شرور شد و مأموران ما پنج تا ۶ روز بعد از این حادثه هویت متهم را شناسایی کردند.

وی گفت: این متهم به یکی از استان‌های غربی کشور متواری شده و در یکی از روستاها مخفی شده بود که همکارانم با اشراف اطلاعاتی او را دستگیر کردند؛ متهم به هنگام دستگیری با مأموران هم درگیر شد.

سردار محمدیان با هشدار به مجرمان تاکید کرد که پلیس توان و تجهیزات لازم را دارد و از این صحنه‌ها به سادگی نمی‌گذرد و با هماهنگی دستگاه قضائی مجازات سنگینی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دادستان تهران هم پیگیر این پرونده بود تا زودتر دادگاه این فرد برگزار شود، این فرد سابقه دار بوده و همدست هم دارد.

کد خبر 6091275

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت‌های دانشجویان آبادانی از خیزش دانشجویان حامی مردم غزه
  • رد شکایت سپاهان و نساجی از صنعت نفت آبادان
  • راه اندازی دوباره واحد پتروشیمی آبادان
  • ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد