Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@09:32:30 GMT

علی دیواندری تبرئه شد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۷۸۸۹

علی دیواندری تبرئه شد

قوه قضائیه و شعبه سوم دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی، حکم برائت علی دیواندری مدیرعامل پیشین بانک‌های ملت و پارسیان و رئیس پژوهشکده پولی و بانکی کشور را صادر کرد.

به گزارش مشرق، در حکم قطعی که از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی شهر تهران ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی صادر شده است، علی دیواندری از همه اتهامات مندرج در کیفرخواست تبرئه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه طی این حکم با استناد به اصل ۳۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۱۴۰ قانون مجازات‌های اسلامی، اتهامات وارده به علی دیواندری مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی را وارد ندانسته و آنرا رد کرده است.

‌در حکم صادره از سوی دادگاه مذکور، بیان شده که با هدایت یک ابر بدهکار بانکی و همدستش که داماد یکی از وزرای دولت سابق است، فساد حادث شده است.

بیشتر بخوانید:

رد مال ۱۰۲ میلیون دلاری در پرونده دیواندری/ متهم فراری عضو گروهک منافقین است/ ردپای سری طبری با متهم

آنطور که از حکم صادره برمی‌آید این افراد از شیوه‌ها و اهرم‌های غیر قانونی و نامشروع برای فرار از قانون و برداشت از بیت المال بهره جسته‌اند و با وارد کردن اتهام به علی دیواندری تلاش کردند تا خود را از چنگ عدالت برهانند.

گفتنی است این حکم توسط قاضی خوشنام قوه قضاییه، اسدالله مسعودی مقام، صادر شده است.

جزئیات این حکم متعاقبا منتشر خواهد شد.

بهمن‌ماه سال ۹۸ بود که قاضی موحد با اعلام خبر تشدید قرار متهم علی دیواندری قرار وثیقه او را به قرار بازداشت تبدیل کرد، آن زمان دیواندری به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی کشور در جلسات دادگاه حاضر می‌شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت علی دیواندری تبرئه حکم دیواندری علی دیوان دری حکم دادگاه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت علی دیواندری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فرساد غفوری گفت: همزمان با سال ۱۴۰۳، سند ۱۱۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن شهرستان اشکذر صادر شد.

وی افزود: با تلاش و پیگیری کارکنان راه و شهرسازی و اداره ثبت شهرستان، سند ۱۱۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن اشکذر صادر و تحویل داده شد و با تلاش جهادی و برنامه‌های مختلف همچون طرح نذر خدمت اداره ثبت شهرستان، پرونده یک ساله نهضت ملی اشکذر بسته شد.

کد خبر 6089923

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • ببینید | افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه
  • فیلم/ در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد