Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:31:31 GMT

حل مشکل کمبود نیروی کار در سنگاپور با ربات‌ها

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۷۹۶۴

حل مشکل کمبود نیروی کار در سنگاپور با ربات‌ها

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، امروزه از ربات ها در سنگاپور برای انجام اقدامات مختلفی استفاده می شود که از بررسی مکان‌های ساخت‌وساز تا پذیرایی و اسکن قفسه‌های کتاب در کتابخانه ها را دربر می گیرد.

مهار کرونا سرعت پذیرش فناوری و اتوماسیون توسط شرکت ها را تسریع کرده، زیرا سنگاپور به شدت به کارگران خارجی متکی است، اما تعداد آنها پس از شیوع کرونا بین دسامبر 2019 تا سپتامبر 2021 به میزان 235700 نفر کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک مرکز عمرانی ساختمانی در سنگاپور، یک ربات چهار پا به نام "اسپات" که توسط شرکت آمریکایی بوستون داینامیکس ساخته شده، بخش هایی از گل و سنگ را اسکن می کند تا پیشرفت کار را بررسی کند و داده ها را به اتاق کنترل شرکت ساخت و ساز گامون بازگردانده است.

مایکل اوکانل، مدیر کل این شرکت می گوید استفاده از اسپات به جای دو کارمند انسانی که قبلاً برای انجام کار به صورت دستی نیاز بود، منجر به صرفه جویی شده است.

اوکانل، که معتقد است کمبود نیروی کار در صنعت که به دلیل همه‌گیری کرونا تشدید شده، می‌گوید: «جایگزینی ربات به جای نیروی انسانی در حال افزایش است.

در همین حال، کتابخانه ملی سنگاپور دو ربات قفسه‌خوان معرفی کرده که می‌توانند برچسب‌های 100000 کتاب یا حدود 30 درصد از مجموعه کتب موجود را در روز اسکن کنند.

لی یی فوانگ، دستیار مدیر هیئت کتابخانه ملی، گفت: «کارکنان نیازی به خواندن شماره یک به یک داده ها را در هر قفسه ندارند، و این امر زمان انجام این کار فشرده را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش فدراسیون بین المللی رباتیک در سال 2021، به ازای هر 10000 کارمند در صنعت تولید در سنگاپور 605 ربات نصب شده  که پس از رقم 932 در کره جنوبی دومین عدد در سطح جهان است.

ربات‌ها همچنین برای انجام کارهایی که مستلزم روبرویی با مشتری است، مورد استفاده قرار می‌گیرند، به طوری که در بیش از 30 ایستگاه متروی سنگاپور، ربات‌ها برای مسافران قهوه درست می‌کنند.

کیت تان، مدیر اجرایی Crown Digital که ربات باریستا را ساخته، می‌گوید این ربات به حل "بزرگترین مشکل" در صنعت غذا و نوشیدنی – یعنی یافتن کارمندان - کمک می کند و همچنین موقعیت هایی با درآمد خوب ایجاد می کند تا به خودکارسازی این بخش کمک کند.

با این حال، برخی از افرادی که این خدمات را امتحان می‌کنند، همچنان مشتاق تعامل انسانی بودند. آشیش کومار مسافری که به سنگاپور آمده در حالی که یک نوشیدنی دم کرده ربات گارسون را می نوشید، گفت: "ما همیشه می خواهیم نوعی تماس انسانی داشته باشیم."

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ربات سنگاپور اتوماسیون نیروی کار ربات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۷۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین گفت: اورژانس قزوین با کمبود نیروی ۱۲۰ نفری مواجه است و در ۶ ماه گذشته وضعیت تغییری نکرده است، نیروهای جدیدی هم که جذب شده‌اند در واقع تبدیل وضعیت هستند که تعداد خاصی بر نیروی انسانی مورد نیاز ما اضافه نشده و موضوع نداشتن نیروی خانم همچنان مشکل ماست.

حسن اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این موضوع که بیشترین مشکلات حوزه اورژانس در زمینه کمبود نیروی انسانی و منابع مالی و اعتباری خلاصه می‌شود، اظهار کرد: این موضوع تنها مشکل استان قزوین نیست بلکه همه استان‌های کشور با این مسئله مواجه هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۲ موتورلانس به ناوگان قزوین اضافه شده که پشتیبان پایگاه‌ها هستند و به خاطر کمبود نیرو هنوز نتوانسته‌ایم بر تعداد موتورلانس‌ها اضافه کنیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: از حدود سه سال پیش مشکلات بیشتر هم خودشان را نشان داده‌اند چراکه با کمبود منابع مالی و انسانی روبه‌رو شده‌ایم و اگر بخواهیم به طور ریشه‌ای به این موضوع بپردازیم باید گفت که یکی از مشکلات عدم استقلال سازمان و زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی بودن است.

وی بیان کرد: شاید استقلال سازمان بتواند تا حدودی مشکلات را حل کند، ما بخشی از منابع و اعتبارات مورد نیاز خود را از سازمان و وزارتخانه دریافت می‌کنیم و بخشی را از دانشگاه علوم پزشکی ولی متأسفانه چون مبالغ قابل توجه نیست همیشه به خدمت‌دهنده‌ها که عمده آن تعمیرگاه‌ها هستند مغروض هستیم، از سال ۱۳۹۶ متأسفانه یک آمبولانس هم به واسطه تحریم‌ها وارد کشور نشده است.  

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • ‌مشکل کمبود معلم در استان فارس حل می‌شود/ تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده