Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسینی تختی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بندر شهید باهنر همچنین در صورت داشتن زمین و پسکرانه مناسب ظرفیت تخلیه ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو در طول یک هفته را دارد و اگر ترخیص به موقع و سریع انجام شود در ماه حداقل به ۲۰۰ هزار خودرو نیز می رسد.

وی بیان داشت: بندر شهید باهنر یک بندر چند منظوره در حوزه مسافری، صادارت کالا و تره بار است که استقبال صادرکنندگان از این بندر به علت سرعت بارگیری و بدون معطلی بیشتر است و حتی صادرات ماشین های سنگین همسایگان شمالی نیز در طول یک هفته گذشته از این بندر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بندر شهید باهنر اکنون سالانه ظرفیت ۲.۵میلیون تن کالا دارد و از امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱.۵متر برخوردار است،این بندر دارای ۱۲ پست اسکله است و دسترسی به آب‌های آزاد، نزدیکی به کشورهای جنوب خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از راه شبکه بین‌المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها هم از مزیت‌های آن است.

موقعیت ممتـاز جغرافیایی در دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصـال به شبکه راه های بین المللی، نزدیکی به مناطق آزاد قشم و کیش و بنادر تجاری خلیج فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی در منطقه تبدیل کرده است.

از لحـاظ موقعیت دریایی، این بندر در پناه جزیره قشم قرار گرفته و از تأثیر امواج بلند دریای عمان و خلیج فارس مصون می باشد و به عبارتی بندر شهید باهنر سومین بندر صادراتی کشور است که در امور صادرات کالای غیر نفتی و حمل و نقل کالا و حمل و نقل مسافربری جایگاه ویژه ای دارد.

ویژگی خاص این بندر، برخورداری از آبخور ۱۰.۲ متر در زمان جذر کامل است که پس از بنادر امام (ره) و شهید رجایی بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور دارا است،این بندر در گذشته نه چندان دور تنها بندر اصلی بندرعباس بوده و به لحاظ این که در محدوده شهر بندرعباس قرار دارد، همه روزه پذیرای تعداد زیادی گردشـگر و مسـافر بوده و حجم قابـل توجهی از تجـارت بندرعباس وابسته به فعالیت این بندر می باشد و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارد.

برچسب‌ها سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان بندرعباس سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان بندرعباس بندر شهید باهنر خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات

به گزارش پارس نیوز ، ارسلان مالکی شامگاه هشتم اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بعضی از شهرهای لرستان تأمین زمین نهضت ملی مسکن با تأخیر مواجه شده و همین موضوع باعث شده است که برای همه متقاضیانی که تائید نهایی شده نتوانیم زمین مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بازدید امروز از سایت نهضت ملی مسکن در استان و بروجرد و جلسه شورای مسکن به این منظور انجام شده تا تدبیری برای تأمین و تعیین تکلیف اراضی مورد نیاز انجام شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: در سایت مسکن ملی بروجرد زمین مورد نیاز تأمین شده و پروژه شروع شده است، در سایت مشکلاتی مانند تسهیلات وجود دارد که با حضور استاندار موضوعات مطرح می‌شود و رفع خواهد شد.​

مالکی با اشاره به زمان واگذاری و اتمام کار، افزود: طرح نهضت ملی مسکن چند بخش و متغیر دارد که تأمین زمین، آورده مردم و بخش تسهیلات متغیرهای نهضت ملی مسکن است.

وی تصریح کرد: آنچه باید دولت پیگیری کند تسهیلات است که تلاش می‌کنیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم تا فشار کمتری به مردم وارد شود.​

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با هم‌افزایی و مدیریت صحیح سایت مسکن ملی بروجرد تا سال آینده تکمیل و واحدها به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مالکی با اشاره به طرح جوانی جمعیت گفت: در طرح جوانی جمعیت خودمان را مکلف می‌دانیم برای همه مشمولین زمین مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی بیان کرد: در بروجرد هم خوشبختانه تأمین زمین مورد نیاز با مشکلی مواجه نیست اما در بقیه شهرها مثل خرم‌آباد تأمین زمین طرح جوانی جمعیت تابع همان نهضت ملی مسکن است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۵ هزار هکتار تأمین زمین انجام شده و بالغ‌بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل مختلف اجرا هستند.

مالکی اضافه کرد: در طرح جوانی جمعیت وعده کردیم که ۷۰ هزار قطعه زمین را تأمین کنیم که خوشبختانه وعده سال گذشته محقق شد امسال هم برای مشمولین زمین مورد تأمین خواهد شد.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد