Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: استان‌ها قبل از پایان خرداد نتایج پالایش را نهایی و اعلام کنند تا بعد از اعلام نتایج، روند ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در اراضی تأمین شده، آغاز شود.

 نشست بررسی روند پیشرفت تأمین اراضی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن امروز ۸ خرداد ماه به ریاست رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان و مدیران عامل سازمان‌های و شرکت‌های تابعه وزارتخانه در بخش مسکن در ساختمان دادمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، استان‌ها به شکل وبیناری در جلسه حضور یافتند و به ارائه گزارشی از روند تأمین اراضی و پیشرفت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خود پرداختند.

در این جلسه اعلام شد که اراضی دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد طرح طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است.

پایان خرداد؛ اعلام نتایج پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن

رستم قاسمی در این نشست گفت: پایان خردادماه جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود و در آن جلسه استان‌ها روند تأمین اراضی، اجرا و پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن را گزارش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون اراضی قابل‌ملاحظه‌ای آماده بارگذاری واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی است، اظهار داشت: ضرورت دارد تا استان‌ها قبل از روزهای پایانی خردادماه نتایج پالایش را نهایی کرده و اعلام کنند تا بعد از اعلام نتایج پالایش، روند ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در اراضی تأمین شده، آغاز شود.

کلنگ‌زنی ۴۴۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه حدود ۴۴۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن طی ماه‌های گذشته و در دولت سیزدهم کلنگ‌زنی شد، تصریح کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی توسعه کلان‌شهرها نیست، بلکه ساماندهی سرریز جمعیتی کلان‌شهرها در شهرهای جدید است که این مورد باید در پالایش‌ها توسط سایر شهرها مدنظر قرار بگیرد.

قاسمی ادامه داد: ضرورت دارد تا سازمان ملی زمین و مسکن با کمک مالی به استان‌هایی که تأمین اراضی کرده‌اند در اجرای فونداسیون کمک کند و استان‌ها نیز در این امر اهتمام لازم را داشته باشند.

هشت میلیون مستأجر در کشور داریم

وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت برای ساخت واحدهای مسکونی اقشار کم‌درآمد مسئولیت دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، حدود هشت میلیون مستأجر و هشت میلیون جوان در کشور وجود دارد که باید برای این اقشار واحدهای مسکونی مناسب تولید و امکانی ایجاد شود تا طرح نهضت ملی مسکن در استان نیاز بخش عمده‌ای از متقاضیان را پاسخ بدهد.

وزیر راه و شهرسازی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را امکانی برای اشتغال‌زایی و ایجاد امید در کشور دانست و ابراز داشت: طرح نهضت ملی مسکن کاری جهادی و انقلابی است و ضرورت دارد تا با این رویکرد کارها انجام بشود.

مصالح سیمان و فولاد در خدمت اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد

قاسمی وجود کارخانه‌های متعدد سیمان و فولاد در کشور را امکانی برای سرعت دادن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن برشمرد.

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست بیان کرد: تمامی استان‌ها باید حداکثر تا پایان خردادماه پالایش نهایی ثبت‌نام متقاضیان را برای شرط چهارم که سابقه سکونت است انجام بدهند. با توجه به اینکه نهضت ملی مسکن پروژه‌ای متقاضی محور است پالایش نهایی و اتصال متقاضیان به پروژه‌ها ضرورت دارد.



منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اجرای طرح نهضت ملی مسکن طرح نهضت ملی مسکن وزیر راه و شهرسازی نتایج پالایش پایان خرداد اعلام نتایج تأمین اراضی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس از تأیید درخواست‌های نهضت ملی مسکن ۲ هزار نفر در ممسنی و ۱۱۱ در رستم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ناصر رضایی از پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان‌های رستم، ممسنی و کوه‌چنار بازدید و ضمن شرکت در جلسه شورای مسکن شهرستان‌ها گفت: در شهرستان رستم 111 نفر از متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن تأیید شده‌اند که 63 نفر واریز وجه داشته‌اند و برای 63 واحد نیز پروانه صادر شده و در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: در شهرستان ممسنی نیز 2 هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تأیید نهایی شده‌اند که 894 نفر واریز وجه داشته‌اند و تاکنون 852 واحد نیز پروانه ساختمانی آنها اخذ و 588 واحد در حال ساخت است.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: در شهرستان کوه‌چنار 509 نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده‌اند و تعداد 147 نفر نیز واریز وجه داشته‌اند.

در پایان جلسات شورای مسکن شهرستان‌ها صورت‌جلساتی در خصوص رفع مشکلات و موانعی که در پیشرفت پروژه‌ها وجود دارد صادر و ابلاغ شد. علاوه بر این در جریان بازدید، مدیران و پیمانکاران که در جریان اجرای پروژه‌ها دچار ضعف و تعلل بودند برکنار شدند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • گره عجیب نهضت ملی مسکن
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • تایید نهایی بیش از۱۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن