Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی در مراسم تجلیل از رئیس پاسگاه انتظامی شهید نوری شاهرود به میزبانی این پاسگاه ضمن بیان اینکه سال گذشته ۳۳ محموله چوب و زغال تاغ قاچاق در شهرستان شاهرود کشف شده است، اظهار کرد: این مهم را مدیون کارکنان خوب پاسگاه شهید نوری شاهرود هستیم که با درایت خود اجازه عبور خودروهای قاچاقچیان و مافیای چوب و زغال را نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۰ تن چوب تاغ و ۹ تن زغال در حوزه شهرستان شاهرود شناسایی و کشف و خودروی متخلفان توسط عوامل انتظامی توقیف شده است، افزود: متأسفانه باید گفت که قطع درختان باارزش تاغ می‌تواند لطمه‌های جبران‌ناپذیر ازجمله بروز ریزگردها را به دنبال داشته باشد و سبب آسیب به زیرساخت‌ها شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه در حوزه کاشت درختان تاغ و گز در شهرستان شاهرود خوب کار شده است، ادامه داد: اما عده‌ای سودجو بلای جان این تاغ‌ها شدند که این اقدام آنها تخلف و خلاف قانون محسوب می‌شود.

مرادی‌حقیقی ضمن بیان اینکه همین گرد و غباری که امروز در کشور و استان سمنان شاهد آن هستیم، اثراتش به شهرستان شاهرود نیز رسیده است، تصریح کرد: یکی از دلایل بروز ریزگردها از بین رفتن درختچه تاغ است که امیدواریم با اقدامات ترویجی و اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما، ارسال پیامک، فرهنگ‌سازی رسانه‌ها بین مردم و حضور پررنگ نیروهای یگان حفاظت این موارد به حداقل برسد.

وی افزود: به ازای هر هکتار کاشت درخت تاغ در مرحله ابتدایی هشت تا ۹ میلیون تومان در حال حاضر هزینه کاشت و آبیاری خواهد داشت که در درازمدت برای نگهداری و حفاظت آن نیازمند ۲۰ میلیون تومان هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: منابع طبیعی برای حفظ این درختان تلاش بسیاری می‌کند که نگهداری آن عزم عمومی را نیز می‌طلبد.

در این مراسم علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود نیز حضور داشتند و از تمام کارکنان نیروی انتظامی پاسگاه شهید نوری شهرستان شاهرود تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2568/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: زغال تاغ درختان تاغ محموله چوب قاچاق مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ریزگردها جعفر مرادی حقیقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان شهرستان شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان

سردار جلیل موقوفه‌ای  از انجام چهار ماموریت ویژه پلیسی در استان خبر داد و گفت: کشف محموله تاغ و سوخت، دستگیری سارق و بازگشت پول به حساب شاکی از مهمترین این رویدادها است.

وی ضمن بیان اینکه با اشراف اطلاعاتی پلیس بخش بسطام سارق سیم و کابل برق حین سرقت روی دکل دستگیر شد، افزود: این سارق سابقه‌دار غیر بومی به انجام ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل با انگیزه تهیه مواد مخدر اعتراف کرده است.

 

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه بیش از دو هزار لیتر گازوئیل قاچاق توسط مأموران انتظامی مهدیشهر شناسایی شد، ابراز داشت: این محموله از استان های شمالی بارگیری و به مقصد سیستان بلوچستان در حرکت بود که خروجی حوزه استحفاظی این شهرستان توقیف و راننده دستگیر شد.

موقوفه ای ضمن بیان اینکه ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق از خودرو سمند در حوزه شهرستان سمنان کشف شد، تصریح کرد: پس از تعقیب و گریز خودرو متوقف و راننده دستگیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی