Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@12:36:58 GMT

سیگاری ها دچار چه عارضه هایی می شوند؟

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۸۲۴۲

سیگاری ها دچار چه عارضه هایی می شوند؟

عاطفه انصاریان گفت : متاسفانه برخی افراد با آگاهی نسبت به خطرات سیگار، آن را مصرف می‌کنند و این امر نشان می‌دهد آن‌ها فقط از این موضوع اطلاع دارند و هنوز به باور لازم در این زمینه نرسیده و خطرات آن را جدی نگرفته اند.

به گفته متخصص بیماری‌های قلبی و عروقی از طرفی بسیاری افراد سیگاری به بهانه اینکه فقط روزی یک یا دو نخ سیگار می‌کشند سعی می‌کنند از کنار خطرات مصرف این ماده دخانی به سادگی عبور کنند و این درحالی است که انجمن قلب و عروق آمریکا طبق تحقیقات انجام شده عنوان کرده که حتی مصرف روزانه یک نخ سیگار هم ریسک حوادث قلبی و عروقی از جمله سکته قلبی را در افراد سیگاری دو تا سه برابر نسبت به افراد عادی افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین اثر مصرف سیگار ایجاد پلاکت در عروق است که این امر موجب تنگی عروق می‌شود.

زمانی که این پلاکت در عروق تغذیه کننده قلب ایجاد شود، خونرسانی به قلب دچار اختلال می‌شود و علاوه بر این نقاط ایجاد پلاکت، به شدت مستعد ایجاد لخته خون هستند که خطر سکته قلبی را افزایش می‌دهد.

متاسفانه بسیاری سیگاری‌ها همین مسئله را بهانه‌ای برای مصرف سیگار کرده و به مصرف این ماده دخانی ادامه می‌دهند و این درحالیست که شرایط هر فرد در زمینه‌های بیماری‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. بطور مثال در همین بیماری کرونا، ویروس یکی بود، اما در برخی افراد بصورت بی علامت یا یک سرماخوردگی ساده ظهور می‌کرد و در برخی افراد عوارض شدید ریوی و حتی قلبی به جای می‌گذاشت و برای برخی افراد هم به قیمت جانشان تمام شد.

این مسئله در خصوص سیگار هم صادق است. سیگار خطرناک است و در این شکی نیست، اما بسته به شرایط و عوامل مختلف از جمله سیستم ایمنی افراد و نوع فعالیت و... می‌تواند در برخی افراد سال‌ها بدون عوارض بماند و می‌تواند در برخی دیگر ظرف مدت کوتاهی ایجاد عارضه کند.

بنابراین در خصوص سیگار قیاس‌های فردی اشتباه است و آنچه در بررسی جوامع آماری گسترده به دست آمده این است که سیگار خطرناک است و مصرف آن با عوارض بسیاری همراه است و در این شکی نیست و حال در برخی افراد در کوتاه مدت و در برخی در طولانی مدت ایجاد عارضه می‌کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی بیماری غیرواگیر برخی افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۸۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مسمومیت ۱۰ نفر از هم‌استانی‌ها به علت خوردن قارچ سمی فصلی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فرزام بیدارپور اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 10 نفر در استان در شهرستان‌های بیجار، سقز و مریوان به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آن‌ها سمی هستند، گفت: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی، درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه، قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آنها نداشته و معمولاً غیرقابل شناسایی هستند، افزود: تنها راه حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

وی تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر بوده و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

بیدارپور یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین 5 تا 12 ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار