Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیروز (یکشنبه/هفتم خرداد) بود که اعلام شد، یک مأمور امنیتی سعودی به نام «عادل الشمری» با ۱۸ کیلو قرص روانگردان «کپتاگون» در فرودگاه «رفیق الحریری» بیروت بازداشت شده است.

وب‌‌سایت «لبنان دیبیت» اطلاعات بیشتری از این بازداشت به همراه عکس فرد بازداشت شده را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده، عادل الشمری تنها بازداشتی این قضیه نیست و نیروهای امنیتی راننده وی را نیز بازداشت کرده‌اند.

لبنان دیبت افزود، الشمری با یک شبکه مواد مخدر لبنانی در ارتباط بوده ، رئیس این شبکه در «ساحل المتن» است و هنوز بازداشت نشده است.

بر اساس این گزارش، تحقیقات نشان می‌دهد که این مأمور امنیتی سعودی به عنوان عضوی در یک شبکه لبنانی-کویتی-سعودی فعال بوده و در بازجویی، کارت امنیتی کویتی خود را نشان داده است.

لبنان دیبت افزود، نیروهای امنیتی در حال ادامه تحقیقات خود هستند تا دریایند آیا این فرد قبلا نیز محموله کپتاگون از طریق لبنان قاچاق کرده است یا خیر.

 

«بسام المولوی» وزیر کشور دولت پیشبرد امور لبنان دیروز در همین رابطه گفت، با بازداشت یک تبعه سعودی مقیم کویت، تلاش برای قاچاق ۱۸.۳ کیلوگرم کپتاگون از طریق فرودگاه بیت‌المللی «رفیق الحریری» ناکام ماند.

وی افزود، با طرف‌های مربوطه کویتی در چارچوب هماهنگی و ادامه تحقیقات لازم ارتباط گرفته شده است.

روزنامه «النهار» لبنان هم در این رابطه نوشت، الشمری شنبه هفته جاری به منظور تحویل گرفتن مواد مخدر به بیروت رسیده و قصد سفر در صبح روز یکشنبه را داشته که این امر باعث افزایش شک نیروهای امنیتی فرودگاه شده و در نهایت به بازداشت وی ختم شده است.

در همین رابطه، در آبانماه سال ۱۳۹۴ یک شاهزاده سعودی که قصد داشت حدود دو تن مواد مخدر از لبنان به عربستان قاچاق کند، در فرودگاه بیروت بازداشت شد.

این محموله متعلق به «عبدالمحسن بن ولید بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز» (معروف به شاهزاده کپتاگون) بود که شامل ۲۴ بسته و هشت چمدان حاوی مواد مخدر از نوع کپتاگون می‌شد و قرار بود به مقصد «منطقه حائل» (در شمال غرب عربستان)‌ قاچاق شود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: کپتاگون مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۸۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد

محدثی نژاد مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: پرونده قاچاق ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق نفت گاز به ارزش ۲۲۲ میلیون تومان در شعبه سوم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بیرجند رسیدگی شد.

او افزود: شعبه پس از بررسی مدارک، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۶۶۶ میلیون تومان جزای نقدی معادل ۳ برابر ارزش سوخت قاچاق محکوم کرد.

محدثی نژاد ادامه داد: شعبه همچنین با توجه به بیشتر بودن ارزش خودرو از سوخت کشف شده، ۲۲۲ میلیون تومان، برابر ارزش سوخت به جریمه اضافه و متهم را در مجموع به پرداخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی عنوان کرد: مأموران نیروی انتظامی هنگام بازرسی خودرو‌های عبوری از یک دستگاه تریلی، این محموله سوخت قاچاق را کشف و پرونده این تخلف را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷ قاچاقچی چکاوک‌ها در همدان
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده قاچاقچی
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی
  • جاسازی ۴۱۷ گرم هروئین در معده یک قاچاقچی
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی در یزد
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»