Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال‌های اخیر افزایش خودروهای دپوشده در کف پارکینگ‌ها و تولید خودروهای قدیمی موجب تولید خودروهای بی‌کیفیت شد.

به گزارش قدس آنلاین، در سال‌های اخیر افزایش خودروهای دپوشده در کف پارکینگ‌ها و تولید خودروهای قدیمی موجب تولید خودروهای بی‌کیفیت شد. همین امر به افزایش نارضایتی‌های مردم دامن زد. اکنون با ورود سازمان استاندارد به ماجرای خودروسازان و قطعی شدن عدم شماره‌گذاری خودروهای سمند، تیبا و پژو ۴۰۵، وزیر صمت بار دیگر وارد عرصه شده و حرف سازمان استاندارد را فصل الخطاب می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صمت معتقد است: «وضعیت صنعت خودرو کشور هنوز قابل دفاع نیست، بخش عمده‌ای از بی‌کیفیتی که مردم درخصوص خودروها اشاره دارند، ناشی از پلتفرم‌های قدیمی در خودروهایی همچون تیبا، سمند و پژو ۴۰۵ است که خیلی قابل اصلاح نیستند. از این رو، این خودروها به صورت خواه ناخواه بی‌کیفیت تولید می‌شوند.»

وزیر صمت بعد از یک غیبت چند هفته‌ای و عدم حضور در نمایشگاه خودرو که مورد نقد خودروسازان بود، سرانجام به سراغ خودروسازان دولتی و خصوصی رفت. سیدرضا فاطمی‌امین، درحاشیه بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو و سایپا گفت: «صنعت خودروی ایران از نظر ظرفیت نیروی انسانی و زیرساخت‌های نصب شده، مناسب است. این صنعت هرچند مسائل و چالش‌های زیادی دارد و از این بابت باید به مردم و مشتریان حق داد، اما قابل احیا و اصلاح است.

در ماه‌های گذشته تمرکز اولیه ما روی موضوع تولید و افزایش آن بوده است؛ وقتی تولید افزایش می‌یابد، گردش مالی شرکت‌ها اتفاق می‌افتد و قیمت تمام شده کاهش می‌یابد و شرکت‌های قطعه‌ساز به حرکت می‌افتند و می‌توان بهبود کیفیت را انتظار داشت.»

وزیر صمت افزود: «نکته دوم، حرکت به سمت تغییر محصول است، زیرا بخش عمده‌ای از بی‌کیفیتی که مردم درخصوص خودروها اشاره دارند، ناشی از پلتفرم‌های قدیمی در خودروهایی همچون تیبا، سمند و پژو ۴۰۵ است که خیلی قابل اصلاح نیستند. ایران‌خودرو در سال جاری ۸۰ هزار دستگاه خودروی تارا و سایپا ۸۰ هزار دستگاه خودروی شاهین را جایگزین محصولات قدیمی خواهند کرد که تغییر ریل و حرکت به سمت خودروهای جدید است.»

وی تأکید کرد: «از این پس باید بیشتر روی محصولات جدید متمرکز باشیم. خودروهایی همچون تارا و شاهین از کیفیت مناسبی برخوردارند، اما قیمت‌های بالایی دارند که برای آحاد جامعه قابل دسترسی نیستند. در تلاش هستیم خودروهایی با قیمت‌های پایین‌تر در کشور تولید کنیم. وضعیت صنعت خودرو کشور هنوز قابل دفاع نیست، اما نسبت به حدود ۶ ماه گذشته رشد قابل‌توجهی داشته و مشکلات آن یک‌به‌یک در حال رفع است.»

حرف استاندارد فصل الخطاب است

فاطمی امین در پاسخ به این سؤال که سازمان ملی استاندارد اعلام کرده است، اعتبار و کیفیت خودروهای تیبا و سمند ال‌ایکس را تأیید نمی‌کند و باید این دو خودرو از خط تولید خارج شوند، گفت: «سازمان استاندارد مرجع رسمی ارزیابی کیفیت است و قطعاً از این سازمان پشتیبانی می‌کنیم و تصمیمات آن‌ها لحاظ می‌شود. تمام تولیدکنندگان موظفند ضوابط سازمان استاندارد در مورد کیفیت را رعایت کنند. حرف سازمان استاندارد فصل‌الخطاب است.»

وزیر صمت افزود: «سکوهای تولید خودروهایی مانند سمند و تیبا و همچنین پژو ۴۰۵ قدیمی هستند و سالیان زیادی از فناوری تولید آن‌ها می‌گذرد، بنابراین، این خودروها به صورت خواه ناخواه بی‌کیفیت تولید می‌شوند. در مقابل خروج خودروهای بی‌کیفیت مانند سمند، تیبا و ۴۰۵ از خط تولید، تولید خودروهای باکیفیتی مانند تارا افزایش می‌یابد. بنابراین افزایش تولید خودرویی نظیر تارا از ۲ هزار دستگاه در سال گذشته به بیش از ۷۵ هزار دستگاه در سال جاری می‌تواند به خروج خودروهایی همچون سمند و پژو ۴۰۵ از خط تولید منجر شود.»

وی تأکید کرد: «یک بخش از ضعف کیفیت خودرو به دلیل خودروهای ناقص و انباشته شده در کف پارکینگ بود. مدیران ایران‌خودرو متعهد شده‌اند از ابتدای خرداد امسال در این خودروسازی خودروی ناقص تولید نکنند.»

خودرو گران نمی‌شود

وزیر صنعت معدن و تجارت در مورد افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو گفت: «در شرایط فعلی تصمیمی برای افزایش قیمت خودروها و گران شدن آن‌ها نداریم.»

فاطمی‌امین در ادامه با اشاره به برنامه دو ساله تعریف شده برای صنعت خودرو، خاطرنشان کرد: «امروز تا حدود زیادی مشکل تولید خودرو حل شده است. سال گذشته ۷۰ هزار خودرو ناقص در کف پارکینگ خودروسازان وجود داشت و متوسط عبور مستقیم خودرو در شرکتی نظیر سایپا تنها ۱۸درصد بود که مشکلات زیادی را ایجاد می‌کرد. امروز عبور مستقیم خودرو از خط تولید به بازار در ایران‌خودرو به ۱۰۰درصد و در سایپا به ۹۷ درصد رسیده است.»

فاطمی امین گفت: «اقدامات دیگری نیز در نقشه راه صنعت خودرو آغاز شده که از آن جمله مبارزه با کالاهای یدکی قاچاق است که ۳۰ درصد بازار لوازم‌یدکی خودرو را تشکیل می‌دهند. در سایر موضوعات از جمله تنوع محصول، بهبود کیفیت، اصلاح ساختار مالکیت خودروسازان و ... به طور کلی در ۹محور، برنامه‌هایی تهیه شده و از خودروسازان نیز خواسته‌ایم که در همین راستا حرکت کنند.»

نمای نزدیک کل خودروهای تولیدی از طریق بورس عرضه می‌شود

از ابتدای خردادماه تولید خودروی ناقص از فرآیند تولید خارج می‌شود و خودروهای تولیدی به صورت صددرصد در اختیار بورس برای حمل و تحویل به مشتری قرار می‌گیرند.

مدیرعامل ایران‌خودرو با اعلام این خبر گفت: «درمجموع ۲۶ هزار دستگاه ناقص در ایران‌خودرو وجود دارد که ۱۸ هزار دستگاه آن مربوط به سمند سورن در تبریز است که بعد از تعطیلات تابستانی گزارش خواهیم داد تعداد خودروهای ناقص در کل سایت‌های ما حذف شده و دیگر هیچ خودروی ناقصی به آن اضافه نخواهد شد. سال گذشته معوقات خودرویی در این زمان حدود ۳۲ هزار دستگاه بود، اما اکنون این معوقات به ۶ هزار دستگاه رسیده است.»

مهدی خطیبی بیان کرد: براساس مصوبه شورای عالی استاندارد ایران‌خودرو از سه ماه قبل اعلام کرد، سمند و پژو ۴۰۵ از خط تولید ایران‌خودرو خارج خواهند شد. این خودروساز تعهد دارد تا ۹ هزار دستگاه سمند به تاکسیرانی تحویل دهد که برای عمل به آن برنامه داریم وبر اساس اقدامات سختگیرانه‌ای که در مورد تولید این ۹ هزار دستگاه وجود دارد، قطعاً این تعداد خودرو با کیفیت‌تر از تولیدات قبل خواهد بود. براساس برنامه‌ریزی انجام شده، امیدواریم تا ماه آینده با حضور وزیر صمت در آذربایجان، سمند برای همیشه از خط تولید خارج شود.

منبع: جوان آنلاین

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تولید خودروی سمند قیمت خودرو سازمان استاندارد تولید خودروهای سمند و پژو ۴۰۵ کف پارکینگ هزار دستگاه ایران خودرو تولید خودرو خط تولید صنعت خودرو فاطمی امین بی کیفیت وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت‌ها در بازار حکایت از نوسان این بازار دارد به طوری که قیمت خودروهای داخلی و خارجی نسبت به روز گذشته دستخوش تغییر شده است.

کاهش ۷ تا ۳۵ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار؛ شاهین، دنا پلاس، ام وی ام و تیگو چند شد؟ | جدول قیمت ها

کد خبر 848909 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو

دیگر خبرها

  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • واژگونی تیبا یک نفر را به کام مرگ کشاند
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)