Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@22:15:10 GMT

عرضه اولیه «کایزد» در راه فرابورس

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۸۵۷۲

عرضه اولیه «کایزد» در راه فرابورس

۱۰ درصد از سهام شرکت فرانسوز یزد روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه به روش حراج، عرضه اولیه می‌شود.

 معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از واگذاری ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار سهم از سهام شرکت فرانسوز یزد با نماد معاملاتی «کایزد۱» به روش حراج در روز چهارشنبه، ۱۱ خورداد ماه خبر داد.

براساس این اطلاعیه، ۱۰ درصد از سهام «کایزد۱» با قیمت مبنای ۵ هزار و ۷۰۰ ریالی هر سهم، و حداکثر سهمیه ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار سهمی به هر سهامدار حقیقی و حقوقی به روش حراج در بازار اول معاملات فرابورس عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور عرضه، شرکت کارگزاری بانک ملی ایران و متعهد خرید، شرکت تامین سرمایه کاردان معرفی شده است.

همچنین، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی ثروت پویا به عنوان بازارگردان معرفی شده است.

یادآور می‌شود، به استناد تبصره ۴ ماده ۳۴ دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران، ارسال سفارش تنها از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکانپذیر خواهد بود. همچنین بر اساس ماده ۶ مکرر ۳ دستورالعمل مورد اشاره «پنجاه درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه‌گذاران واجد شرایط تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه» امکان عرضه نخواهد داشت.

شایان ذکر است، شرکت فرانسوز یزد به هلدینگ تبدیل‌شده و طرح توسعه زیر سقفی این مجموعه در اواخر سال گذشته به بهره‌برداری و از ابتدای امسال به تولید انبوه رسیده که در صورت‌های مالی هم اثرگذار است. اثر طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه هنوز در صورت‌های مالی نیامده است.

به گفته مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک ملی ایران و مشاور عرضه شرکت فرانسوز یزد، شرکت‌های بزرگ در صنایع مختلف ازجمله فولاد، سیمان و پتروشیمی‌ها از صنایع نسوز استفاده می‌کنند و بزرگان صنایع وابسته به محصولات صنعت نسوز هستند و به همین دلیل هم صنعت نسوز هرچند ازلحاظ ارزش بازاری، صنعت کوچکی محسوب می‌شود اما بسیار صنعت مهم و بااهمیتی است.

حسام‌الدین جعفری افزود: صنعت نسوز به دلیل تولید محصولات استراتژیک و نیاز صنایع به این محصولات، بازاری دائمی دارد و از سویی دیگر محصولات این صنعت به مردم عرضه نمی‌شود بلکه صنایع بزرگ مشتری آن‌ها هستند و چانه‌زنی در قیمت وجود ندارد بلکه تعاملی بین خریدار و فروشنده، نرخ کالا را در این صنعت تعیین می‌کند.

او پیشتر اعلام کرده بود: در خصوص خرید مواد اولیه هم دچار دخالت‌های قیمت‌گذاری دولتی نیست و در جریان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود که در تمام سال‌های تحریم این شرکت‌ها توانستند از بهترین تأمین‌کننده‌های دنیا مواد اولیه را خریداری کنند؛ هرچند قیمت مواد اولیه وابسته به دلار است اما نرخ فروش نیز با افزایش نرخ دلار، رشد می‌کند و این صنعت ریسک نوسان نرخ دلار را ندارد.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت فرانسوز یزد عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، جواد محجوبی در نشست با صنایع مشمول، با بیان اینکه ۳۱ واحد صنعتی و معدنی دارای ۳۱ منبع آبی در استان شامل اجرای بند ع تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ می شوند، گفت: صنایعی که مصرف آب آنها از منابع آبی سطحی یا زیرزمینی بالای ۱۰ لیتر بر ثانیه، معادل ۳۰۰ هزار متر مکعب در سال است، باید از منابع آبی جایگزین استفاده کنند.

وی افزود: حجم آب آزاد شده این صنایع معادل یک سوم حجم آب مصرفی کل صنایع استان است و با توجه به اعلام وزارت نیرو، بسیاری از این صنایع مشمول باید تا پایان شهریورماه ۱۴۰۴ از آب غیر متعارف استفاده کنند.

این مسئول اضافه کرد: آب غیرمتعارف شامل پساب و آب دریا است و تعداد اندکی از صنایع که امکان بهره مندی از خط اول انتقال آب خلیج فارس در کمترین زمان ممکن را داشتند، در پایان اسفندماه سال گذشته، آب متعارف آنها از مدار مصرف خارج و از آب دریا بهره مند شدند.

محجوبی تصریح کرد: حجم آب آزاد شده به سایر واحد های صنعتی اختصاص نمی یابد، آزادسازی آب حاصل از بازتخصیص تنها با هدف مصرف در بخش شرب و بهداشت و کمک به تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی صورت می گیرد.

کد خبر 6092266

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱