Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به میزبانی تایلند شرکت داشت شنبه گذشته با کسب عنوان نایب قهرمانی و همچنین سهمیه حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ امارات به کار خود در این رقابت ها پایان داد. این عنوان نتیجه کسب ۶ پیروزی و تنها متحمل شدن دو باخت در تایلند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود فلاح سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد تیمش در این رقابت‌ها گفت: ما در دیدار اول مقابل استرالیا که با تمام توان در رقابت‌ها حاضر شده بود، با نتیجه ۷۹ به ۷۴ شکست خوردیم. این نتیجه باعث تعجب بسیاری از تیم‌های شرکت‌کننده و برگزارکنندگان مسابقات شد چرا که تیم ایران در بازی‌های پارالمپیک مقابل همین تیم استرالیا با نتیجه ۸۱ به ۳۹ شکست خورده بود.

وی به دیگر دیدارهای برگزار شده تیم ملی بسکتبال با ویلچر در مرحله مقدماتی مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: پس از آنکه کره جنوبی را با شکست مواجه کردیم، موفق شدیم ژاپن نایب قهرمان بزرگ پارالمپیک را با ۲۰ امتیاز اختلاف از پیش‌رو برداریم این برای اولین‌بار بود که تیم ایران توانست مقابل تیم ملی ژاپن آن هم با این اختلاف امتیاز صاحب برتری شود. در واقع بعد از همین بازی بود که تقریباً همه اطمینان پیدا کردند ایران یک پای فینال مسابقات خواهد بود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با یادآوری اینکه تایلند و مالزی دو تیم دیگری بودند که در مرحله مقدماتی برابر شاگردانشان نتیجه را واگذار کردند، تصریح کرد: در مرحله پلی‌آف و پس از آن نیمه‌نهایی، فیلیپین و تایلند را از پیش‌رو برداشتیم و راهی دیدار فینال شدیم. در این مرحله مجدد با استرالیا رقابت کردیم و دوباره نتیجه را واگذار کردیم و اینگونه به عنوان نایب قهرمانی دست یافتیم البته معتقدم استرالیا بخصوص در دیدار فینال خیلی قوی‌تر از ایران نبود. شاگردان ما می‌توانستند برابر این تیم صاحب برتری شوند اما برخی شرایط مانع از آن شد.

این مربی در پاسخ به این پرسش که «چه عواملی مانع از نتیجه‌گیری لازم مقابل استرالیا شد؟»، خاطرنشان کرد: حدود هفت نفر از بازیکنان لژیونر بسکتبال با ویلچر به دلیل درگیری در مسابقات باشگاهی اروپا نتوانستند تیم ملی را در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه همراهی کنند برای همین، ۷۰ درصد ترکیب این تیم در این رقابت‌ها از بازیکنان لیگ برتری تشکیل شد. ما با این شرایط تا فینال پیش رفتیم و نایب قهرمان شدیم. اگر بازیکنان لژیونر را در اختیار داشتیم و می‌توانستیم از توانمندی و تجربه‌شان استفاده کنیم، نتیجه‌ای ایده‌آل‌تر حاصل می‌شد البته این را هم بگویم که در دیدار فینال برای رویارویی با استرالیا، بازیکنان تا حد زیادی هم استرس داشتند.

فلاح تأکید کرد: باید این موضوع را در نظر داشت که استرالیا از یک قاره دیگر در مسابقات شرکت دارد. تا قبل از این، کره جنوبی و ژاپن مدعیان ثابت و همیشگی در بسکتبال با ویلچر آسیا بودند. درواقع من این‌طور می‌گویم که ایران در مصاف با آسیایی‌ها قهرمان شده است.

این مربی با تاکید بر اینکه تمام تیم ها با بهترین شرایط ممکن در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه شرکت داشتند، گفت: سطح مسابقات بالا بود به خصوص که قرار بود تکلیف سهمیه های جهانی هم مشخص شود. مسابقات قهرمانی جهان با حضور ۱۶ تیم برگزار می شود و سهم قاره آسیا ۶ تیم بود.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک و همچنین تلاشی که بازیکنان برای دستیابی به عنوان نایب قهرمانی داشتند، گفت: تیم ملی در تایلند نشان داد که شایسته کسب سکو در مسابقات جهانی است و این لیاقت را دارد که در جمع برترین‌های این رقابت‌ها قرار گیرد البته برای رسیدن به این مهم باید از حالا برنامه‌ریزی کرد و مصمم و منظم پیگیر آنها بود. بسکتبال با ویلچر ایران می‌تواند در جهان آقایی کند و ما این موضوع را با برخی نتایج در مسابقات آسیا و اقیانوسیه نشان دادیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: به احتمال زیاد از اواخر خرداد ماه تمرینات آماده‌سازی خود را برای مسابقات جهانی آغاز می‌کنیم. این رقابت‌ها آبان ماه برگزار می‌شود بنابراین فرصت زیادی نداریم که بخواهیم فرصت بیشتری برای استراحت به ملی‌پوشان بدهیم.

کد خبر 5502543

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال با ویلچر مسعود فلاح نایب قهرمانی ایران تیم فوتبال پرسپولیس فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال تیم فوتبال شهر خودرو مشهد تیم ملی فوتبال کانادا کانادا کشتی آزاد یحیی گل محمدی تیم فوتبال سپاهان اصفهان فدراسیون فوتبال ایران تیم ملی بسکتبال با ویلچر آسیا و اقیانوسیه مسابقات قهرمانی مسابقات جهانی رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری باورنکردنی از بهروز افخمی روی ویلچر؛ بیماری افخمی چیست؟

زی‌سان: نوزدهمین مراسم «شب کارگردان» انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران و آئین نکوداشت اکبر زنجانپور، عصر روز گذشته، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور اهنرمندان عرصه سینما و تئاتر در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

بنابر عکسی که خبرگزاری مهر از بهروز افخمی منتشر کرده است، او روی ویلچر نشسته که به سوژه کابران فضای مجازی تبدیل شده است. به نظر می‌رسد بهروز افخمی سکته کرده باشد. با توجه به حالت دست‌های او و فرم نشستنش روی ویلچر برخی این گمانه زنی را مطرح کرده‌اند. 

tags # بهروز افخمی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • پیروزی مهم و دلچسب شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا/ شهرداری گرگان مقابل الریاضی لبنان پیروز شد
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • دعوت از اکبر فلاح به کمیته فنی مسابقات کشتی نونهالان
  • پرسپولیس بعد از 9 سال 4 تایی شد
  • قهرمانی ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر با فنرباغچه در اروپا+عکس
  • تصویری باورنکردنی از بهروز افخمی روی ویلچر؛ بیماری افخمی چیست؟
  • کریمی: عهد بستیم با جام به ایران برگردیم