Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در دولت‌های مختلف، متناسب با وضعیت اقتصادی و نرخ تورم سال آینده برای کارکنان دولتی و نیروهای بخش خصوصی میزان افزایشی در نظر گرفته تا به وسیله آن درصد افزایش حقوق، فشار زیادی بر این گروه از افراد جامعه وارد نشود؛ در این راستا باید قبل از سال جدید این رقم مشخص تا سال بعد اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای بخش خصوصی (پیمانکاری) که دغدغه اصلی تمام مسئولین کشور رفع مشکلات درآمدی آنها است بنا به شرایطی روزهای متوالی بین نمایندگان بخش خصوصی و شورای عالی کار، مذاکراتی انجام می‌شود تا به یک نتیجه دلخواه مورد رضایت دو گروه برسند که برای سال جدید میزان افزایش کارگران ۵۷ درصد بوده که رقم قابل توجهی است.

این نرخ باید در عمل و در اولین روزهای کاری افزایش حقوق کارگران ثبت و لحاظ شود ولی انگار این مسئله خود به یک معضل تبدیل شده و الان چند ماه است که حقوق کارگران بدون افزایش پرداخت می‌شود و سبب گلایه مندی کارگران شهرداری ایلام شده است.

کارگرانی که فشار اقتصادی و مشکلات زندگی، گریبان آنها را گرفته، مسئولین شهرداری خود جای آنها باشند آیا می‌توانند با این وضعیت زندگی کنند؟ این بی‌توجهی به هیچ وجه برای این قشر زحمتکش که زیبایی شهر مدیون تلاش‌های شبانه آنهاست قابل پذیرش نیست و باید مسئولین شهرداری این موضوع را برطرف کنند.

در این راه مواجه شدیم با نیروهای قراردادی (زیر نظر مستقیم شهرداری) که از عدم اجرای افزایش درصد حقوق در این مدت خبر می‌دادند.

ما کارگران با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم

یکی از کارگران شهرداری به خبرنگار فارس گفت: نیروهای شهرداری ایلام با تمام توان خود، در خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکردند؛ زمان‌هایی نیز با بی‌مهری مواجه می‌شدیم اما رفتارمان تغییری نمی‌کرد و کار خود را انجام می‌دادیم اما همین مجموعه که بار اصلی شهرداری روی دوشمان است دارای مشکلات عدیده‌ای هستیم.

وی افزود: چون در ابتدای سال، قرارداد جدید با کارگران منعقد نشده بود، به لحاظ حقوق و مزایا طبق سال گذشته پرداختی صورت گرفت ولی با توجه به اینکه مدتی است قرارداد با شرایط جدید بسته شده همچنان طبق سال قبل حقوق دریافت می‌کنیم؛ امیدواریم مسئولین شهرداری این مسئله را رفع کنند.

شهرداری ایلام نسبت به افزایش حقوق اقدامی انجام نمی‌دهد

یکی دیگر از کارگران شهرداری به خبرنگار فارس گفت: مصوبه افزایش حقوق برای سال جدید توسط شورای عالی کار که یک قانون است تصویب شد اما متاسفانه هنوز از لحاظ عملیاتی برای کارگران شهرداری ایلام اجرا نشده که جای بسی سوال از مسئولین شهرداری دارد.

وی ادامه داد: خیلی از کارگران مستاجر و از لحاظ وضعیت اقتصادی و درآمدی در مضیقه هستند که این درصد افزایش می‌توانست یک داروی مسکن برای دردهای زندگی آنها باشد اما شهرداری ایلام نسبت به افزایش حقوق کارگران هیچ اقدامی نمی‌کند حتی چندین بار هم مراجعه کردیم ولی فقط وعده پیگیری می‌دهند و در عمل هیچ چیزی مشاهده نمی‌شود؛ گناه کارگران شهرداری چیست که نباید یک روز از دست کارهای مسئولین شهرداری در آرامش باشند.

حقوقمان را به میزان سال گذشته دریافت می‌کنیم

یکی از کارگران قراردادی شهرداری ایلام به خبرنگار فارس گفت: الان چندین ماه است که حقوق همانند سال گذشته دریافت می‌کنیم؛ نیروهای قراردادی باید مشمول قانون کار قرار بگیرند نه خدمات کشوری مگر ما جزء کارکنان رسمی دولت هستیم.

وی ادامه داد: هرچه به مسئولین شهرداری و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت اجرای قانون کار برای نیروهای قراردادی مراجعه می‌کنیم کسی پاسخگو نیست و اذعان دارند که این مجموعه تحت قانون خدمات کشوری هستند.

تعداد نیروهای شهرداری زیاد است!

سلطانی مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: نیروهای قراردادی و رسمی که زیر نظر مستقیم شهرداری هستند کارگزینی و امور مالی موظف است مطابق دستورالعمل وزارت کشور افزایش حقوق کارگران و کارکنان این مجموعه را پرداخت کند اما اصلاح حکم باید ترمیم شود به دلیل اینکه حجم نیروهای شهرداری زیاد است شاید زمانبر باشد و بعد از اصلاح مابه التفاوت حقوق قبلی به این نیروها پرداخت می‌شود.

وی افزود: درباره نیروهای شرکتی اگر یک روز در امور مالی شهرداری حقوق دریافت کنند شهرداری پاسخگو است ولی به هیچ وجه به این نیروها از طرف شهرداری مستقیم حقوق پرداخت نمی‌شود و طرف حساب شهرداری فقط مدیر شرکت پیمانکاری است.

مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام ادامه داد: شهرداری برای انجام یک پروژه با پیمانکار با مشخصات پروژه و مبلغ موردنظر قرارداد می‌بندند و خود شرکت حقوق نیروهای خود را پرداخت می‌کند اگر شهرداری به شرکت پول پرداخت نکند مدیر شرکت می‌تواند از طریق قانون برای احقاق حقوق خود اقدام کند ولی پرداخت نکردن حقوق نیروهای شرکت پیمانکاری در اختیار شهرداری نیست.

به شهرداری ابلاغ شده تا احکام را در اختیار ما قرار دهند

نرگسی معاون روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: در خصوص مشکلات نیروهای قراردادی شهرداری روز چهارشنبه هفته گذشته به بازرسین اداره کار شهرستان ایلام اعلام شد که اطلاعات مورد نیاز را از شهرداری دریافت کنند چون هنوز ابتدای سال است احکامی صادر نشده که بتوانیم این موارد را بررسی کنیم تا صحت و سقم آنها مشخص شود؛ شهرداری را مکلف کردیم در اولین فرصت احکام را ارسال تا به این موارد رسیدگی شود.

وی افزود: به شهرداری ابلاغ شده که طبق ماده «۱۳» نیروهایی که در قالب شرکتی هستند احکام آنها را در اختیار ما قرار دهند تا اگر تخلفی صورت گرفته باشد مسئول شرکت را به دادگاه معرفی کنیم.

معاون روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: تمام مواردی که پیش آمده اعم از نیروهایی که مستقیم زیر نظر شهرداری یا نیروهای شرکت پیمانکاری باشند مشکلات هر دو گروه را بررسی خواهیم کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت در مصوبه‌ای اعلام کرده تمام دستگاه‌های دولتی، وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها، شرکت‌های دولتی و سازمان‌هایی که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند بایستی بر مبنای ۱۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند الان اعتراض برخی بر همین اساس است که اعلام می‌کنند باید بر مبنای ۵۷ درصد و مشمول قانون کار باشند.

نرگسی در پایان گفت: برای نیروهای شرکت‌های پیمانکاری و مشمول قانون کار همان ۵۷ درصد اعمال و حقوق آنها بر مبنای قانون جدید محاسبه و پرداخت خواهد شد و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشند می‌توانند به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه تا به مسائل آنها رسیدگی شود.

امیدواریم که مدیران شرکت‌های پیمانکاری و شهرداری ایلام نسبت به اعمال حقوق کارگران بر مبنای سال جدید اقدام کنند تا ذره‌ای از مشکلات این قشر زحمتکش کاهش یابد.

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با نظارت و پیگیری از شرکت‌های پیمانکاری نسبت به احقاق حقوق کارگران طبق مصوبه افزایش درصد سال جدید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق کارگران افزایش حقوق کارگران شهرداری شهرداری ایلام کار و رفاه اجتماعی نیروهای قراردادی مسئولین شهرداری کارگران شهرداری شهرداری ایلام حقوق کارگران نیروهای شرکت افزایش حقوق اداره تعاون قانون کار سال جدید فارس گفت بر مبنای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است

استاندار ایلام با بیان اینکه استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است گفت: با توجه به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک، استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در دیدار با رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ضمن قدردانی از همراهی و همکاری ستاد کل نیروی مسلح در کنگره جهانی اربعین‌حسینی، اظهار کرد: ستاد کل نیروهای مسلح همواره بستر را برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین‌حسینی فراهم می‌کند.

وی از تأمین زمین مورد نیاز و دیگر نیازمندی‌ها برای استقرار تیپ مستقل ارتش در استان ایلام خبر داد و افزود: به دلیل موقعیت مهم و راهبردی استان ایلام در کشور، استقرار تیپ مستقل ارتش به عنوان یکی از مطالبات دیرینه استان بسیار مهم و اساسی است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در صورت وجود تیپ مستقل ارتش در ایلام، نیروهای بومی کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سایر استان‌ها خدمت می‌کنند می‌توانند در استان ایلام خدمت کنند و این مهم در آرامش و مدیریت زمان و اقتصاد بسیار مهم است.

بهرام‌نیا با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، اضافه کرد: استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام ضرورت دارد بنابراین زیرساخت و پشتیبانی برای استقرار بالگرد تأمین می‌شود و امید می‌رود این بالگرد در استان مستقر شود.

وی با اشاره به حضور فرماندهان عالی‌رتبه ستاد کل نیروهای مسلح و بازدید از زیرساخت این ستاد در استان ایلام، تصریح کرد: امید می‌رود این بازدیدها منشأ خدمات فراوانی برای استان باشد چرا که همراهی و هماهنگی نیروهای مسلح برگرفته از ولایت‌پذیری است.

استاندار ایلام با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی، گفت: این اقدام مایه افتخار هر ایرانی است. سپاه مقتدر با مشارکت نیروهای مسلح با انسجام و وحدت، این عملیات مهم را انجام دادند و موجب شدند هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته شود.

بهرام‌نیا اضافه کرد: با همکاری همه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش و اعضای شورای تأمین، هارمونی خدمت در استان شکل گرفته است.

تأمین امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولان استان محقق می‌شود

امیر بهمن بهمرد، جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح نیز تاکید کرد: کنگره اربعین‌حسینی به عنوان آبروی نظام در ایلام باشکوه برگزار شد که در این راستا از تمام اعضای ستاد اربعین و در رأس آن استاندار ایلام که به صورت میدانی پای کار بودند قدردانی می‌کنم.

وی با قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام از نیروهای مسلح در استان، افزود: نیروهای مسلح وظیفه تأمین امنیت را دارند و این امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولان استان و شخص استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان حاصل می‌شود.

جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پاسخ دندان‌شکن ایران اسلامی به رژیم منحوس صهیونیستی، ادامه داد: به دلیل ضربه موشکی ایران به استکبار، نیروهای مسلح بیش از گذشته مورد هجمه و رصد نظام استکبار قرار می‌گیرد.

کد خبر 748842

دیگر خبرها

  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • ورود سامانه بارشی به استان ایلام از سه‌شنبه
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری