Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ماشین، جلوی سنگر فرماندهی ایستاد. آقا مهدی در ماشین را باز کرد. ته آیفا یک افسر عراقی نشسته بود. پیاده‌اش کردند، ترسیده ‌بود. تا تکان می‌خوردیم، سرش را با دست‌هایش می‌گرفت. آقا مهدی با او دست داد و دستش را رها نکرد، رفتند پنج شش متر آن طرف‌تر. گفت: برای او کمپوت ببریم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهید مهدی زین‌الدین از جمله فرماندهان ایرانی دفاع مقدس بود که برای شناسایی وارد خاک عراق می‌شد، خاطرات متعددی از این شناسایی‌ها به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربری به نام حاج‌همت در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام با انتشار فیلمی به ماجرای یکی از این شناسایی‌ها پرداخته است: «شهید مهدی زین‌الدین برای شناسایی وارد منطقه دشمن می‌شود، موقعیت را مناسب می‌بیند و برای زیارت به نجف و کربلا می‌رود، در راه برگشت وارد قرارگاه عراقی‌ها می‌شود و به سنگر فرماندهی می‌رود، می‌بیند، خلوت است، چای آماده می‌ریزد و وقتی دارد چای می‌خورد فرمانده عراقی‌ها خسته و عصبانی به داخل سنگر می‌آید و به عربی می‌گوید: یک چای به من بده که بخورم، زین‌الدین چای می‌ریزد و می‌برد، فرمانده می‌گوید: سرباز جدیدی؟

شهید زین‌الدین در جواب می‌گوید: نعم سیدی!

افسر عراقی یک کشیده به زین‌الدین می‌زند و یک جمله‌ای می‌گوید!

شهید زین‌الدین شناسایی می‌کند و بر می‌گردد، شب عملیات وارد قرارگاه که می‌شوند، مستقیم می‌رود و فرمانده را اسیر می‌کند، می‌گوید فردا که روشن شد او را پیش من بیاورید.

ماشین، جلوی سنگر فرماندهی ایستاد. آقا مهدی در ماشین را باز کرد. ته آیفا یک افسر عراقی نشسته بود. پیاده‌اش کردند. ترسیده بود. تا تکان می‌خوردیم.، سرش را با دست‌هایش می‌گرفت. آقا مهدی با او دست داد و دستش را رها نکرد. رفتند پنج شش متر آن طرف‌تر. گفت: برای او کمپوت ببریم، چهار زانو نشسته بود روی زمین و عربی حرف می‌زند. تمام که شد، گفت: ببرید تحویلش بدهید، بیچاره گیج شده‌بود، باورش نمی‌شد، این فرمانده لشکر باشد، تا آیفا از مقر بیرون رفت، یکسره به مهدی نگاه می‌کرد.»

به گزارش ایمنا، شهید مهدی زین‌الدین یکی از فرماندهان و نامداران دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به شمار می‌رود که با برخورداری از بینش عمیق سیاسی در خنثی کردن حرکت‌های انحرافی و ضدانقلابی گروهک‌های تروریستی نقش به‌سزایی داشت و در دوران دفاع مقدس با فرماندهی لشکر ۱۷ علی بن‌ابی طالب رشادت‌های بسیاری از خود نشان داد.

کد خبر 578585

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهيد مهدي زين الدين دفاع مقدس جنگ تحمیلی شناسايي لشکر17 علي بن ابي طالب شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق افسر عراقی زین الدین آقا مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی پیکر یک شهید پس از ۴۰ سال

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبر گزاری آنا، شهید والامقام منصور عزیزپور محمدی به‌عنوان بسیجی از اهواز به جبهه اعزام و در سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاويدالاثر پیوست.

پیکر مطهر شهید پس از ۴۰ سال کشف و از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شد. مسئولین استان خوزستان با حضور در منزل شهید خبر مسرت بخش تفحص و شناسایی شهید محمدی را به بازماندگان شهید رساندند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف پیکر مطهر یک شهید پس از ۴۰ سال
  • شناسایی پیکر یک شهید پس از ۴۰ سال
  • خانه موزه‌ای در تهران که نماد عقل و عشق است
  • شناسایی و کشف ۲۰۳ تخلف اضافه تناژ در جاده‌های مازندران
  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • کابوس بی‌بی
  • نتانیاهو و کابوس حمله به رفح
  • برگزاری آزمون طرح شهید زین الدین
  • (ویدئو) یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد!
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر