Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:15:54 GMT

زیرساخت های اقامتی قروه تقویت شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۹۰۹۱

زیرساخت های اقامتی قروه تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین عابدین رستمی یکشنبه شب در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان قروه اظهار داشت: کردستان یک استان کامل مقاوم در عرصه فرهنگ بوده و حتی طرح‌های ضد فرهنگی رضاخان نیز نتوانست که مبحث حجاب و عفاف را در این استان خدشه دار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان قروه هم به عنوان دروازه استان کردستان فرهنگ‌های زیادی را توانسته است در خود حفظ کند و بخشی از آن مسائل آئین‌های دینی است.

امام جمعه قروه اظهار کرد: امسال به حول و قوه الهی چهاردهمین دوره کنگره شعر عاشورایی برگزار خواهد شد و از تمامی مدیران شهرستانی و استانی اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی که توانستند این علم را ۱۴ سال پیاپی بالا نگه دارند، تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام رستمی افزود: نواقصی در این حوزه ما داریم که بخش عمده آن خارج از اداره کل ارشاد بوده و آن هم مسئله زیرساخت است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه زیرساخت اقامتی برای شهرستان نداریم و در حوزه کیفیت بخشی انتظار داریم که این عزیزان کمک بیشتری به این کنگره داشته باشند.

امام جمعه قروه تصریح کرد: شهرستان قروه در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی بسیار تأثیر گذار است و در حوزه موسیقی سنتی کردی، دف نوازی، نوحه خوانی و مداحی در صدر است.

وی افزود: یکی از اتفاقاتی که در شهرستان قروه نیاز به احیا دارد و توسط اداره و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید دنبال شود، احیای آئین‌های عاشورایی است چرا که مسئله تعزیه خوانی را ما کم کم داریم از دست می‌دهیم.

امام جمعه قروه خاطرنشان کرد: در حوزه معرفی زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان نیز باید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی منسجمی داشته باشد.

حجت الاسلام رستمی از فعالیت ۱۱۶ کانون فرهنگی هنری در مساجد این شهرستان خبر داد و گفت: انتظار داریم که این حوزه تقویت شود.

وی افزود: مصوبات شورای فرهنگ عمومی شأنیت قانونی دارد و این مصوبات واجب الاجراست.

حجت الاسلام رستمی اظهار داشت: در حوزه تجهیزات کتابخانه هایی که وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید چند هدف مورد توجه قرار گیرد که یکی از این هدف‌ها، توسعه کتابخانه است.

کد خبر 5502627

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان قروه مراکز اقامتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساختمان متروپل بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ویروس کرونا متروپل آبادان ابادان آلودگی هوا اردبیل شهادت امام صادق ع احتکار شیراز خراسان رضوی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ در نشست هم اندیشی با هنرمندان موسیقی استان که با حضور مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار شد، گفت: در تعداد اجراهای موسیقی، استان بوشهر جز برترین استان های کشور قرار گرفته است.

در این نشست هنرمندان تک به تک با بیان مشکلات، دیدگاهها و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.

کد خبر 6092845

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است