Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو گفت: از دیروز تا کنون در رسانه‌ها و فضای مجازی مطالبی مبنی بر اینکه شورای شهر برنامه‌ای برای تعطیلی فضای پیاده‌روی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها دارد، منتشر شده که بنده این خبر را تکذیب می‌کنم، ما فعلا در شورای شهر برنامه‌ای برای این موضوع نداریم و چنین مساله‌ای در دستور کار ما قرار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: این مصوبه مربوط به شورای پنجم و دارای وقت معین بوده است.

سخنگوی شورای شهر مشهد گفت: با توجه به شرایط کنونی ما نمی‌توانیم تصمیمی عجولانه بگیریم و قطعا با نظر کارشناسی در این زمینه اقدام می‌کنیم.

حاجی بگلو گفت: لذا این مطلب که در فضای مجازی مطرح شده را تکذیب می‌کنیم؛ شورای شهر و مدیریت شهری هیچ نامه، مکاتبه و دستوری برای تعطیلی فضای پیاده‌روی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها نداشته است. این مصوبه مربوط به شورای دوره پنجم است و به نظر می‌رسد علت انتشار این خبر این است که برخی می‌خواهند فضا را متشنج کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رستوران کافی شاپ شهرداری مشهد شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

«عباس خسروانی» بیان کرد: سیاست شورای ششم، جلوگیری از قطع درختان و حفظ آن است، البته مواردی وجود دارد که در قانون نیز پیش‌بینی شده و اگر درخواستی مبنی بر قطع درختی وجود داشته باشد، موضوع در کمیسیون ماده ۷ شهرداری که متشکل از قاضی دادگستری،۲ نماینده از شورای اسلامی شهر و ۲ نماینده از شهرداری است، مورد بررسی قرار می‌گیرد و رای صادر می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت قانونگذار برای حفظ فضای سبز در محدوده و حریم شهرها، تاکید کرد: برای حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان، قطع هرنوع درخت یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها و باغات در محدوده و حریم شهر‌ها بدون اجازه کمیسیون ماده ۷ و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است.

این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: شهروندان می‌توانند موارد تخلف را به سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی کنند یا به سازمان فضای سبز شهرداری مراجعه و از قانونی بودن یا نبودن آن کسب اطلاع کنند.

خسروانی در خصوص قطع برخی درختان خشک شده معابر اراک، تصریح کرد: درختان خشک شده مورد بررسی قرار می‌گیرند و بعد از بررسی علل خشک شدن با مجوز کمیسیون ماده ۷ شهرداری اقدام به قطع آن می‌شود که شهرداری موظف است بلافاصله درخت جدید را جایگزین کند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی جرایم قطع درخت طبق مصوبه این شورا، بیان کرد: نگاه به جرایم قطع درختان بازدارندگی است و به هیچ‌وجه نگاه درآمدی وجود ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک عنوان کرد: آموزش‌های شهروندی در کنار جریمه باید لحاظ و قانون نیز باید به صورت کامل اجرا شود و در کنار این موارد باید از ظرفیت رسانه هم برای اطلاع رسانی عمومی استفاده شود.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۵۸۰ هزار نفر ساکن است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد