Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:13:58 GMT

تلفات بالای دخالت نظامی ترکیه در شمال عراق

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۹۴۶۴

تلفات بالای دخالت نظامی ترکیه در شمال عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه النشره، وزارت دفاع ترکیه شامگاه گذشته (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای از افزایش تلفات نظامی این کشور در شمال عراق خبر داد.

بنابراین گزارش، طی پنج روز گذشته شمار نظامیان ترک کشته شده در شمال عراق به هشت نفر رسیده است.

همچنین در درگیری‌های نظامیان ترکیه با جدایی‌طلبان کرد در شمال عراق در روزهای اخیر چندین نظامی ترک زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش ترکیه با ادعای مبارزه با جدایی طلبان کرد در روزهای اخیر حملات خود به شمال عراق به ویژه مناطق کوهستانی و منطقه سنجار را تشدید کرده است.

دخالت‌های نظامی ترکیه در شمال عراق در روزهای اخیر با واکنشی از سوی مقامات اربیل و بغداد مواجه نشده است. ترکیه دارای چندین پایگاه نظامی در منطقه کردستان عراق است که بدون تأیید دولت عراق ایجاد شده است.

منابع رسانه‌ای حامی دولت ترکیه درباره عملیات اخیر ارتش این کشور در شمال عراق اعلام کرده‌اند که امنیت مرزهای ترکیه با عراق در عملیات موسوم به «پنجه» در گذشته، تا حدود زیادی تأمین شده بود اما کنترل بر منطقه «زاپ» باقی مانده بود. در همین راستا ارتش ترکیه عملیات جدید خود را با هدف به کنترل درآوردن این منطقه آغاز کرده است.

کد خبر 5502649

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتش ترکیه عراق اقلیم کردستان عراق رژیم صهیونیستی فلسطین اوکراین ایالات متحده امریکا روسیه عراق مسجدالاقصی راهپیمایی پرچم جنگ اوکراین ترکیه عادی سازی روابط با اسرائیل حمله روسیه به اوکراین ایران لبنان شمال عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی نریمان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌ها نشان دهنده جوی ناپایدار در ۲۴ ساعت آینده است و با تشدید فعالیت سامانه بارشی در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش‌های رگباری به همراه وزش باد به نسبت شدید و تگرگ و برف در مناطق مستعد انتظار می‌رود.

وی با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های استان، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد شهری، توصیه کرد: شهروندان و گردشگران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

نریمان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارش برف در ایستگاه‌های استان ثبت نشده ولی برف پراکنده از ارتفاعات گزارش شده است، گفت: در مدت یاد شده بیشترین بارش در ایستگاه هریس به میزان ۲۳.۶ میلی متر ثبت شده است.

وی با اشاره به بارندگی مناسب روز گذشته تبریز گفت: ۱۱.۱ میلی متر باران در ایستگاه فرودگاه تبریز و ۱۵ میلی متر از ایستگاه هواشناسی استان در شهر تبریز ثبت شده است.

کارشناسی هواشناسی استان آذربایجان شرقی بیشنیه دمای استان در ۲۴ گذشته را مربوط به میانه با ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: کمینه دما مربوط به چاراویماق با چهار درجه سانتی گراد بالای صفر بود.

وی دمای هوای تبریز را در زمان حاضر ۱۲ درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: نسبت به روز گذشته یک درجه گرم‌تر شده است.

کد خبر 6099090

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • بارش باران نقاط مختلف استان زنجان را فرا می گیرد