Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@15:23:29 GMT

افزایش ۵۹ درصدی حمل‌ و نقل گندم در کشور

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۹۵۶۸

افزایش ۵۹ درصدی حمل‌ و نقل گندم در کشور

شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری جابه‌جایی گندم در بخش‌های درون استانی و برون استانی و همچنین حمل از کشتی‌ها، ۵۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: از ابتدای سال جاری جابه‌جایی گندم در بخش‌های درون استانی و برون استانی و همچنین حمل از کشتی‌ها، ۵۹ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارسال به‌موقع گندم مورد نیاز به سراسر کشور یکی از بخش‌های مهم زنجیره‌ی تأمین این محصول راهبردی را تشکیل می‌دهد که این شرکت با پیاده‌سازی برنامه‌ی تدوین شده در حوزه‌ی ترابری، وظایف و مأموریت‌های خود را با جابه‌جایی ۲ میلیون و ۲۱۶ هزار تن گندم در دو ماه ابتدایی سال جاری به سرانجام رسانده تا مردم سراسر کشور به سرعت و سهولت به ضروری‌ترین کالای مصرفی خود یعنی نان، دسترسی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، مجموع حمل‌ونقل درون استانی محصول کشاورزی گندم در ۳۱ استان طی دو ماه نخست سال جدید، به ۵۷۷ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۸ هزار تن افزایش اضافه شده است.

این گزارش می‌افزاید، در همین مدت، حمل‌ونقل برون استانی گندم از استان‌های دارای محصول مازاد، به استان‌های متقاضی این محصول نیز با ۹۱ هزار تن افزایش، به ۳۷۳ هزار تن رسیده که در مقایسه با سال قبل، ۳۳ درصد افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، در دو ماه گذشته، جابه‌جایی گندم از مبادی بنادر جنوبی و شمالی به مقاصد جمعیتی و مراکز ذخیره‌سازی سراسر کشور که پس از تخلیه و بارگیری محموله کشتی‌های حامل گندم در سواحل کشور به دو طریق ارسال جاده‌ای و ریلی صورت می‌گیرد، نسبت به سال ۱۴۰۰ در همین مقطع زمانی ۱۲۳ درصد رشد داشته است؛ به نحوی که ظرف فروردین و اردیبهشت امسال، یک میلیون و ۲۶۹ هزار تن گندم وارداتی از بنادر جنوب و شمال به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

گفتنی است، تأمین نیاز مصرفی استراتژیک‌ترین کالای اساسی با ارسال به‌موقع گندم از طریق شریان‌های ارتباطی کشور و توزیع مویرگی آن در مراکز جمعیتی سراسر کشوراز یک سو و ذخیره‌سازی این محصول راهبردی در انبار‌ها و سیلو‌های نقاط مختلف کشورمان از سوی دیگر، روندی رو به رشد داشته و از پیشرفت چشمگیری برخوردار بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمل و نقل گندم بازرگانی کشتی سراسر کشور جابه جایی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی

دستورانی مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: این مجموعه پارسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نمونه محصول پیش بسته بندی را مورد آزمون کمیت قرار داده است که بر این اساس ۱۲۸ درصد تحقق برنامه داشته است.

او افزود: این آزمون‌ها شامل بررسی و پایش کمیت (جرمی و حجمی) محصولات و فرآورده‌های بسته‌بندی شده موجود در مراکز تولید و عرضه بوده است.

دستورانی اظهار کرد: طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های بسته بندی شده بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۱۶۳۸۱ با عنوان کمیت فرآورده در بسته‌بندی‌ها و استاندارد ملی شماره ۲۱۷۵۹ با عنوان الزامات برچسب‌گذاری پیش بسته‌بندی‌ها انجام شده است که در صورت وجود مغایرت وزنی یا حجمی محصولات بسته بندی شده با کمیت درج شده بر روی بسته بندی محصول، اقدامات قانونی لازم انجام و پرونده واحد تولیدی به مراجع ذیربط ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از هم استانی‌ها خواست برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان