Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@17:00:17 GMT

خودرو ارزان خارجی برای دهک‌های پایین در راه است؟

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۹۷۷۴

خودرو ارزان خارجی برای دهک‌های پایین در راه است؟

 


به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم از قول مجلس مبنی بر وارد نکردن خودروهای بالای ۲۵ هزار دلار خبر داد، گفت: ممنوعیت واردات خودروهای لاکچری کیفیت خودروی ایرانی را بالا می‌برد.

سید علی موسوی درباره ضرورت برابر بودن قیمت‌ خودروهای وارداتی با خودروهای ایرانی اظهار کرد: نباید بگذاریم مافیای واردات که در کالاهای دیگر وجود دارد، به واردات آتی خودرو بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید جلوی سلطان‌هایی بلقوه خودرویی را گرفت. ابدا نباید اجازه دهیم که خودروهای بالای ۲۵ هزار دلار وارد کشور شود.


این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم تأکید کرد: ما به واردات خودرو مجوز دادیم تا بتوانیم قیمت سنگین خودرو ایرانی را بشکنیم.

از طرف دیگر باید نیازهای بازار را تأمین می‌کردیم. دهک‌های بالای جامعه می‌توانند هر خودرویی که دوست دارند را تهیه کنند. بنابراین واردات خودرو باید برای طبقه متوسط و ضعیف جامعه صورت بگیرد. خرید خودروی ارزان با کیفیت حق این طبقات است.

ممنوعیت واردات خودروهای لاکچری کیفیت خودروی ایرانی را بالا می‌برد
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: واردات خودرو رقابت کیفی بین خودروساز داخلی و خارجی را ایجاد خواهد کرد.

تولیدکننده ایرانی باید در رقابت با خودروی مشابه خارجی کیفیت را بالا ببرد تا بتواند با آن کالا رقابت و در نهایت سود کند. بنابراین ممنوعیت واردات خودروهای لاکچری کیفیت خودروی ایرانی را بالا می‌برد.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی همچنین از قول مجلس مبنی بر وارد نکردن خودروهای بالای ۲۵ هزار دلار خبر داد و گفت: مجلس قول می‌دهد که برای حمایت از دهک‌های متوسط و پایین در برابر مافیای خودرو بایستد و نگذارد قشر خاصی خودروی بالای ۲۵ هزار دلار وارد کنند و بخواهند ضمن سودهای کلانی که می‌برند، مانع ایجاد رقابت بین خودروی ایرانی و خودروی هم قیمت خارجی شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو حسن صیاد خدایی واردات خودرو سید علی موسوی خودروهای ایرانی آبله میمونی متروپل آبادان پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو حسن صیاد خدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی

امیر جمشیدی ناظر گمرکات مازندران از افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات استان از تجارت خارجی خبر داد و گفت: در فروردین ماه امسال، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش۱۵۵میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

او افزود: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

جمشیدی گفت: امارات حدودا ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه امسال مربوط به این کشور‌ها است.

او افزود:واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا‌های اساسی از گمرکات مازندران، گفت: طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد