Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@03:21:24 GMT

وزیر کشور: متروپل پیچیده‌تر از پلاسکو است

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۱۹۹۰۳

وزیر کشور: متروپل پیچیده‌تر از پلاسکو است

وزیر کشور با بیان اینکه طبق اظهارات آتش‌نشانان متروپل پیچیده‌تر از پلاسکو است، گفت: مسأله پلاسکو پس از تخریب و فروریختن، کاملاً تمام شد، اما متروپل به دلیل نوع سازه‌ها و همچنین محدود بودن فضا، پیچیدگی بسیاری دارد که هنوز کار آن تمام نشده است.

به گزارش ایرنا، «احمد وحیدی» در حاشیه جلسه هیأت دولت عصر روز گذشته (یکشنبه) با ارائه گزارشی از حضور ۶ روزه خود در محل ساختمان متروپل آبادان و روند امدادرسانی به حادثه‌دیدگان و اقدامات لازم برای آواربرداری و بازسازی این سازه، گفت: ساختمان متروپل حدود ۴۸ هزار متر مربع زیربنا دارد که با تخلف ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این ساختمان قرار بوده در ۶ طبقه ساخته شود، اما در دو مرحله تعداد واحد‌های این ساختمان به ۱۰ طبقه اضافه شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه اشکالاتی در دوره‌های قبل نسبت به این ساختمان گزارش شده است، اظهار داشت: ساخت متروپل از سال ۹۶ شروع شد و چند سال طول کشید؛ گزارش‌هایی مبنی بر تخلف در این زمان ارائه شده، اما به این گزارش‌ها توجهی نشده است.

وحیدی با تأکید بر این‌که واقعاً تخلف بزرگی در ساخت متروپل انجام شده است، خاطرنشان کرد: حتی آتش‌نشانان معتقد بودند متروپل پیچیده‌تر از پلاسکو است؛ چون در پلاسکو بعد از تخریب و فروریختن کامل ساختمان اگر چه عزیزانمان شهید شده‌اند و داغ دیده‌ایم، اما مسأله تمام شد، اما ساختمان متروپل به دلیل نوع سازه‌ها و همچنین محدود بودن محیط، بسیار پیچیدگی دارد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل مجبور شدیم چند خانه مسکونی مردم را در اختیار بگیریم و آن‌ها را تخریب کنیم تا محور و راه جدید برای دسترسی بهتر پیدا شود. از آنجا که فضای اطراف بسیار محدود بود مردم حدود ۱۵۰ متر که زندگی و امکانات‌شان در آنجا قرار داشت را تخلیه کردند که به نظرم روند کار خوب است و کار به خوبی دنبال می‌شود.

رئیس جمهور هم پس از ارائه گزارش وزیر کشور تأکید کرد: باید برای مقاوم‌سازی سازه‌های ناایمن بدون هیچ رودربایستی اقدام کرد.

آیت‌الله رئیسی با بیان این‌که ممکن است هر دستگاهی مانع شود، خاطرنشان کرد: ممکن است جایی درمانگاه یا مدرسه باشد که اصولی ساخته نشده است همه را بررسی کنید اگر ساختمان‌هایی امکان ترمیم دارد بازسازی شود؛ نمی‌شود شاهد باشیم جان مردم به خطر بیفتد.

رئیس جمهور از مسئولان به‌ویژه وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و همچنین شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی خواست تا این موضوع را با اولویت و جدیت دنبال کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

آیت‌االله رئیسی یادآور شد: از ابتدای دولت هم اعلام کردیم رسیدگی به مسائل استان خوزستان برای ما اولویت دارد و بر همین مبنا برای خوزستان استاندار ویژه انتخاب شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: احمد وحیدی متروپل پلاسکو وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۹۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد

به گزارش صدای ایران از ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» در این باره گفت: به جای عملیات نظامی راه‌های دیگری برای اسرائیل وجود دارد تا تیپ‌های حماس در رفح را از بین ببرد.

بلینکن درباره اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح نیز افزود: مردم حرف‌هایی را به زبان می‌آورند، اما بیایید روی عمل تمرکز کنیم.

وزیر خارجه آمریکا درباره پیشنهاد آتش‌بس ارائه شده به جنبش حماس و در تقلا برای انداختن توپ به زمین این جنبش گفت: پیشنهاد فعلی ثابت می‌کند که اسرائیل آماده است برای دستیابی به یک معامله امتیازاتی بدهد.

بلینکن همچنین بار دیگر تاکید کرد ایالات متحده هنوز «یک برنامه روشن و معتبر برای محافظت از غیرنظامیان» در رفح را ندیده است و تا زمانی که تل‌آویو این کار را انجام ندهد «واشنگتن از یک عملیات نظامی بزرگ در آنجا پشتیبانی نخواهد کرد.»

بلینکن در پاسخ به این سوال که اگر تل‌آویو به جای دنبال کردن توافق با حماس، عملیاتی را در رفح انجام دهد، ایالات متحده چه گام‌هایی برمی‌دارد، گفت که نمی‌خواهد درباره «فرضیه‌هایی درباره آنچه ممکن است اتفاق بیفتد» صحبت کند.

این اظهارات در حالی بیان شده است که منابع خبری صبح امروز (پنج‌شنبه) نسخه‌ای از چارچوب اصلی توافق پیشنهادی میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی برای تبادل اسرا و توقف جنگ در غزه را منتشر کردند.

طبق این گزارش، این توافق دربرگیرنده سه مرحله است که مرحله نخست آن به مدت ۴۰ روز است که قابلیت تمدید دارد.

مرحله دوم به مدت ۴۲ روز تمدید می‌شود و شامل نهایی شدن توافق در مورد مقدمات لازم برای بازگشت آرامش پایدار و اجرایی شدن آن است.

مرحله سوم نیز به مدت ۴۲ روز ادامه داشته و شامل تبادل تمامی اجساد و بقایای شهدای مقاومت و فلسطین و کشته‌های اسرائیلی پس از دستیابی به آنها و شناسایی‌شان می‌شود.

قطر، مصر و آمریکا ضامن اجرای این توافق خواهند بود.

دیگر خبرها

  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید
  • دستور وزیر ورزش به تاج برای ارائه گزارش تخلفات در ورزشگاه آزادی
  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • شرایط پیچیده سردار آزمون در رم | ستاره ایرانی را نه رم می‌خواهد، نه لورکوزن!
  • نیکا شاکرمی کیست؟ او چگونه از دنیا رفت؟
  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ «نیکا شاکرمی»