Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_کشت گیاهان دارویی از جمله گل محمدی در مناطق بالادست استان مازندران این روزها سبب رونق کسب و کار کشاورزان منطقه و استقبال مردم از ایجاد گلستان‌های گل محمدی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر ، سال‌ها بود که مزارع کشاورزی بالادست و مناطق کوهستانی استان مازندران برای کشاورزان آورد چندانی نداشت و در نتیجه سبب مهاجرت اهالی به سمت شهرها و یا دیگر استانها شد تا جایی که برخی از روستاها خالی از سکنه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در اتفاقی مهم و تصمیم درست وزارت جهادکشاورزی، با اصلاح الگوی کشت و تنوع محصول با شرایط آب و هوایی مناطق بالا دست مازندران، کشت گیاهان دارویی رونق، و در این میان گل محمدی نیز مورد توجه روستانشینان بالادست مازندران قرار گرفت و با افزایش درآمد برای کشاورزان، انگیزه جوانان برای پیوست به این کسب و کار نیز بالا گرفت.

احمدی از گل‌کاران در منطقه هزارجریب بهشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه با سرمایه گذاری، کشت گل محمدی را از سال 92 در روستای جیربند آغاز کردم، اظهار داشت: برای بیش از 10 نفر مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شغل شده است و همچنین در بحث گردشگری این روستا نیز بسیار موثر می‌باشد.

کشاورز دیگری نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه اگر صد میلیون تومان به عنوان هزینه برای کارگر و سایر کشت گل محمدی انجام شود، افزود: 180 میلیون تومان برای یک هکتار اراضی گل محمدی سوددهی دارد.

حسین مولایی معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم گفت: هم اکنون در فصل برداشت گل محمدی قرار داریم که بهترین زمان برداشت است و پیش بینی می‌شود از 500 هکتار مزارع گل محمدی استان مازندران، یک میلیون و 500 هزار لیتر گلاب استحصال بشود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه از کشت گیاهان دارویی در مناطق بالا دست و کوهستانی و اراضی شیب‌دار و کم بازده پشتیبانی می‌شود تصریح کرد: هم اکنون در ارتفاعات هزارجریب در شرق مازندران، مناطق بالادست ساری، آمل، بهشهر، رامسر، کلاردشت و برخی دیگر از مناطق کشت گل محمدی رونق خوبی پیدا کرده است.

تشکل‌های تخصصی در بخش کشاورزی استان لرستان افزایش یابد 16 هکتار از اراضی تغییر کاربری کشاورزی استان بوشهر آزادسازی شد بیش از 3800 میلیارد تومان اعتبار در بخش کشاورزی در سفر رئیس جمهور به استان گلستان اختصاص یافت  خبرنگار تسنیم به‌ روستای جیربند بخش هزار جریب بهشهر، منطقه کوهستانی و بالادست مازندران سری زده و از برداشت گل محمدی گزارشی را تهیه کرده است.به گفته کشاورزان برداشت گل محمدی در این روستا از طلوع آفتاب تا حدود ساعت 11 ادامه دارد و در هر چین 15 کیلو گل محمدی برداشت می‌کنند. در گلاب‌گیری نیز روزانه از هشتاد تا 100 کیلو گل محمدی برداشت شده تا 100 لیتر گلاب برداشت می‌شود.

 

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برداشت گل محمدی استان مازندران خبرنگار تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۱۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌هایی است که باید آمبولانس‌هایی که مخصوص شرایط کوهستانی هستند برای آنها پیش بینی شود.

جعفر میعادفر روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در بدو ورود به شهر یاسوج، از سمت محور یاسوج به شیراز، مورد استقبال رئیس‌، معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.وی هدف از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد را بازدید و بررسی خدمات اورژانس بیمارستانی در قسمت‌های مختلف، سایر بازدیدهای میدانی، بازدید از ساختمان مرکزی در حال ساخت و کمک جهت تسریع ساخت این بیمارستان عنوان کرد.

وی اظهارکرد: با توجه به گزارشاتی که از روند ساخت این بیمارستان به دست می‌رسد پیشرفت خیلی خوبی داشته است.

رئیس سازمان اورژانس هوایی کشور تاکید کرد: در بخش اورژانس هوایی نیز بازدیدهایی در یکی از شهرستان‌ها داریم. همین طور بررسی اینکه به چه شکلی می‌توان خدمات را در این استان توسعه داد از دیگر اهداف سفر به این استان است.

به گزارش ایسنا، میعادفر بیان کرد: بعد از نیازهای اولیه آمبولانسی در مناطق صعب العبور باید نسبت به تامین نیازهایی که مربوط به مناطق کوهستانی هستند اقدام کنیم البته در سال گذشته یک دستگاه آمبولانس به این دانشگاه علوم پزشکی تخصیص دادیم اما یک دستگاه آمبولانس کافی نیست و این استان جزو استان‌هایی است که باید آمبولانس‌هایی که مخصوص شرایط کوهستانی هستند برای آنها پیش بینی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • طبیعت بهاری کاشان، بهشتی در دل کویر
  • برداشت گل‌محمدی در نواحی مرزی گنبدکاووس