Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان خوزستان گفت: انتظار جامعه از محاکم تجدیدنظر این است که در کنار رسیدگی به پرونده‌ها، آرایی صادر کنند که در نظام‌مند کردن رسیدگی‌ها و اتقان آرای دعاوی مشابه کارآمد و الگو باشد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی دهقانی در جمع روسا و مستشاران محاکم تجدید نظر خوزستان با تبریک فرا رسیدن روز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: همان گونه که آرای دیوان عالی کشور به عنوان الگو میان قضات و وکلا مطرح می‌شود، انتظار ما و جامعه نیز این است که قضات تجدید نظر استان، در کنار فصل خصومت و رسیدگی به اعتراض اصحاب پرونده، درخصوص آرای دادگاههای بدوی و کیفرخواستها، در صدور آرای نهایی نیز چنان عمل کنند که رویه‌سازی شود و این امر نیاز به صدور آرای موثر، مستدل و محکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: نشست‌های قضایی با حضور قضات با تجربه استان بسیار اثرگذار و سودمند است و امیدواریم این نشست‌ها استمرار داشته باشد چرا که این امر به اتقان آراء کمک شایانی می‌کند.

رییس دادگستری استان خوزستان با تاکید بر اهمیت مسیله اخلاقمداری و حفظ معنویت در کار، افزود: نظام‌مند کردن نظام ارجاع، توزیع متناسب کار در دستگاه قضایی، تخصصگرایی در محاکم تجدید نظر، شناسایی قضات توانمند محاکم بدوی برای ارتقا به محاکم تجدید نظر، استفاده از ظرفیت داوری‌های تخصصی برای کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی و ارتقای آموزشهای قضایی از برنامه‌هایی است که برای کاهش مشکل های محاکم قضایی به ویژه دادگاه‌های تجدید نظر اندیشیده شده ضمن این که از معاونین قضایی می‌خواهیم که با جمع‌آوری پیشنهادها و راهکارهای قضات دانشمند و با تجربه استان، به تدوین بخشنامه و برنامه‌هایی برای ارتقای دستگاه قضایی استان برسند.

دهقانی در پایان بیان کرد: ضرورت دارد تا ضمن پرهیز از آمارگرایی، به کاهش آمار پرونده‌ها در راستای تسریع در حل و فصل دعاوی و افزایش کیفیت رسیدگی‌ها نیز توجه شود و برای این موضوع باید کارگروه‌هایی با رویکردهای متنوع علمی تشکیل تا همفکری لازم در این خصوص انجام شود.

لازم به ذکر ایت که در ادامه این نشست که با حضور معاونین رییس کل دادگستری استان برگزار شد، برخی مشکل های موجود در دادگستری استان و محاکم تجدید نظر استان بررسی شد و در پایان نیز از زحمت قضات بازنشسته محاکم تجدید نظر استان خوزستان طی سه سال اخیر با اهدای لوح سپاس، قدردانی شد./انتهای پیام

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا اهواز مستشاران محاکم خوزستان تبریک خرمشهر دزفول بزرگداشت شهدا ایثارگران دفاع مقدس دیوان عالی کشور قضات وکلا تجدید نظر اعتراض پرونده دادگاه کیفرخواست دادگستری استان خوزستان اخلاق معنویت نظام تخصص محاکم پرونده آموزش پیشنهاد دانشمند بخشنامه آمار دعاوی آرا دادگستری خوزستان تجدید نظر برنا خوزستان محاکم خوزستان محاکم تجدید نظر دادگستری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین

حجت الاسلام علی مصطفوی رییس کل دادگستری استان قزوین پس از انتصاب در پست جدید رییس کل دادگستری استان گفت: کسی که به ما پناه می‌آورد و دست یاری از ما می‌خواهد، دستگاه قضایی هرگز دست رد به او نمی‌زند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی هرگز این ادبیات را به کار نمی‌برد که قبلا با ما مشورت نگرفتی و در این شرکت سرمایه گذاری کردی، به هرحال عده‌ای از روی غفلت و عده‌ای از روی طمع به این رفتار مبادرت کردند که باید اهل صبر و حوصله باشند تا مشکلات آنها به زودی مرتفع شود.

حجت الاسلام مصطفوی اضافه کرد: در این اوضاع اقتصادی شاید ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان رقم بالایی نباشد، اما برای عده‌ای همین ارقام نیز مهم است که باید با همدلی همه نیرو‌ها به حل این مشکلات اقدام کرد.

این مسئول بیان کرد: موضوع اخیری که در استان رخ داده نباید خودمان را در حل این چالش ضعیف نشان ندهیم، به هرحال اتفاقی است که رخ داده و ممن یقین دارم که این مشکل در آینده نه چندان دور مشکل حل خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده و سبب شده اراضی ملی، بیت المال و حریم رودخانه تصرف شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان