Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@10:44:50 GMT

کشف محموله کابل و سیم برق سرقتی در جاسک

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۰۳۲۵

کشف محموله کابل و سیم برق سرقتی در جاسک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان صبح امروز اظهار داشت: محموله بزرگ کابل و سیم سرقتی به وزن یکهزار و ۷۸۰ کیلوگرم و به ارزش بیش از ۲ میلیارد و سیصد و چهل و پنج میلیون ریال به دستور مقام قضایی و با همکاری نیروی انتظامی در شهرستان جاسک کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: در این رابطه، یک نفر دستگیر شده است که با صدور قرار تأمین کیفری بازداشت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مجتبی قهرمانی در ادامه افزود: پیشگیری از سرقت و برخورد قاطع با سارقان و مال خران در حوزه تجهیزات برق از جمله اقدامات اولویت‌دار دستگاه قضایی استان است و در این راستا از مردم انتظار می‌رود هرگونه موارد مشکوک را به شماره تماس فوریت های پلیسی ۱۱۰ یا سامانه «سجام» دادگستری هرمزگان به آدرس اینترنتی http://sajam.scpd.ir اعلام کنند.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: آسیب رساندن به لوازم برقی مشترکان، تلفات برق، تاریکی معابر و بروز ناامنی در سطح شهر از دیگر زیان های وارده ناشی از سرقت تأسیسات و تجهیرات برق و از جمله مهمترین مصادیق تضییع حقوق عامه است.

قهرمانی یادآور شد: افزایش قیمت تجهیزات برق از جمله سیم‌های شبکه، سهولت امکان خرید و فروش در ضایعاتی‌ها و تسهیل دسترسی به آن‌ها از جمله عوامل افزایش سرقت است که در این راستا اقدامات جدی‌تری درحال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین به مال‌خرها و ضایعاتی‌هایی غیرمجاز که مبادرت به خرید تأسیسات مسروقه خدمات عمومی کنند هشدار داد؛ برخورد دستگاه قضایی با تخلفاتی که باعث ناامنی و بروز تبعات اجتماعی می‌شود سخت و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام/ 3728

منبع: فارس

کلیدواژه: مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان بندرعباس انبارهای ضایعاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به گزارش آمار سرقت در استان گفت: دستگاه‌ها توپ را در زمین یکدیگر نیندازند. باید در مرحله اول مسئولیت‌سازی بشود و با حضور معاون اجتماعی دادگستری جلسه‌ای برگزار و وظایف هر دستگاه به صورت جداگانه پیگیری و تامین اعتبار شود تا کار طی جدول زمان بندی پیش برود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار کرد: سرقت و امنیت روانی جامعه بحث بسیار مهمی است و باید تدبیر نموده و کار را به نحوی پیش ببریم که با این جرم مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه جرم اول استان کرمان از نظر فراوانی، سرقت است؛ با قدردانی از اقدامات انجام شده در مقابله با این جرم عنوان کرد: گزارشات کاهش آمار در سال جاری نشان می‌دهد اقدامات گذشته درست بوده و باید در سال جاری همین سیاست را با همراهی و هماهنگی پیش ببریم تا پایان سال به دستاورد بهتری برسیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سرقت‌های عادی، مسلحانه و سرقت به عنف هر کدام راهکار خاص خود را می‌طلبد، اگرچه در برخی با کاهش مواجه هستیم اما آمار سرقت‌های به عنف و مسلحانه در همه شهرستان ها یکسان نیست.

وی بر تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی و پایش تصویری برای مقابله با سرقت تاکید کرد و افزود: سال گذشته نیز بارها بحث و مصوبه در این زمینه داشتیم اما کار آنگونه که باید، پیش نرفته و استان در این زمینه خیلی عقب است.

حمیدی اظهار کرد: دستگاه‌ها توپ را در زمین یکدیگر نیندازند. باید در مرحله اول مسئولیت‌سازی بشود و با حضور معاون اجتماعی دادگستری جلسه‌ای برگزار و وظایف هر دستگاه به صورت جداگانه پیگیری و تامین اعتبار شود تا کار طی جدول زمان بندی پیش برود.

وی تاکید کرد: پایش تصویری موضوع مهمی است که در کرمان تعداد دوربین‌ها خیلی کم است.

به گزارش ایسنا، سردارعبدالعلی روانبخش جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: در راستای کاهش سرقت تعداد زیادی از کارگاه‌های ضایعاتی پلمب و نظارت شده که باید در سال جاری تجمیع این واحدها صورت بگیرد.

وی افزود: در سال جاری سرقت به عنف و مسلحانه کنترل شده و اقدامات خوبی انجام شده اما پایش تصویری در استان و شهر کرمان کافی نیست و سیستم‌های موجود نیز قطعی دارد.

روانبخش در پایان بر ساماندهی معتادان متجاهر در راستای کاهش سرقت تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد