Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از انواع تبلیغات‌های چاپی پر کاربرد در زمینه معرفی برند و معرفی محصولات تراکت است. - اخبار بازار -

اکثر سازمان‌ها و ارکان‌ها از تراکت استفاده می‌کنند اما آیا در مورد انواع کاغذ تراکت و سایز استاندارد آن چیزی می‌دانید؟ وقتی صحبت از تبلیغات و چاپ تراکت می‌شود برای طراحان و افرادی که می‌خواهند کار خود را تبلیغ کنند این سوال پیش می‌آید که سایز طراحی تراکت تبلیغاتی چیست؟ بهتر است ابعاد تراکت تبلیغاتی خود را چطور انتخاب کنند و از کدام سایز تراکت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب در مورد سایز و ابعاد استاندارد تراکت تبلیغاتی صحبت می‌کنیم.

انواع کاغذ تراکت

همان طور که می‌دانید انواع کاغذ وجود دارد که برای کارهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما برای چاپ تراکت  برخی از کاغذها بیشتر کاربرد دارند. در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

کاغذ گلاسه: نوعی کاغذ براق که با گرماژ بالا است که در موارد دیگر مانند چاپ کاتالوگ و پوستر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای چاپ تراکت معمولا از گرم‌های پایین این کاغذ استفاده می‌شود.کاغذ تحریر: به کاغذهای که هر روزه در اطراف خود می‌بینید و از آن‌ها در انجام کارهای روزانه استفاده می‌کنید کاغذ تحریر گفته می‌شود. این کاغذ نیز دارای وزن‌های متفاوتی است.

ابعاد کاغذ تحریر

در زیر به بررسی وزن ابعاد کاغذ تحریر می‌پردازیم:

کاغذ تحریر 70 گرم یعنی وزن هر کاغذ تحریر 100 در 100 سانتی‌متری برابر با 70 گرم است.کاغذ تحریر 80 گرم یعنی وزن هر کاغذ تحریر 100 در 100 سانتی‌متری برابر با 80 گرم است.کاغذ تحریر 100 گرم یعنی وزن هر کاغذ تحریر 100 در 100 سانتی‌متری برابر با 100 گرم است.

ابعاد کاغذ گلاسه

در زیر به بررسی وزن ابعاد کاغذ گلاسه می‌پردازیم:

کاغذ گلاسه 200 گرمکاغذ گلاسه  250 گرمکاغذ گلاسه 300 گرم

لازم به ذکر است که هر دو این کاغذها در وزن‌های دیگر هم تولید می‌شوند اما این گرماژهای نام برده داری مصرف بیشتری هستند.

سایز استاندارد در طراحی تراکت تبلیغاتی

در طراحی تراکت تبلیغاتی در نظر گرفتن سایز استاندارد آن بسیار ضروری است. در زیر به بررسی ابعاد استاندارد در طراحی تراکت تبلیغاتی می‌پردازیم.

 

· سایز A4

یکی از سایزهای استاندارد در طراحی و چاپ تراکت سایز A4 است. این سایز دست طراحان را در ارائه طرح خود باز می‌گذارد و امکان قرار دادن جزئیات بیشتر در کار نیز وجود دارد. این نوع تراکت‌های برای بیان ارائه خدمات و حراج‌ها بسیار مناسب است.

· سایز A5

سایز A5 یعنی نصف کاغذ A4  با اندازه تقریبی 21 سانتی متر در 14 سانتی متر. این سایز از سایز تراکت A4 محبوبیت بیشتری دارد و به نسبت سایزهای بعدی فضای بیشتری برای ارائه مطلب دارد. عموما از این تراکت برای فروش کالا، معرفی کالا، استفاده در نمایشگاه‌های تجاری، اطلاع رسانی و آگاهی  در درب منازل و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سایز تراکت قابلیت چاپ دو رو را نیز دارد و می‌توان از دو روی این تراکت برای تبلیغات محصولات مختلف استفاده کرد.

· سایز A6

سایز کاغذ A6 برابر است با 14 سانتی‌متر در 10 سانتی‌متر که به نسبت سایز A5 از محبوبیت کمتری برخوردار است. عموما از این سایز تراکت برای بیان یک رویداد یا ارائه یک پیشنهاد ویژه به مشتریان استفاده می‌کنند. فضای مورد استفاده برای این طراحی به نسبت دو سایز دیگر کمتر بود و همین امر کار را برای طراحان سخت‌تر می‌کند.

· سایز A7

کوچک‌ترین سایز تراکت و آخرین سایز آن تراکت A7 است که دارای ابعاد 10سانتی‌متر در 7 سانتی‌متر است. از این تراکت عموما برای آگاهی رسانی در هنگام خرید استفاده می‌شود. اطلاعات قرار گرفته در این سایز تراکت بسیار اندک بود و فضای کمی برای طراحی دارد.

جمع بندی

یکی از راه‌های موثر در تبلیغات چاپ تراکت تبلیغاتی است. اگر قصد چاپ تراکت تبلیغاتی را دارید قبل از اقدم به هر کاری جامعه هدف خود را شناسایی کنید تا متناسب با آن سایز و نوع کاغذ مورد نظر خود برای چاپ تراکت را انتخاب کنید.

https://irankohan.ir/

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طراحی تراکت تبلیغاتی استاندارد در طراحی سایز استاندارد مورد استفاده کاغذ تحریر 100 کاغذ گلاسه انواع کاغذ چاپ تراکت سانتی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد

کاغذ خبر عنوان مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های ایسکانیوز است که در پایان هر روز منتشر می‌شود.

برای دریافت فایل پی‌دی‌اف حاوی لینک مطالب می‌توانید اینجا کلیک کنید

پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است اسناد بالادستی آموزش عالی یکپارچگی ندارند/ تورم قوانین معضل جدی نظام دانشگاهی محصولات دانشجویان دانشگاه آزاد به بازار «چارسوق» رسید/ تاسیس ۵۰ فروشگاه آنلاین انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم رفع محدودیت تحقیقات نظامی در آلمان/ ۶۰ دانشگاه آلمانی متعهد به تحقیقات غیرنظامی هستند نیمی از افراد بالای ۶۵ سال بی‌دندان هستند / چرا دندان پزشکان با بیمه‌ها قرارداد نمی‌بندند؟

عاطفه اسحاقی کد خبر: 1228920 برچسب‌ها کاغذ خبر

دیگر خبرها

  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • صد و پنجاه و هشتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • شیرآلات اهرمی استاندارد باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان