Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع آگاه در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره لیست منتشر شده از ساختمان‌های ناایمن تهران توضیح داد: این لیست پس از حادثه پلاسکو توسط سازمان آتش‌نشانی تهران تهیه شد که به ساختمان‌های پرخطری اشاره دارد که در برابر آتش‌سوزی تاب‌آوری ندارند و در صورت بروز حادثه مشابه‌ای مانند پلاسکو، فاجعه‌ای دیگر را رقم می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با تاکید براینکه سازمان نظام مهندسی در تهیه این لیست نقشی ندارد، گفت: آنها باید به طور جداگانه بگویند که نظرشان درباره سازه و عمر بنا چگونه است و آیا نیاز به مقاوم سازی و سایر اقدامات دیگر دارد یا نه.

این کارشناس سازمان آتش نشانی تصریح کرد: معرفی این ساختمان‌ها به عنوان بناهای پرخطر به این معنا نیست که آنها باید تخلیه شوند یا دیگر قابل سکونت و رفت و آمد نیستند و راهی برای ایمن سازی آنها نیست. بلکه آنها با خریداری برخی تجهیزات و انجام بعضی اصلاحات می توانند ایمن شوند و به چرخه زندگی شهری خود ادامه دهند. 

او ادامه داد: اما مسئله این است که سازندگان و مالکان این بناها به دلیل خلا قانونی که در این زمینه وجود دارد خود را ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها و انجام وظایفی که در قالب اخطاریه‌ها به آنها می‌شود، نمی دانند. 

این منبع آگاه در پاسخ به این پرسش که خلا قانونی در این زمینه چیست؟ گفت: هیات دولت در هجدهم دی سال ۱۳۹۳ مصوبه‌ای 11 بندی دارد که در آن وزارت کشور و سازمان ملی استاندارد را مکلف کرده «استانداردهای حوزه ایمنی و آتش نشانی و اقدام به طی مراحل قانونی جهت اجباری شدن آنها را تهیه و تدوین و یا بروزرسانی مستمر کنند» که این اتفاق رخ نداده است. بنابراین این مصوبه امکان ابلاغ برای بررسی در صحن علنی مجلس و تبدیل آن به قانون را از دست داده و همین موضوع باعث شده که بسیاری از مالکان و سازندگان همچنان موارد ایمنی در زمینه آتش نشانی را انجام ندهند. 

او افزود: به نظر من اولین اقدام دولت و مجلس برای جلوگیری از تکرار حادثه متروپل و پلاسکو باید این باشد که این مصوبه را به سرانجام برسانند تا دستگاه‌های مربوطه بتوانند بر اساس قانون با مالکان و سازندگان متخلف برخورد کنند. 

کد خبر 679970

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟

یکی از مسائلی که مالک و مستاجر بر سر آن اختلاف دارند، هزینه‌های مربوط به ساختمان است. قانون مشاوران املاک کشور به این سوالات پاسخ داده است.

به گزارش روزیاتو، هزینه‌های کلی و تعمیرات اساسی برعهده مالک است؛ مانند خرابی آسانسور. هزینه تعمیرات ترکیدگی لوله یا مشکلاتی از این دست هم باید از سوی مالک پرداخت شود. رنگ‌آمیزی ساختمان از هزینه‌های مربوط به مالک و هزینه‌هایی مانند تعمیر فاضلاب مشاع و پارکینگ نیز از همین سری است.

تمامی هزینه‌های جزئی که پس از اقامت مستاجر به‌ وجود بیاید، برعهده مستاجر است.

تعویض لامپ‌ها نیز از سری هزینه‌هایی است که مستاجران باید پرداخت کنند. تعمیر قفل در به‌ طور اصولی از سوی مستاجر پرداخت می‌شود.

تعمیرات اختیاری واحد از آن سری هزینه‌هایی است که مستاجر و مالک می‌توانند بر سر آن توافق کنند. مستاجر می‌تواند در صورت توافق هزینه‌های مربوط به مالک را بپردازد تا ماه بعد از اجاره کسر شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت